Yazar "Behjoo, Bahram Mohammadi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Metacognitive awareness of Turkish EFL learners on reading strategies(2017) Sarıçoban, Arif; Behjoo, Bahram MohammadiBu araştırma, İngilizce öğrencilerinin okuma anlama becerileri üzerine okuma stratejilerinin üstbilişsel farkındalığının etkilerini incelemektedir. Bu amaçla, toplamda üniversite düzeyinde birinci sınıf 82 İngilizce öğrencisi, Mokhtari ve Reichard (2002) tarafından geliştirilen Üstbilişsel Farkındalık Okuma Stratejileri Envanteri (MARSI) ile hazırlanan 30 maddelik bir ankete katılmıştır. MARSI, küresel, problem çözme ve destek olmak üzere üç boyutu kapsamaktadır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin metinleri okurken bu üç boyutu değişen oranlarda sıklıkla kullandığını göstermiştir. Buna ek olarak, sonuçlar toplamda başarı bakımından öğrencilerin okuma becerileri ve MARS arasında önemli bir ilişki olduğunu da göstermiştir. Yüksek başarı oranına sahip olanlar problem çözme stratejilerini (M3.95) kullanmayı diğer iki boyuttan (Küresel için M3.56; SRS için M3.56) daha çok tercih etmektedir. Sonuçlar, cinsiyet bakımından genel olarak erkek ve kadın İngilizce öğrencileri arasında önemli bir farkın olmadığını göstermektedir. Ancak PSSde farklılık göstermektedirler. Bu durum PSSde kadınların erkeklerden daha yüksek ortalamalara sahip olduğunu açıkça göstermektedir