Yazar "Arslan, Coşkun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Benlik saygısı ve akılcı olmayan inançlar bakımından üniversite öğrencilerinin stresle başaçıkma yaklaşımlarının analizi(2009) Hamarta, Erdal; Arslan, Coşkun; Saygın, Yeliz; Özyeşil, ZümraBu ampirik çalışmada, bireyin sahip olduğu benlik saygısı ve akılcı olmayan inançları ile stresle başa çıkma yaklaşımları arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Metodolojik bağlamda ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılan bu görgül çalışmadaki ölçek uygulaması, üniversite öğrencileri örneklemi özelliği taşıyan 330’u kız ve 271’i erkek olmak üzere toplam 601 denek üzerinde yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında ise (a) Stresle Başa çıkma Ölçeği, (b)Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve (c)Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği olmak üzere toplam üç adet ölçme aracı kullanılmıştır. Öte yandan Araştırmanın istatistiksel analizlerinde i. Pearson Momentler Çarpım Korelâsyonu ve ii. aşamalı regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; (a) problem odaklı başa çıkma ile benlik saygısı arasında pozitif bir ilişki; (b) problem odaklı başa çıkma ile akılcı olmayan inançlar arasında ise negatif bir ilişki olduğu, (c) stresle başa çıkmada kaçınma ile akılcı olmayan inançlar arasında pozitif bir ilişki olduğu, (d) stresle başa çıkmada sosyal destek arama ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin pozitif yönde anlamlı olduğu, bulunmuştur. Ayrıca (e) benlik saygısının problem odaklı başa çıkma ve sosyal destek aramayı, (f) akılcı olmayan inançların problem odaklı başa çıkma ve kaçınmanın önemli yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Bu ampirik veriler öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri arttıkça, problem odaklı başa çıkma davranışlarının arttığını; akılcı olmayan inanç düzeyleri düştükçe problem odaklı başa çıkma davranışının da arttığını ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar, öğrencilerin karşılaştığı stres durumları ile başa çıkmada sahip oldukları akılcı olmayan inançların olumsuz; benlik saygılarının da olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.Öğe İlköğretim Öğrencilerinin Anne Baba Tutumları ve Rehberlik İhtiyaçlarının Mesleki Karar Verme Zorluklarını Yordaması(2008) Kesici, Şahin; Hamarta, Erdal; Arslan, CoşkunBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin algılanan anne baba tutumları ile rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 574 ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı ve stepwise regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. İlköğretim öğrencilerinin kişisel rehberlik ihtiyacı ve eğitsel rehberlik ihtiyacı mesleki karar verme zorluklarının önemli bir yordayıcısı olarak bulunmuştur.Öğe An Investigation of Aggression and Interpersonal Problem Solving in Adolescents(2010) Arslan, Coşkun; Hamarta, Erdal; Arslan, Emel; Saygın, YelizThe purpose of this study was to investigate agression and interpersonal problem solving in terms of gender, and to investigate relationship between agression and interpersonal problem solving of adolescents. The study was in survey model and participants were 483 (180 female and 303 male) adolescents. T test, Pearson product-moment correlation coefficients and multiple regression analysis were determined. In study it was found that average agression of adolescent in terms of gender were significantly. As a result of the study it was found that there was a positive relationship between agression with approaching problems in a negative way, lack of self confidence, unwillingness to take responsibility and a negative relationship between agression with constructive problem solving and insisting-preserving approach. Besides, it was found that constructive problem solving and ınsistent-preserving approach explain aggression.Öğe An Investigation of Anger and Anger Expression in Terms of Coping with Stress and Interpersonal Problem-Solving(Edam, 2010) Arslan, CoşkunThe purpose of this study was to investigate the anger and anger expression styles with respect to coping with stress and interpersonal problem-solving. The participants were 468 (258 female and 210 male, between 17-30 years old) university students. Pearson product-moment correlation coefficients and multiple hierarchical regression analysis were used. As a results of the study, it was found that there was a negative relationship between trait anger and problem focused coping (p < .05), a negative relationship between anger in with problem-focused coping, and seeking for social support (p < .01), a negative relationship between anger-out with avoiding (p < .01) and problem-focused coping (p < .05) and a positive relationship between anger control with problem-focused coping and avoidance (p < .01). However there was a positive relationship among approaching problems in a negative way, lack of self-confidence, unwillingness to take responsibility and trait anger, anger in, anger out (p < .01) while a negative relationship between anger control (p < .01). A negative relationship among constructive problem-solving and trait anger (p < .05), anger-in (p < . 