Yazar "Arda, Zuhal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Art instruction in pre-school education(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Arda, ZuhalArt is an important element playing a vital role in the education of our children. While activities like drawing, painting and building are complex processes, the children both gain an experience regarding the life during these efforts of theirs and present to us information beyond the painting by reflecting their emotions and opinions about these and themselves. Appearing as an indication of a child's perception, skill and creative power, the painting is also regarded as a determining factor in emotional and social instruction. The role of art instruction starting as of pre-education is great in ensuring the emotional and social development of the children. The children will be enabled to make their lives happy and successful through art, for example controlling extreme emotional reactions, perception of aesthetically valuable products, the feeling of confidence and respect, establishing positive communication with others and developing an attitude against the violence. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe The Image of Scarecrow in Turkish Folk Culture and Its Reflections on the Paintings by Neset Gunal(MILLI FOLKLOR DERGISI, 2015) Arda, ZuhalThe artist, while painting, generally starts out from the images which have been effective in their lives. These images sometimes rise from artist's dreams, tradition and some other past experiences. When the history of the art of Turkish painting is examined, it is seen that, some artists nourish from calligraphy, some from social events and some from tradition. Regardless their source of nourishment, these images which have been internalized by the artist and reflected on their works generally become an important starting point for the artist. Painter Neset Gunal's scarecrow paintings which are important for the art of Turkish painting are the reflections of scary human-scarecrow images which are made to protect vineyards, gardens and fields from birds and other harmful animals which are traced back to the childhood of the artist. It is known that, scarecrow is used against evil eye depending upon the shamanist beliefs of Turkish people in pre-Islamic period. Turks believed that, not only living creatures but also non-living things were attacked by the evil eye. Therefore, it comes to be known that scarecrows are often used in many places against evil eye and to protect crops in fields and gardens from harmful animals. Neset Gunal is a socio-realist artist, and he depicts the Anatolian people's struggle for life in plain language. His scarecrow paintings have an important place in his work. Although the scarecrow is considered as rag doll aimed at protecting fields and gardens and based on the image of fear which is included in the traditional in Anatolian culture, in Neset Gunal's paintings, it is reflected as a part of the people's lifestyle which is dependent on soil. These paintings depict rural people's struggles with soil and poverty. The people have big hands and bare feet which are the symbolic expressions of being able to overcome fears. This investigation is needed because these paintings which sincerely illuminate the image of scarecrow have an important place in the art of Turkish painting.Öğe Sanat eğitimcisi ve ressam Aydın Ayan'ın resimlerine estetik bir yaklaşım(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Arda, Zuhal; Başbuğ, MehmetSanatın toplumsal bilinç taşıması gerektiği ve sanatçının da içinde yaşadığı toplumun yaşanmışlığının göstergesi olarak insanı temel aldığı durumlarda sanatın sosyal ve politik bir nitelik taşıdığı yadsınamaz. Türk Resim Sanatında insanı temel alan toplumsal içerikli resimler, 1940'lı yıllarda başlar ve günümüze kadar devam eder. 1970'li yıllarda genç bir akademi öğrencisi iken Türkiye'nin sosyo-politik olarak çalkantılı döneminin olumsuz toplumsal koşulları içindeki insan dramına seyirci kalamayan, sorunlara resimsel dil ile çözüm arayan Aydın Ayan'ın Tabzon'un Çaykara İlçesinin bir dağ köyünde başlayan yaşamı, eğitimciliği, sanat görüşü, Türk Resim Sanatı içindeki yeri, eserleri ve eserlerindeki estetiksel ve düşünsel boyut araştırılmıştır. Onun, Türk Resim Sanatı içinde özgün bir yere sahip