Yazar "Akin, Hale" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Menkul kıymet portföy yatırımlarında davranışsal finans yönteminin kullanılması ve bir uygulama örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Akin, Hale; Okka, OsmanMenkul kıymet değerlemesinde kullanılan klasik finans teorilerinin ortak çıkış noktası piyasaların etkinliği, yatırımcıların beklenen fayda teorisine göre hareket etmeleri ve yatırımcıların yatırım karalarını alırken rasyonel davrandıkları varsayımına dayanmaktadır. Ancak son zamanlarda finans literatürüne girmiş olan davranışsal finans teorisi; geleneksel finans teorilerinin aksine piyasanın etkinlikten uzak olduğunu, bu teorilerin piyasalarda oluşan anomalileri açıklamakta yetersiz kaldığını ve yatırımcıların rasyonellikten uzak bir şekilde yatırım kararı aldıklarını savunmaktadır. Davranışsal finans teorisi, diğer hisse senedi fiyat tespit yöntem ya da modellerinden farklı olarak, hisse senedi fiyatlarının oluşumunda insanların içinde bulunduğu psikolojik yapının etkili olduğu hipotezi üzerine kuruludur. Davranışsal finans ile ilgili çalışmalar; beklenti teorisi, anomaliler, sınırlı arbitraj, yatırımcı hissi teorisi, bilişsel önyargılardır ve sürü psikolojisi şeklinde bölümlenmektedir. Bu çalışmanın amacı; menkul kıymet değerlemesinde geleneksel finans teorisinden farklı çıkarımlara sahip olan davranışsal finans teorisinin geçerliliğinin test edilmesidir. Tezde ileri sürülen savların testi amacıyla İMKB'de yatırım yapan 307 denek üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın değerlendirilmesi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; davranışsal finansın piyasalara yönelik olan varsayım ve çıkarımları İMKB' de gözlemlenmiş ve piyasada oluşan günlere, haftalara, aylara ve tatillere ilişkin anomalilerin doğrulandığı, yatırımcılar açısından değerlendirildiğinde İMKB' nin yarı güçlü formda etkinliğe sahip olduğu, yatırımcıların yatırım kararı alırken rasyonellikten uzak bir şekilde bilişsel önyargılara dayanarak hareket ettikleri, sürü psikolojisinin İMKB yatırımcılarının kararlarında etkili olduğu ve yatırımcıların beklenti teorisine göre hareket ettikleri sonucuna varılmıştır.Öğe Öğrencilerin Muhasebe Algılarında Fenomenolojik Yaklaşım(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Akin, Hale; Ay, MustafaMuhasebe eğitiminde, öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğrenme çıktılarının kalitesinin artırılması için muhasebe algısının net bir şekilde ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu gereklilik doğrultusunda çalışmanın amacı, öğrencilerin muhasebe algısını ölçmektir. Çalışmada, derinlemesine bir analiz yapabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenolojik yöntem tercih edilmiştir. Çalışmanın katılımcıları “amaçlı örneklem” ve “maksimum çeşitleme” yöntemlerine göre seçilmiştir. Bu bağlamda Selçuk Üniversitesi İşletme bölümünde öğrenim görmekte olan 6 kadın ve 6 erkek katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler NVivo programı ile analiz edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda veriler, muhasebe ile ilk karşılaşma, algı değişiklikleri, muhasebe dersleri hakkında görüşler, muhasebeye ilişkin duygusal tepkiler, muhasebe derslerinin mesleki düşünceye etkisi ve muhasebe derslerinde öğrenme etkenleri olmak üzere altı başlık altında temalandırılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre ilk karşılaşmada katılımcıların muhasebeye karşı his, algı ve düşüncelerinin; sıkıcı, sayısal, teknik, zor, gereksiz ve karmaşık gibi olumsuzluk içeren ifadelerden oluştuğu belirlenmiştir. Alınan muhasebe derslerinden sonra, zaman içerisinde bu olumsuz ifadelerin, heyecan uyandıran, kolay, zevkli ve eğlenceli gibi olumlu his, algı ve düşüncelere dönüştüğü tespit edilmiştir. Muhasebe algısını ve öğrenmeyi etkileyen en önemli faktörün, öğretim elemanının ders anlatış şekli ve öğrenciye yaklaşım tarzı olduğu görülmüştür. Muhasebe algısını ve öğrenmeyi etkileyen diğer faktörlerin ise blok ders, ödev, sınıfın fiziki durumu ve mevcudu, mantığın anlaşılması, öğrencinin ilgisi ve öğrencinin çabası gibi sebepler olduğu belirlenmiştir. Muhasebe derslerinin, katılımcıların kariyer planlarını olumlu yönde etkilemediği çünkü muhasebe mesleğini bunaltıcı, sıkıcı, yorucu ve kendilerini mutlu edemeyecek bir meslek olarak gördükleri tespit edilmiştir.Öğe TMS-2'ye Göre Stokların Değerlemesinde Özellik Arz Edilen Durumlar(Selçuk Üniversitesi, 2010) Akin, Hale; Kurşunel, FahriBu çalışmanın amacı 31.12.2005 tarihinden sonra başlayan hesap dönemleri için uygulanmak üzere ilk olarak 15.01.2005 tarih ve 25701 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış olan stoklar standardında değerlemeye ilişkin olarak özellik arz eden durumların irdelenmesi ve SPK, TTK ve VUK düzenlemeleri ile TMS 2’ nin karşılaştırılmasıdır. Çalışmada stoklar standardına göre değerlemede özellik arz eden durumlardan olan; stokların değerlemesinde maliyet, net gerçekleşebilir değer ve gider olarak kaydetme konuları ele alınacaktır.