01), and a positive relationship between constructive problem-solving and anger control (p < .01) were found. And, there was a negative relationship between insisting-preserving approach and anger-in (p < .05), while there was a positive relationship between insistent preserving approach and anger-out, anger control (p < .01). Besides, it was found that coping with stress and interpersonal problem-solving significantly explain the trait anger and the anger expressing styles.Öğe An Investigation of Loneliness and Perfectionism in University Students(Elsevier Science Bv, 2010) Arslan, Coşkun; Hamarta, Erdal; Üre, Ömer; Özyeşil, ZümraThe purpose of this study is to investigate loneliness and perfectionism of the university students. The sample set of the research was 535 university students 328 of which were female and 207 were male. T test and Pearson's product moment coefficient technique were used for the statistical analyses of the research. As a result of the study with respect to gender, the concern over mistakes, parental expectations, parental criticism and personal standards scores of the male students were significantly higher than the scores of female students. However the relationship between loneliness and concern over mistakes, doubts about actions, parental criticism was positively significant, there was a negatively significant relationship between loneliness and organization.Öğe Ki?şi?lerarası Çatışma Çözme ve Problem Çözme Yaklaşımlarının Yükleme Karmaşıklığı Açısından I?ncelenmesi?(Selçuk Üniversitesi, 2005) Arslan, CoşkunBu araştırmada üniversite öğrencilerinin kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımları, yükleme karmaşıklığı açısından incelenmiştir. Bu araştırmanın evrenini Selçuk Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni, Eğitim Fakültesi, Mesleki Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim Fakültesi’dir. Araştırma örneklemi 2003-2004 eğitim-öğretim yılında bu fakültelerin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan 1.2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden tesadüfi olarak seçilmiştir. Araştırma örneklemi 190’ı erkek ve 257’si kız olmak üzere toplam 447 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin, yükleme karmaşıklığının yüksek ya da düşük olması değişkenine göre, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının puan ortalamaları arasındaki farkın önem kontrolü t testi ile yapılmıştır. Yükleme karmaşıklığının, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarını açıklama gücü ise, basit doğrusal regresyon analizi ile hesaplanmıştır. Yükleme karmaşıklığı, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımları puanları arasındaki ilişkinin analizi ise Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniğinden yararlanılmıştır.Öğe Kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının yükleme karmaşıklığı açısından incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) Arslan, Coşkun; Yılmaz, HasanBu araştırmada üniversite öğrencilerinin kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımları, yükleme karmaşıklığı açısından incelenmiştir. Bu araştırmanın evrenini Selçuk Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni, Eğitim Fakültesi, Mesleki Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim Fakültesi'dir. Araştırma örneklemi 2003-2004 eğitim-öğretim yılında bu fakültelerin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan 1.2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden tesadüfi olarak seçilmiştir. Araştırma örneklemi 190'ı erkek ve 257'si kız olmak üzere toplam 447 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin, yükleme karmaşıklığının yüksek ya da düşük olması değişkenine göre, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının puan ortalamaları arasındaki farkın önem kontrolü t testi ile yapılmıştır. Yükleme karmaşıklığının, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarını açıklama gücü ise, basit doğrusal regresyon analizi ile hesaplanmıştır. Yükleme karmaşıklığı, kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımları puanları arasındaki ilişkinin analizi ise Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: Araştırmanın bağımsız değişkeni olan yükleme karmaşıklığının yüksek ya da düşük olmasına göre, kişilerarası çatışma çözme yaklaşımı ilgili sonuçlar incelendiğinde ?yüzleşme?,? duygusal ifade? ve ?kendini açma? boyutlarında anlamlı fark bulunmuş, ?