Yazar "Burubatur, Mete" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında Birinci Sınıf 1. ve 2. Yarıyıl Viyolonsel Eğitiminde En Çok Kullanılan Metot Etüt ve Egzersizler(Selçuk Üniversitesi, 2012) Özçimen, Aycan; Burubatur, MeteMüzik eğitiminin önemli bir boyutu olan çalgı eğitimi ve öğretimi ise çalgıyı çalabilme becerisine sahip olabilmek için bir takım davranışların sistematik olarak kazanılmasını amaçlar. Çalgı çalmak için gereken istendik davranışlar kişinin bedensel koordinasyon, zamanlama, becerilerinin gelişmesine bağlı olarak aşama kaydeder. Bu davranış ve becerilerin kazandırılıp geliştirilmesinde izlenecek yolu belirleyen çalgının teknik olanaklarına göre düzenlenmiş çalgı metotları, etüt ve egzersizleri büyük önem taşımaktadır. Gerekli temel bilgiler, çalışma yolları ve tekniklerin aktarıldığı metotlar, hem öğrenme hem de kazanılan davranışları geliştirme olanağı sunan etüt ve egzersizler, hazırlandıkları veya düzenlendikleri dönemin müziksel özelliklerine göre farklılıklar göstermektedirler. Bu araştırma, viyolonsel öğretim programı hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak için eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin belirlenmesi amacıyla müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarına anket uygulanmış, elde edilen veriler çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda metot etüt ve egzersizler arasında en çok hangilerinin tercih edildiği tespit edilmiş, halk ezgilerinde oluşmuş bir metodun eksikliliğine ve gerekliliğine değinilmiştir.Öğe Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot etüt ve egzersizlerin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Burubatur, Mete; Özçimen, AycanBu araştırma, eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında birinci sınıf, 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin belirlenmesi ve incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarına anket uygulanmış, elde edilen veriler çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Verilerde ortaya çıkan metotlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar incelenmiş, konuları işleme sıraları ve yaklaşımları sergilenmiştir. ncelenen metot, etüt ve egzersizlerin içerisinde, çalgı tekniğinin gelişmesi için gerekli olan temel unsurların işlenmesinde, benzerliklerle beraber farklı yaklaşımların da izlendiği gözlemlenmiş, bu metotlarda konu veya teknikler için verilmiş alıştırmaların, farklı yoğunluklarda verildiği tespit edilmiştir.