Yazar "Aslan, Mahmut Mert" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The formation of knowledge and its active utilization in practices of public relations in organisations(ELSEVIER SCIENCE BV, 2015) Cakmak, Veysel; Aktan, Ercan; Aslan, Mahmut Mert; Kose, AhmetKnowledge is the basic communication means of human being. It has reached today's world as the most important and influential means of communication although a part of it disappeared and another part was stored in a way and transferred from one generation to another through out the history. In the meantime, the drastic role of technology in forming and spreading the knowledge should never be ignored. Public relations is an activity of a variety of recognition and publicity. If we take it in a broader way, we can say that it expresses the total of researches to know the target groups better so as to realise its purposes and also its all activities and applications in the direction of objectives of the organisation in order to introduce and advertise it to the whole public opinion. The experts of public relations have to prepare plenty of information and also documentaries which are subject to them. They are constantly shared with the rest of the world on the web page of the organisation. As it is known, web sites and social network have become inevitable parts of all sorts of institutions nowadays. In this work, we are going to investigate the notion of information management and obtained information with regard to this issue is going to be displayed at full length in the interest of internal corporate and usual corporate relations. In this context, the relationships among information management, Internet and public relations are going to be brought up and their efficient utilization is going to be researched in terms of the organisation. Formation, handling and especially share of information in business enterprises have no doubt great effects on its transparency, image and openness to the target groups. This situation introduces a positive effect in the process of the publicity of enterprise itself. In this study, we are going to dwell particularly upon the formation, handling, storage and distribution of information in terms of in-house (intra-company) and external public relations. In this context, a vocational school of a university which is worth to be examined from this angle is going to be taken on as a sample.Öğe Is There an Accident of Communication Where Religion Turns into a Source of Violence(2017) Aslan, Mahmut MertYeteri kadar eğitim görmüş olan herkes, dinin belirli şartlar altında bir şiddet kaynağına dönüştürülebilme potansiyeline sahip olduğunu öngörebilir. Bazı yazar ve akademisyenlere göre, dinlerin yer yer şiddet kaynağına dönüşmesinin köklerini yine kutsal metinlerin içinde bulmak olasıdır. Nitekim insanlık tarihinin ilk dönemlerinden günümüze dek süre gelmiş olan kutsal savaşlar ve günümüzde dinî argümanlar kullanılarak yapılan şiddet eylemleri, hatta katliamlar, uluslar arası kamuoyunda bu yönde oluşmuş olan kaygıları bir ölçüde anlaşılır kılmaktadır. Bununla birlikte, gerek Batıda gerekse İslam coğrafyasında dinlerin yüzünün gerçekte sevgi, hoşgörü ve barışa yönelik olduğunu kuvvetle vurgulayan, mevcut sorunların kutsal metinlerin yanlış, kötü niyetli yorum ve istismarlarından kaynaklandığının altını çizen sağduyulu gerekmektedir. Konu bu yaklaşım açısından ele alındığında, bazı dindar kişi ve gruplarla, Tanrı, kutsal metinler ve diğer ılımlı dindar kitleler arasında ciddî anlamda iletişim kazalarının yaşanmakta olduğu açıkça anlaşılmaktadır. Bu nedenle, konu "semantik faktör" ve "ekonomik faktör" bulunmaktadır. Nitekim bugüne dek din şiddet ilişkisine dair yazılmış olan kitap ve akademik makalelerin hemen hepsinde bu iki faktör öne çıkmaktadırÖğe Kurum içi halkla ilişkilerin geliştirilmesinde NLP'nin rolü(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Aslan, Mahmut Mert; Canöz, KadirKısaca NLP diye bilinen ?Beyin Dili Programlaması? (Neuro Linguistic Programming), kişinin içsel gizilgüçlerini keşfedip açığa çıkarmasını ve onlardan en üst düzeyde yararlanabilmesini sağlamayı amaçlayan bir yöntemdir. NLP'nin, uzunca bir süredir dünyanın pek çok ülkesinde faaliyet gösteren sayısız kurum ve işletmede kurum içi iletişimi iyileştirerek motivasyon ve çalışma verimliliğini arttırma hedefiyle seminerler şeklinde uygulanmakta olduğu bilinmektedir. Çalışmamızda, öncelikle Halkla İlişkiler, ardından konuyu biraz daraltarak Kurum içi Halkla ilişkiler, sonrasında ise NLP üzerine kaynak tarama yoluyla gerçekleştirdiğimiz bilimsel araştırmalara yer verilmiştir. İzleyen bölümde, 25 Temmuz 2009 ile 4 Ağustos 2009 tarihleri arasında, daha önce iki kez NLP seminerlerine katılmış bulunan Adana Orman Bölge Müdürlüğü ve bağlı teşkilatlardaki yönetici ve çalışanlar arasında uygulamış olduğumuz anketin sonuçları değerlendirilmiş olup, sonuç olarak NLP içerikli seminer uygulamalarının çalışanların çalışma motivasyonları ve insan ilişkilerine olan etkilerinin analizine girilmiştir.Öğe Mormon Kilisesi - doğuşu, tarihsel gelişimi, öğretisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Aslan, Mahmut Mert; Işık, Hidayet