Yazar "Ciritli, Elif Tuba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 4.ve 5. sınıf öğretmenlerinin aktif öğretim metodunu algılama ve sınıflarında uygulama durumlarının incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Ciritli, Elif Tuba; Korkmaz, İsaBu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin aktif öğretim metodunu algılama ve sınıflarında uygulama durumları incelenmektedir. Araştırmanın temel amacı öğretmenlerin ?Aktif Öğretim Metodu?nu algılama ve sınıflarında uygulama durumlarını saptamaktır. Araştırma, bu amaçla ilgili kaynaklar tarandıktan sonra nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve gözlem uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem formları geliştirilmiştir. 2005-2006 öğretim yılında Konya ili merkezinde bulunan, Barbaros lköğretim Okulu, Mareşal Mustafa Kemal lköğretim okulu ve Yunus Emre lköğretim Okulu'ndan toplam 20 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerle önce görüşülmüş sonra dersleri gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda; 4. ve 5. sınıf öğretmenleri aktif öğretim metodu hakkında bilgi sahibidirler. Ayrıca aktif öğretim metodunun uygulamaları konusunda öğrenci başarılarının bilincindedirler. Ancak 4. ve 5. sınıf öğretmenleri sınıflarında aktif öğretim metodunu uygulama durumları başarısız olarak gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin sınıflarında geleneksel öğretim yöntemiyle ders işledikleri görülmüştür.