Yazar "Aksoy, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anadolu'da Erken Dönem Türk İzleri (Kaya Resimleri ve Yazılı Kaynaklara göre)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Aksoy, Hasan; Bahar, HasanKaya resimleri, erken dönem Türk topluluklarının hayat tarzları, çevreyle olan ilişkileri, kültürel birikimleri, bilişsel yeterlilikleri, kozmoloji anlayışları, boy yapıları ve göç yönleri hakkında bilgiler sunan önemli tarihi kaynaklardır. Bu çalışmada, Anadolu’da erken dönem Türk varlığı kaya resimleri özelinde yazılı kaynaklarla desteklenerek incelenmiş, özellikle kaya resimlerindeki tasvirlerin erken dönem Türk kültürüyle ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Erken dönem Türklerin dinamik hayat tarzı gereği göçlerle birlikte kaya resimleri dağılım göstermektedir. Bu nedenle Anadolu’daki Türk kaya resimleri, günümüz Türk dünyası coğrafyası olarak bahsedilen Sibirya, Moğolistan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Dağıstan ve Altayların farklı bölgelerindeki 47 kaya resim kompleksindeki görsel örneklerle karşılaştırılmış, Türklükle bağlantısı temellendirilmeye çalışılmış ve tek bir ruhun farklı dönemlerde çeşitli bölgelere gelerek resimleri işlediği vurgulanmıştır. Kaya resimleri Anadolu’nun dört tarafında karşımıza çıkmaktadır. Yazılı kaynakların verdiği bilgilerle kaya resimlerinin bulunduğu konumlar paralellik arz etmektedir. Bu çalışma, erken dönem Türklerin Anadolu’daki varlığı hususunu yeniden yorumlama noktasında faydalı olacaktır.Öğe Bakkallardan alışveriş merkezlerine yönelen yeni satın alma paradigması: Konya örneği(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Bilge, Fahrettin Atıl; Aksoy, Hasan; TR140613Günümüz işletmelerini ve tüketicilerini etkileyen önemli faktörler bulunmaktadır. İşletmeler; tüketicilerden, ekonomiden, teknolojiden, rekabetten ve belirli dönemlerde revize edilen yasalardaki değişikliklerden etkilenmektedir. Tüketiciler ise, rekabet halindeki işletmelerden, teknolojiden, ekonomik şartlardan etkilenmektedir. Bu gelişmeler hem işletmelerin rekabetini hem de tüketicilerin satınalma davranışını, miktarını, zamanını, yerini etkilemektedir. Konya bölgesinde yapılan bu araştırmada, tüketicilerin bakkallardan yaptıkları satın almanın neden alışveriş merkezlerine doğru yöneldiği, bu merkezlerin niye önemli bir hal aldığı konusu incelenmiştir.Öğe Çoklu sponsorlukta iletişim etkinliğinin incelenmesi: Fuar sponsorluğu üzerine bir çalışma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-05-27) Aksoy, Hasan; Tekin, MahmutBu çalışmada çoklu etkinlik sponsorluğuna kavramsal bir yapı oluşturulması amaçlanmıştır. Çoklu sponsorluk birden fazla markanın bir olaya sponsor olması halinde gerçekleşir. Bu çalışma; sponsorluk faaliyetine katılan sponsor markaların birbirlerinin imajını etkilediğini öne sürmektedir. Ayrıca, birden fazla marka aynı etkinliğe sponsor olduğu zaman, bu markalar ve olayın tek bir grup, varlık olarak algılandığını ileri sürmektedir. Sponsorlar ve sponsor olunan etkinlik arasındaki ilişkinin gücü, bu ilişkiyi etkileyen faktörler, bir partnerden diğerine ve sponsorlardan etkinliğe gerçekleşen imaj transferinin araştırılması çalışmanın amaçları arasındadır. Çoklu sponsorlukta sponsor olan markaların imajı iki şekilde etkilenmektedir; ilk önce etkinliğe sponsor olan markalardan, sponsor markaya, ikinci olarak sponsor olunan etkinlikten, sponsor olan markaya gerçekleşecek olan imaj transferidir.Öğe Comparison of Physicians’ Perceptions Regarding Dermatological Diseases(Selçuk Üniversitesi, 2024 Şubat) Aksoy, Hasan; Aslan Kayıran, MelekABSTRACT Background/Aims: Physicians frequently encounter skin diseases and provide opinions to their patients regarding dermatology. We aimed to assess the perceptions of physicians regarding skin diseases and to compare dermatologists’ and non-dermatologist physicians’ understanding of specific dermatological issues. Methods: Through an online form, participants were asked to respond to sentences indicating whether skin diseases are related to the liver or food with options such as “almost always,” “mostly,” “half-and-half,” “less often,” and “almost never.” Similarly, they were asked to respond to sentences related to avoiding isotretinoin treatment, the tendency of dermatologists to use corticosteroids, and performing allergy tests in acute urticaria with options as “strongly disagree,” “disagree,” “partly agree,” “agree,” and “strongly agree.” Results: The sentences “skin diseases are of liver origin” and “skin diseases are caused by foods/ drinks” received responses of “almost never” or “less often” at a rate of 91.8% and 80.9%, respectively. The total proportions of participants who selected “strongly agree,” “agree,” or “partly agree” were 53.9% for the statement restricting isotretinoin use and 45.5% for the statement recommending allergy testing in acute urticaria. While 91.8% of dermatologists disagreed with the statement limiting isotretinoin use, 68.3% of non-dermatologist physicians partially or completely agreed. For the statement recommending allergy testing in acute urticaria, 85.8% of dermatologists disagreed, while 55.7% of non-dermatologist physicians partially or completely agreed. Conclusions: The popular belief that skin diseases are caused by the liver or food has no basis among physicians. However, contrary to the literature, non-dermatologist physicians have expressed opinions that isotretinoin should be used as little as possible due to potential harm to the liver and that allergy tests should be performed in cases of acute urticaria. Giving importance to these topics during medical education will contribute to changing physicians’ perspectives and ultimately benefit public health.