Yazar "Arslaner, Ferhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de para politikası stratejisi seçimi ve döviz kuru geçişkenliği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Arslaner, Ferhat; Uysal, DoğanBu çalışmada önce, paranın ekonomideki yeri ve fonksiyonu, para politikasının amaçları ve araçları ile enflasyon hedeflemesi rejiminin genel çerçevesine ilişkin teorik ve pratik bilgi sunulmaktadır. Ardından bir para politikası stratejisi olarak enflasyon hedefleme rejimi, kavramsal ve metodolojik açıdan ele alınmakta ve Türkiye'nin enflasyon hedeflemesine geçiş aşamasında geçirdiği yapısal değişimler ile rejimin Türkiye'de uygulanmasıyla ilgili değerlendirmeler yapılmaktadır. Daha sonra enflasyon hedefleme rejiminin gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilirliği ile bu ülkelerin tecrübelerine yer verilmektedir. Tezin ayırt edici yönü, çoğu gelişmekte olan ülkede olduğu gibi Türkiye'de de döviz kurunun gelişmiş ülkelerdeki uygulamayla benzer şekilde para politikası kuralına dahil edilmediğine ve bu uygulamanın ülke ekonomisine olası yansımalarına dikkat çekmesidir. Nitekim gelişmiş ülkelerdekinin aksine gelişmekte olan ülkelerde döviz kuru dalgalanmaları enflasyon da dahil birçok makroekonomik değişkeni farklı kanallarla ve farklı ölçülerde etkilemektedir. Dolayısıyla, döviz kuru geçişkenliği dinamiklerini ve bu dinamikleri belirleyen etkenleri tüm yönleriyle tahmin edebilmek, ilgili ülkeye has en optimuma yakın para politikaları ve en isabetli döviz kuru rejiminin seçilmesi ve uygulanabilmesi açısından kritik önemdedir. Para politikasının döviz kuruna tepki gösterip göstermemesi gerektiği konusu, ekonomi yazınında tamamen açıklığa kavuşmamıştır. Analitik düzeyde bu sorunun cevabı, ülkeye has bir durum olup, ülkenin yapısal özellikleri ile politika otoritelerinin ?kayıp fonksiyonları?na bağlı olacaktır. Bu itibarla tezin uygulama bölümünde, Türkiye ekonomisinde döviz kuru geçişkenliği derecesindeki gelişim ve bu ilişkiyi belirleyen etkenler sayısal olarak incelenmektir.