Yazar "Alptekin, Ayşe Elmalı" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 0-3 yaş özel eğitim alan zihinsel engelli çocukların gelişiminde aile katılımlı eğitimin etkisinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-06-15) Alptekin, Ayşe Elmalı; Doğru, Sunay YıldırımBu araştırmada, 0-3 yaş özel eğitim alan zihinsel engelli çocukların gelişiminde aile katılımlı eğitimin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 öğretim yılında Konya ilinde Üç Boyut Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ile Yediveren Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezine devam eden 0-3 yaş zihinsel engelli çocuklar oluşturmaktadır. Çalışmaya 10 deney grubu ve 10 kontrol grubu olmak üzere toplam 20 çocuk dâhil edilmiştir. Gruplar seçilirken öntest puanları ile doğum tarihleri göz önünde tutularak gruplar eşitlenmiştir. Araştırmada 0-3 yaş zihinsel engelli çocukların Alıcı dil becerilerinden ?Verilen yönergeyi takip etme? Motor becerilerinden ?Çubuğa halka takma? Özbakım becerilerinden ?Ağzını silme? hazırlanan formlar ile ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca Denver II Gelişimsel Tarama Testi Kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir; ? Deney grubunun alıcı dil son test puan ortalamaları kontrol grubunun son test puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksektir. ? Deney grubunun motor bilişsel son test puan ortalamaları kontrol grubunun son test puan ortalamalarından anlamlı derecede yüksektir. ? Deney grubunun özbakım becerileri son test puan ortalamaları ile kontrol grubunun son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. ? Denver II Gelişimsel Tarama Testi kontrol grubu sontest gelişimsel yaş ortalaması öntest gelişimsel yaş ortalamasından yüksektir. ? Denver Gelişimsel Tarama Testi Deney Grubu sontest gelişimsel yaş ortalaması öntest gelişimsel yaş ortalamasından yüksek çıkmıştır. ? Denver II Gelişimsel Tarama Testi Deney grubunun sontest gelişimsel yaş ortalamaları Kişisel-sosyal, İnce motor, Dil ve Kaba motor alanlarında kontrol grubun gelişimsel yaş ortalamasından yüksek bulunmuştur. Elde edilen genel bulgu ise; 0-3 yaş zihinsel engelli çocukların eğitiminde aile katılımlı eğitim alıcı dil ve motor bilişsel alanlarında gelişimlerini hızlandırırken özbakım becerilerinde istenilen katkıyı sağlamamaktadır.