Yazar "Dalaman, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe I?lköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersine Giren Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretim Programı Kazanımlarına İlişkin Görüşleri(2010) Dalaman, Osman; Korkmaz, İsaBu araştırmanın amacı; İlköğretim birinci kademede beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin beden eğitimi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme durumuna ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada taramada tarama modeli kullanılarak betimsel analizler yapılmıştır. Araştırmanın evreni; 2009-2010 bahar öğretim döneminde Konya İli merkez ilçelerde (Meram, Selçuklu, Karatay) Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim birinci kademede beden eğitimi dersine giren 175 beden eğitimi ve 3117 sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Şubesi ile yapılan işbirliği ile araştırmacı tarafından geliştirilen anketleri, Web ortamında gönüllü olarak cevaplayan 71 beden eğitimi öğretmeni ve 561 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 632 öğretmenden oluşmaktadır. Beden eğitimi dersine ait kazanımlarının öğretmenlerin çoğunluğu tarafından gerçekleştirildiği, bazı kazanımların ise gerçekleştirilemediği ortaya çıkmıştır. Bunlar 1., 2. ve 3. sınıflarda fiziksel etkinliklerde kullanacakları kişisel malzemeler için çanta hazırlama, beslenme ilkelerini doğru uygulama, temel ilk yardım ilkelerini fark etme kazanımlarıdır. 4. ve 5. sınıflarda ise, özelleşmişmiş hareketlerle ilgili ilke ve uygulamada, olimpiyat oyunlarındaki spor dalları ve sporcuları tanıma, çeşitli spor olaylarını kitle iletişim araçlarından takip etme kazanımlarıdır.Öğe İlköğretim birinci kademede beden eğitimi dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri(Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010-09-14) Dalaman, Osman; Korkmaz, İsaBu araştırmada; ilköğretim birinci kademede beden eğitimi dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme durumuna ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim birinci kademede beden eğitimi dersinin öneminden hareketle; birinci kademede beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin beden eğitimi dersi öğretim programları (1-5. sınıf) kazanımlarının öğrenciye kazandırılmasında; cinsiyet, ilçeler, hizmet yılı ve mezun oldukları bölüm değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenerek, çeşitli istatistiksel işlemleri ile değerlendirilmiştir. Tarama modelindeki bu çalışmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında Konya Merkez Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerindeki devlet okullarının birinci kademesinde görev yapan 175 beden eğitimi öğretmeni ile 3117 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 3292 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise evrenden tesadüfü yöntemle ulaşılan 632 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verilerin toplanmasında kullanılan anket, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Öğretmenlerin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları?, ?Öğretmenlerin Beden Eğitimi Dersi Uygulama Durumu?, ?I. Kademe Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının Kazanımları?nı gerçekleştirme düzeylerinin belirlenmesine yönelik dört bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, SPSS 16,0 (Statistical Package for Social Scienses) istatistik paket programından yararlanılmış, verilerin genel dağılım özelliklerini belirlemek için tanımlayıcı istatistik türlerinden frekans ve yüzde dağılımları kullanılmış, ölçeklerdeki ifadelere ilişkin görüşler aritmetik ortalama ( ) değerleri olarak verilmiş, paremetrik istatistik tekniklerinden cinsiyet t-testi, ilçeler, hizmet yılı ve mezun oldukları bölümde Anova istatistiksel işlemler yapılarak analiz edilmiştir. Verilen istatistik analiz ve yorumlarda p?0,05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; birinci kademede beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin, beden eğitimi dersine yönelik tutum ve uygulama durumlarına ait görüşlerinin oldukça olumlu olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenleri beden eğitimi dersini işlemede zorlanmadıkları ancak beden eğitimi öğretmenlerinin birinci kademede derse girmede zorlandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca müfettişlerin teftişlerde beden eğitimi dersine gerekli önemi vermedikleri tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersine ait kazanımlarının öğretmenlerin çoğunluğu tarafından gerçekleştirildiği, bazı kazanımların ise gerçekleştirilemediği ortaya çıkmıştır. Bunlar 1., 2. ve 3. sınıflarda fiziksel etkinliklerde kullanacakları kişisel malzemeler için çanta hazırlama, beslenme ilkelerini doğru uygulama, temel ilk yardım ilkelerini fark etme kazanımlarıdır. 