özel/genel davranış? ve ?yaklaşma/kaçınma? boyutlarında ise anlamlı fark çıkmamıştır. Kişilerarası çatışma çözmenin anlamlı fark çıkan boyutlarında (yüzleşme, duygusal ifade ve kendini açma) puan ortalamaları incelendiğinde, anlamlı çıkan bütün boyutlarda yükleme karmaşıklığı yüksek olan öğrencilerin puan ortalaması, yükleme karmaşıklığı düşük olanlardan yüksektir. Yükleme karmaşıklığının yüksek ya da düşük olması açısından öğrencilerin problem çözme yaklaşımları sonuçlarına göre, problem çözmenin bütün alt boyutlarında ve problem çözme toplam puanı açısından anlamlı bir fark çıkmıştır. Yükleme karmaşıklığı yüksek olan öğrencilerin, yükleme karmaşıklığı düşük olan öğrencilere göre daha olumlu bir problem çözme yaklaşımına sahip olduğu bulunmuştur. Araştırmada yükleme karmaşıklığının kişilerarası çatışma çözme yaklaşımının ?yüzleşme davranışı?, ?duygusal ifade davranışı? ve ?kendini açma davranışı?nı anlamlı düzeyde açıkladığı, ?özel/genel davranış? ve ?yaklaşma/kaçınma davranışını? ise anlamlı düzeyde açıklamadığı bulunmuştur. Ayrıca yükleme karmaşıklığının problem çözme yaklaşımını da anlamlı düzeyde açıkladığı bulunmuştur. Yükleme karmaşıklığı puanları ile yüzleşme davranışı, duygusal ifade davranışı ve kendini açma davranışı puanları arasında pozitif bir ilişkinin olduğu, yükleme karmaşıklığı ile özel/genel davranış ve yaklaşma kaçınma arasındaki ilişkinin ise anlamlı olmadığı bulunmuştur. Yükleme karmaşıklığı ile problem çözme ölçeğinin bütün alt ölçekleri ve toplam puanı arasında negatif yönde bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Kişilerarası çatışma çözme yaklaşımları ile problem çözme yaklaşımlarının ise bazı alt ölçeklerinin arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.Öğe Kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının, bağlanma stilleri açısından incelenmesi(2012) Arslan, Emel; Arslan, Coşkun; Arı, RamazanBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının, bağlanma stilleri açısından incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, üniversite öğrenimi görmekte olan 554 (279 kız ve 275 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma analizlerinde, Pearson momentler çarpım korelâsyonu tekniği ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bağlanma stillerinin problem çözmeyi anlamlı düzeyde açıkladığı bulunmuştur. Ayrıca, güvenli bağlanma ile yapıcı problem çözme, ısrarcı sebatkâr yaklaşım arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Güvenli bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, kendine güvensiz yaklaşım ve sorumluluk almama arasında ise olumsuz yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Kayıtsız bağlanma ile yapıcı problem çözme arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Saplantılı bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, yapıcı problem çözme, kendine güvensiz yaklaşım ve sorumluluk almama arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Korkulu bağlanma ile probleme olumsuz yaklaşım, yapıcı problem çözme, kendine güvensiz yaklaşım, sorumluluk almama ve ısrarcı sebatkâr yaklaşım arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.Öğe Öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin, stresle başa çıkma ve kişiler arası problem çözme açısından incelenmesi(2010) Arslan, CoşkunBu çalışmanın amacı sürekli öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin, stresle başa çıkma ve kişiler arası problem çözme açısından incelenmesidir. Araştırma 258’i kız ve 210’u erkek olmak üzere 468 üniversite öğrencisi (öğrenciler 17-30 yaşları arasındadır ve yaş ortalaması 19,75’tir) üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde Pearson momentler çarpımı korelasyonu tekniği ve çok yönlü hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sürekli öfke ile problem odaklı başa çıkma negatif (p.05), öfke içe ile problem odaklı başa çıkma, sosyal destek arama negatif (p.01) yönde anlamlıdır. Öfke dışa ile kaçınma (p.01), problem odaklı başa çıkma negatif (p.05), öfke kontrolü ile problem odaklı başa çıkma ve kaçınma pozitif yönde (p.01) anlamlı olduğu bulunmuştur. Ayrıca probleme olumsuz yaklaşım, kendine güvensiz yaklaşım, sorumluluk almama ile sürekli öfke, öfke içe, öfke dışa arasındaki ilişkinin pozitif (p.01), öfke kontrolü arasındaki ilişkinin ise negatif yönde (p.01) anlamlı olduğu bulunmuştur. Yapıcı problem çözme ile sürekli öfke (p.05), öfke içe arasındaki ilişki negatif (p.01), öfke kontrolü arasındaki ilişki ise pozitif yönde (p.01) anlamlıdır. Israrcı sebatkâr yaklaşım ile öfke içe arasındaki ilişki negatif yönde (p.05); öfke dışa, öfke kontrolü arasındaki ilişki ise pozitif yönde (p.01) anlamlı olduğu bulunmuştur. Ayrıca stresle başa çıkma ve kişiler arası problem çözmenin sürekli öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerini anlamlı düzeyde açıkladığı ortaya çıkmıştır.