olması, resimlerindeki içerik ve biçimin birbiriyle anlamlı örtüşmesi ve epik resmin günümüzdeki en önemli temsilcisi olmasından kaynaklanır. Afyon İli Şuhut İlçesi Atatürk Evi için yaptığı Kurtuluş Savaşı Panoramasında bir ulusun var olma destanını, cephede ve cephe gerisinde yaşananları gerçekçi ve belgesel nitelikte resimsel dille anlatan Aydın Ayan'ın bu çalışmalarının eğitime ve kültürümüze katkısı, adı geçen ilçede öğrenci, öğretmen ve halktan kişilerin görüşlerine başvurularak araştırılmıştır. Bu çalışma yapılırken sanatçının kendi görüşlerinden, hakkında yazılan yazılardan, sanat kitaplarından ve dergilerden, kataloglardan, ansiklopedi ve lisansüstü çalışmalardan yararlanılmıştır. Kendisini sanata ve eğitimciliğe adayan Aydın Ayan; bir sanatçıda bulunması gereken çok yönlülüğü, ileri görüşlülüğü, toplumsal olaylara duyarlılığı, cesur anlatımı ve toplumsal-eleştirel gerçekçi üslubuyla Türk Resim Sanatı içinde haklı yerini almıştır ve bu çabasını yılmadan günümüzde de sürdürmektedir.Öğe Türk halk kültüründe Karagöz-Hacivat imgesi ve Nuri Abaç'ın resimlerine yansımaları(2016) Arda, ZuhalGeleneksel kültürümüzün en öneml semboller nden b r de Karagöz Hac vat gölge oyunumuzdur. Karagöz oyunları günümüzden yüz yıllarca önce ortaya çıkmış, nsanları eğlend r rken düşündürmüş geleneksel oyunlarımızdandır. Bu karakter n gerçekten yaşayıp yaşamadığı, yaşadıysa nerede nasıl yaşadığı kes n olarak b l nmemekted r. Anlatılanlar r vayete dayanır. Karagöz Hac vat oyununda konular, yaşamdak kom kl kler, ç fte anlamlar, abartmalar, söz oyunları, ağız takl tler g b güldürü öğeler nden oluşur. Karagöz, oyununun başrol oyuncusudur. Gölge oyunumuz Hac vat Karagöz b r zamanlar toplumun en öneml eğlences yd . Çağdaş Türk Res m Sanatı ç nde geleneksel ögelerden yararlanarak res m yapan sanatçılar arasında yer alan Ressam Nur Abaç, Karagöz Hac vat mot f n m nyatür tarzındak k boyutlu çalışmalarına yansıtan en öneml sanatçılardan b r d r. Bu araştırmada res m sanatımızın gelenekten yararlanma ve halk kültünden beslenme yönünden gen ş b r yelpazeye sah p olarak Nur Abaç'ın b r d z olarak yaptığı Karagöz Hac vat res mler nden örnekler incelenmiştir.Öğe TÜRK HALK KÜLTÜRÜNDE KORKULUK İMGESİ VE NEŞET GÜNALIN RESİMLERİNE YANSIMALARI(2015) Arda, ZuhalÖZ Sanatçı, resim yaparken çoğu zaman kendi yaşantısında etkili olmuş imgelerden yola çıkar. Bu imgeler bazen sanatçının hayallerinden, gelenekten ya da geçmiş yaşantıları ile ilgili dağarcığında kalanlardan doğar. Türk resim sanatı tarihine bakıldığında bazı sanatçıların kaligrafiden, bazıları- nın toplumsal olaylardan bazılarının ise gelenekten beslendiği görülür. Beslendiği kaynak ne olursa olsun sanatçının özümseyerek içselleştirdiği ve eserlerine yansıttığı bu imgeler, çoğu zaman sanatçı için önemli bir çıkış noktası hâline gelir. Türk resim sanatı içinde önemli bir yere sahip Ressam Neşet Günalın korkuluk resimleri, sanatçının çocukluk yıllarına dayanan bağ, bahçe, tarlaları kuşlardan ve zararlı hayvanlardan korumak için yapılmış hayali, korkutucu kukla-insan imgelerinin resimlerine yansımasıdır. Korkuluğun, Türklerin İslamiyet öncesi dönemlerinde birçok yerde şaman inancına bağlı olarak nazara karşı da kullanıldığı bilinmektedir. Türkler sadece canlı varlıklara değil, cansız varlık- lara da nazar değeceğine inanıyorlardı. Bu nedenle de hem nazara karşı, hem de tarlada, bahçesinde yetişen mahsulü hayvanlardan korumak amaçlı birçok yörede korkuluğun sıkça kullanıldığı bilinmek- tedir. Toplumsal gerçekçi resimleriyle Anadolu insanının kırsal kesim yaşam mücadelesini yalın bir dille resimlerine yansıtan Neşet Günalın korkuluk resimleri, tüm çalışmaları arasında önemli bir yer tutar. Korkuluk Anadoluda geleneksel kültür içinde yer alan korku imgesi üzerine kurulu tarla ve bahçelerin korunmasına yönelik bir bez bebek gibi düşünülse de Neşet Günalın resimlerinde top- rağa bağlı insanların yaşam biçimlerinin bir parçası olarak yer almaktadır. Toprakla uğraşan kırsal kesim insanlarının iri el ve çıplak ayaklarıyla yaşam mücadelesinin yalın bir dille anlatıldığı bu re- simler, aslında insan yaşamındaki korkularının üstesinden gelebilmek adına görselleştirilmiş simgesel bir anlatımdır. Korkuluk imgesinin bu derece içtenlikle anlatıldığı bu resimlerin, çağdaş Türk resim sanatı içerisinde önemli bir yere sahip olmaları nedeniyle incelenmesine gerek duyulmuştur. Anahtar Kelimeler