4. ve 5. sınıflarda ise, özelleşmişmiş hareketlerle ilgili ilke ve uygulamada, olimpiyat oyunlarındaki spor dalları ve sporcuları tanıma, çeşitli spor olaylarını kitle iletişim araçlarından takip etme kazanımlarıdır.Öğe İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Serbest Zaman Faaliyetlerine Katılım Biçimlerinin Belirlenmesi(2012) Can, Süleyman; Durukan, Erdil; Ökmen, Ahmet Şadan; Dalaman, Osman; Yorulmaz, AlperTarama modelinde yapılan bu betimsel çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nün son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının serbest zamanlarını değerlendirme biçimleri nasıldır, sorusuna cevap bulmaktır. Toplumsal ve kişisel refah bakımından, serbest zamanın kişisel gelişimi ve toplumsal düzeni geliştirme olarak kullanılması, boş zaman eğitimidir. Serbest zamanın, özel bir eylemle değerlendirilmesi bireyin; ilgi, yaş, cinsiyet eğitimi, öğrenim, kültürel ve toplumsal durumuna bağlıdır. Serbest zaman eğitimi, kişisel yaşamların zenginleştirilmesi, ilgilerin yaratılması, becerilerin geliştirilmesi ve yaşam felsefesini de içine alır. Birey, doyum sağlamalı ve kişisel gelişmelerine katkıda bulunur. Serbest zaman eğitimi, bireyin boş zamanını akıllı bir şekilde değerlendirme eğitimidir. Bireyin boş zamanını akıllı bir biçimde değerlendirmesi, estetik ve ahlaksal değerlerin kendisine mal edilmesinde, kendini yaratıcı olarak ifade edebileceği etken, fikir edinmesine yardımcı olan bir eğitimdir. Kültürün aktarılması ve geliştirilmesi yönünden Serbest zamanları değerlendirmenin de büyükrolü vardır. Bu bağlamda bu araştırmanın Muğla üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin serbest zaman faaliyetlerini nasıl belirlediklerini ortaya koyması açısından yararı olacaktır. Kişisel bilgilere göre; öğrencilerin yaşlarının, cinsiyetlerinin, kardeş sayılarının değişken olduğu, aile gelirlerinin babaları tarafından sağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Serbest zaman değerlendirme biçimlerine göre; öğretmen adaylarının yeterince uygun ve isabetli bir şekilde serbest zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin bilinçli olmayıp pasif olduğu, serbest zamanlarını evlerinde veya yurtlarında dinlenerek, TV seyrederek geçirdikleri, gelirlerinin çoğunlukla babaları tarafından sağlanması ve gelir düzeylerinin orta seviyede olması sonucu, diğer faaliyetlere yeterince katılamadıkları görülmüştür. Ayrıca bu çalışma, bu yönde araştırma yapan diğer araştırmacılara, serbest zamanı nasıl, ne şekilde, nerede en etkili ve verimli biçimde değerlendirmeleri gerektiği konusunda farklı yaklaşım getirme olanağı da sunmaktadırÖğe Investigation of University Students’ Overall Quality of College Life and Their Satisfaction with This Life Terms of Their Genders and Departments(Selçuk Üniversitesi, 2020 Nisan) Dalaman, Osman; Öztürk, Rabia; Pepe, KadirThe current study was conducted to investigate university students’ life quality and life satisfaction in the campus. The study was designed in the survey model. The population of the study is comprised of the students attending the Physical Education and Sports School, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Health Sciences and Faculty of Education in the central campus of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. The sample consists of 400 students selected from among the population through random sampling. The data were collected through the questionnaire method. As the questionnaire, “The University Life Quality Scale” adapted to Turkish by (13) was used. From this scale, the overall life quality and overall life satisfaction dimensions were taken. The Cronbach’s Alpha reliability coefficient was calculated to be 0.85 for the overall life quality dimension and 0.83 for the overall life satisfaction dimension. The questionnaire was administered to the students through face-to-face method. A total of 400 students (212 females and 188 males) responded to the questionnaire. In order to analyze the collected data, percentages (%) were calculated and Independent Samples T Test and Kruskal-Wallis Test, Bivariate Correlation were used. In the determination of the differences between the variables, 0.05 was taken as the confidence interval. The obtained findings have revealed that the students’ overall life quality and life satisfaction in the campus mean scores are low, that while their mean scores do not vary significantly by gender, their overall life quality mean scores vary significantly depending on the faculty they attend (p<0,05). As a result, it can be said that the participating students’ overall life quality and life satisfaction in the campus mean scores are low.