Yazar "Demir, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Zihinsel engelli öğrencilere fen bilgisi dersinde sindirim konusunu basamaklandırılmış öğretim yöntemiyle sunulmasının etkililiği(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-05-20) Demir, Ramazan; Ayvaz, ÜnalBu çalışmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere, sindirim sistemi organlarının öğretiminde Basamaklandırılmış Öğretim Yöntemine Göre Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin etkililiğini belirlemektir. Araştırma, tek denekli deneysel desenlerden A-B desenine göre düzenlemiştir. Çalışmanın grubu, 2006-2007 öğretim yılının II. döneminde Konya ili, Özel Saygı Eğitim Kurumuna devam eden ve ön koşul davranışları yerine getiren üç öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, öğrencilerin sindirim sistemi organları konusundaki performans düzeylerini ve öğretim sonu düzeylerini belirlemek üzere ii Basamaklandırılmış Öğretim Yöntemine Göre Ölçüt Bağımlı Ölçü Araçları geliştirilmiştir. Araçlar öğretim öncesi ve öğretim sonrası üçer kez uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler grafikle gösterilmiş ve grafikler niteliksel olarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayanarak elde edilen sonuçlara göre; Basamaklandırılmış Öğretim Yöntemiyle Sunulan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin sindirim sistemi organları öğretiminde her öğrencide etkili olduğu bulunmuştur.