Yazar "Aydoğan, Didem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akademik erteleme ve denetim odağının duygusal zekâ açısından incelenmesi(2009) Deniz, M. Engin; Traş, Zeliha; Aydoğan, DidemBu araştırmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinin akademik erteleme davranışı ve denetim odağı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 273ü kız ve 162si erkek olmak üzere toplam 435 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yaş ranjı 17-21 yaş arasında değişmekte olup yaş ortalaması 20,19 (ss: 1.90)dur. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Duygusal Zekâ Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Denetim Odağı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucu, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve stresle başaçıkma alt boyutlarının öğrencilerin akademik erteleme puanlarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir (p0.05). Duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve genel ruh durumu alt boyutunun ise öğrencilerin denetim odaklarını anlamlı düzeyde yordadığı saptanmıştır (p0.05). Duygusal zekâ yetenekleri ile akademik erteleme ve denetim odağı puanları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır (p0.05; p0.01). Sonuçlar, ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.Öğe İlköğretim öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özelliklerinin mantıkdışı inançlarla açıklanabilirliği(2009) Dilmaç, Bülent; Aydoğan, Didem; Koruklu, Nermin; Deniz, M. EnginBu araştırmanın amacı ilköğretim II. Kademe öğrencilerinin mükemmeliyetçilik kişilik özelliklerinin mantıkdışı inançlarla olan ilişkisini belirlemek ve mantıkdışı inançların mükemmeliyetçilik özelliklerini yordayıp yordamadığını saptamaktır. Araştırmanın örneklemi Konya ilinde farklı okullarda öğrenim gören 253'ü erkek ve 279'u kız olmak üzere toplam 532 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği (Çivitçi, 2006), Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Mısırlı & Özbay, 2003) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde pearson momentler çarpımı korelasyonu ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; mantıkdışı inançlar ile mükemmeliyetçilik alt boyutlarından hatalara karşı ilgi, davranışlardan şüphe, aile beklentileri ve ebeveynsel eleştiri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca başarı talebinin hatalara karşı ilgi, davranışlara karşı ilgi, aile beklentileri, ebeveynsel eleştiri ve kişisel eleştiri boyutunu açıklayabildiği, saygı talebinin davranışlara karşı ilgi, aile beklentileri, ebeveynsel eleştiri, kişisel eleştiri ve düzeni açıklayabildiği ve rahatlık talebinin hatalara karşı ilgi, ebeveynsel eleştiri, kişisel eleştiri ve düzen boyutunu açıklayabildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Values as a Predictor of Cyber-bullying Among Secondary School Students(2009) Dilmaç, Bülent; Aydoğan, DidemThe use of new technologies such internet (e-mail, chat rooms) and cell phones has steeply increased in recent years. Especially among children and young people, use of technological tools and equipments is widespread. Although many teachers and administrators now recognize the problem of school bullying, few are aware that students are being harassed through electronic communication. Referred to as electronic bullying, cyber bullying, or online social cruelty, this phenomenon includes bullying through email, instant messaging, in a chat room, on a website, or through digital messages or images sent to a cell phone. Cyber bullying is defined as causing deliberate/intentional harm to others using internet or other digital technologies. It has a quantitative research design nd uses relational survey as its method. The participants consisted of 300 secondary school students in the city of Konya, Turkey. 195 (64.8%) participants were female and 105 (35.2%) were male. 39 (13%) students were at grade 1, 187 (62.1%) were at grade 2 and 74 (24.6%) were at grade 3. The "Cyber Bullying Question List" developed by Ari{dotless}cak (2009) was given to students. Following questions about demographics, a functional definition of cyber bullying was provided. In order to specify students' human values, "Human Values Scale (HVS)" developed by Dilmaç (2007) for secondary school students was administered. The scale consists of 42 items in six dimensions. Data analysis was conducted by the primary investigator of the study using SPSS 14.00 statistical analysis software. Descriptive statistics were calculated for the analysis of students' cyber bullying behaviour and simple regression analysis was conducted in order to test whether each value in the scale could explain cyber bullying behaviour.