Öğe Öz-anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu: Türk ve diğer ülke üniversite öğrencileri arasında bir karşılaştırma(2012) Deniz, M. Engin; Arslan, Coşkun; Özyeşil, Zümra; İzmirli, MelekBu araştırmanın amacı, Türkiye ve bazı ülke (İngiltere, Fransa, Polonya, Romanya, İtalya, Brezilya, İspanya, Ukrayna) üniversite öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya Türkiye’den 127 (70 erkek ve 57 kız) ve diğer ülkelerden 122 (52 erkek ve 70 kız) öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson momentler çarpımı korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türk öğrencilerin öz anlayış ve yaşam doyumu düzeyleri diğer ülkelerdeki öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Türkiye’deki kız ve erkek öğrenciler ile diğer ülkelerdeki kız ve erkek öğrenci grupları karşılaştırıldığında öz anlayış ve pozitif duygu açısından anlamlı düzeyde farklılaşma ortaya çıkmıştır. Türkiye’deki öğrencilerin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonları, diğer ülke öğrencilerinin öz anlayış, yaşam doyumu, negatif ve pozitif duygu korelasyonlarından daha yüksek ilişki göstermektedir.Öğe PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN KENDİNİ AÇMA DAVRANIŞLARININ GELİŞİMİNİN İNCELENMESİ(Selçuk Üniversitesi, 2007) Izgar, Hüseyin; Arslan, CoşkunBu araştırmada Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü Öğrencilerinin kendini açma davranışlarının gelişimi incelenmiştir. Araştırmada, genel tarama modellerinden izleme yaklaşımı kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerdir. Araştırmada 1999-2000 eğitim-öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikoloji Danışma ve Rehberlik ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerine kaydolan öğrenciler araştırma grubu olarak seçilmiştir. Bu amaçla Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerine 1999-2000 eğitim-öğretim yılında kaydını yaptıran öğrencilere, 1., 2. ve 4. sınıfta Selçuk (1989) tarafından geliştirilen Kendini Açma Envanteri uygulanmıştır. Araştırmada Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin kendini açma davranışlarının gelişimi, zaman, cinsiyet ve bölüm değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın analizinde tekrarlayan ölçümler için iki yönlü varyans analizi, bağımlı ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü öğrencilerinin kendini açma davranışlarının 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman diliminde arttığı ve sosyal bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin 1. sınıftan 4. sınıfa kadar olan zaman diliminde, kendini açma davranışlarının açılınan kişiler konusunda ya aynı düzeyde kaldığı ya da anlamlı düzeyde düştüğü bulunmuştur. Cinsiyet konusunda ise kız öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında bazı sınıf düzeylerinde açılınan kişiler konusunda anlamlı fark bulunmuştur.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Sürekli Kaygı ve Denetim Odaklarının Bağlanma Stilleri Açısından İncelenmesi(2009) Dilmaç, Bülent; Hamarta, Erdal; Arslan, CoşkunBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı ve denetim odaklarının bağlanma stilleri açısından incelenmesidir. Bu araştırma genel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 480 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpım korelasyon kat sayısı tekniği, varyans analizi ve Tukey Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sürekli kaygı ve denetim odağının olumsuz benlik modeli-olumsuz diğerleri modeli ile pozitif ilişkili olduğu bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir bulgusu da saplantılı ve korkulu bağlanma stilinde olan bireylerin sürekli kaygı puan ortalamalarının güvenli bağlanma stilinde olanlardan yüksek bulunmasıdır. Ayrıca korkulu bağlanma stilinde olan bireylerin sürekli kaygı puan ortalamaları kayıtsız bağlanma stilinde olan bireylerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Güvenli bağlanma stilinde olan öğrencilerin denetim odağı puan ortalamaları saplantılı ve korkulu bağlanma stilinde olan öğrencilerden anlamlı düzeyde düşük olduğu bulunmuştur.