Yazar "Bayyar, Aliye Beyza" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuk Destek Merkezlerinde Görev Yapan Meslek Elemanlarının Merkezde Sunulan Psikososyal Destek Hizmetine İlişkin Düşüncelerinin Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022) Bayyar, Aliye Beyza; Daşbaş, SerapBu çalışma, Türkiye’de çocuk refahı alanındaki kuruluşlardan biri olan Çocuk Destek Merkezlerinde (ÇODEM) çalışan meslek elemanlarının merkezde sunulan psikososyal destek hizmetine ilişkin duygu, düşünce ve deneyimlerini keşfetme, hizmet sürecine ilişkin algılarını açığa çıkartma amacı taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel yöntem ve teknikler kullanılmıştır. Araştırma, Konya ilinde refakatsiz sığınmacı erkek çocuklara ve cinsel istismar mağduru kız çocuklara hizmet veren iki farklı ÇODEM’de gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya ÇODEM Yönetmeliği’nde tanımı yapılan “meslek elemanı” kavramı içerisinde yer alan meslek gruplarından birisine mensup olan/ÇODEM’de müdür olan, Anka Çocuk Destek Programı ile ilgili personel eğitimi alan ve en az altı ay ÇODEM’de çalışan kişiler dahil edilmiştir. Belirlenen kriterlere uygun 16 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşme formuyla derinlemesine görüşme yapılmıştır. Verilerin tematik analizinde ise MAXQDA 2020 programı kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde ortaya çıkan 6 ana tema; “Anka Çocuk Destek Programına ilişkin düşünceler”, “hizmet sunumundaki çalışma koşullarına ilişkin düşünceler”, “programın çocuklar üzerindeki yansımalarına ilişkin düşünceler”, “meslek elemanlarının duygusal deneyimlerine ilişkin düşünceleri”, “programın geliştirilmesi gerektiğine ilişkin düşünceler” ve “hizmetin niteliğinin arttırılmasına ilişkin beklentiler” olarak şekillenmiştir. Araştırmada ÇODEM’de sunulan psikososyal destek programının meslek elemanları için değişik anlamlar ifade ettiğine, programın hem meslek elemanları hem çocuklar için çok farklı avantajlar sağladığına, hizmet sunumunda görev yapan meslek elemanlarının fiziksel ve psikolojik olarak değişik zorluklarla karşılaştıklarına, refakatsiz sığınmacı çocuklarda psikososyal destek programını uygulama noktasında farklı engellerin bulunduğuna, psikososyal destek programının ve genel anlamda sunulan hizmetin niteliğinin geliştirilmesi için meslek elemanlarının farklı beklentilerinin olduğuna ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ile ilgili olarak Anka Çocuk Destek Programına, meslek elemanlarının çalışma koşulları ile duygusal deneyimlerine, psikososyal destek hizmetinin niteliğinin arttırılmasına ve akademik çalışmalara ilişkin öneriler sunulmuştur.