Yazar "Demir, Nihal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi ögrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007-09-06) Demir, Nihal; Kabadayı, AbdülkadirBu arastırmanın amacını, okul öncesi egitim kurumuna devam eden 3-4 yas çocuklarına ana ve ara renk kavramlarını kazandırmada bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin etkililigini karsılastırmak olusturmaktadır. Bu amaçla Selçuklu lçesi, anaokullarına devam eden 3-4 yas çocuklarına bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemleriyle renk kavramı egitimi verilerek hangi yöntemin daha etkili oldugu arastırılmıstır. Arastırmaya iki anaokulundan toplam 80 çocuk katılmıstır. Çocukların 40'ı 3 yas 40'ı 4 yas grubudur. 3 yas grubunu 20 kız 20 erkek, 4 yas grubunu 20 kız 20 erkek çocuk olusturmaktadır. Arastırma, deneysel olarak planlanmıstır. Buna göre çocuklar bir deney ve bir kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıstır. Deney grubuna, bilgisayar destekli ögretim, kontrol grubuna da geleneksel ögretim yöntemi ile ana ve ara renk kavramı egitimi verilmistir. Egitimden sonra ?Renk Degerlendirme Çizelgesi? uygulanmıstır. Renk degerlendirme çizelgesi; çocukların kırmızı, mavi, sarı, yesil, turuncu, mor, pembe, kahverengi, siyah, beyaz renkler hakkındaki bilgilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Resim 1 kırmızı rengi, resim 2 mavi rengi, resim 3 sarı rengi, resim 4 yesil rengi, resim 5 turuncu rengi, resim 6 mor rengi, resim 7 kahverengi rengi, resim 8 pembe, resim 9 beyaz rengi, resim 10 siyah rengi ifade etmektedir. Her bir renk için 4 çalısma sayfası hazırlanmıstır. 1. çalısma sayfasında çocugun gösterilen rengin ismini bilip bilmedigini ve verilen resmi istenilen renkte boyayıp boyayamadıgını ortaya koyması amaçlanmıstır. 2. çalısma sayfasında çocukların aynı rengi eslestirme yapıp yapamadıgını belirlemek amaçlanmıstır. 3. çalısma sayfasında çocugun verilen nesneler arsından istenilen renkte olanı bulması amaçlanmıstır. 4. çalısma sayfasında ise verilen karmasık bir resim içinden çocugun istenilen rengi bulup bulamadıgını belirlemek amaçlanmıstır. Çalısma sayfalarında çocugun bulması gereken her bir renk a, b, c, d, e,f, g, h, ı, i, j, k seklinde belirlenmistir. Çocuk, basarılı ise belirlenen 10 ya da 5 puan basarısız ise 0 puan almıstır. Her bir resim 100 puan üzerinden degerlendirilmistir. Verilerin analizinde Bagımsız T Testi yapılmıstır. Uygulanan egitim yöntemleri arasındaki fark tespit edilmistir. Farkın önem kontrolünde 0,05'lik önem düzeyi benimsenmistir. Renk degerlendirme çizelgesinin tüm sayfalarını kapsayan toplam puanlar istatiksel olarak degerlendirildiginde; bilgisayar destekli ve geleneksel ögretim yöntemlerinin kullanıldıgı grupların ana ve ara renkleri kavrama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık oldugu bulunmustur (p<0,05). Bilgisayar destekli ögretim alan grup, geleneksel ögretim yöntemi ile egitim alan gruba göre ana ve ara renk kavramını kazanmada daha basarılı oldugu bulunmustur.