Yazar "Demir, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bulanık ortamda portföy optimizasyonu(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2005) Güngör, İbrahim; Aycan, Meltem; Demir, YusufPortföy seçiminde etkili olan unsurlar bulanık bir yapıya sahiptir. Bu nedenle optimum portföyü belirlerken bu durumun dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada; beklenen getiri oranı, beklenen risk miktarı, riski artıran veya azaltan etkenlerin yapısı vb. durumları bulanık olarak dikkate alan bir doğrusal hedef programlama modeli önerilmiştir. Ayrıca, İMKB’de yer alan senetlerden portföy oluşturmak için bir uygulama yapılmıştır.Öğe Finlandiya, Japonya, Kore, Çin (Şangay) ve Türkiyedeki İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi(2014) Demir, Yusuf; Yavuz, MustafaUluslarası ortak dil (lingua f ranca) olarak İngilizce bilimde, teknolojide, ticarette, küresel organizasyonlarda en çok kullanılan dil olarak öne çıkmıştır ve bu bağlamda önemi artık yadsınamaz bir noktadadır. İngilizcenin bu önemini gün geçtikçe daha iyi kavrayan devletler artık eğitim politikalarına da bunu yansıtma ihtiyacı hissetmişlerdir. Bu noktada ülkelerin hazırlamış oldukları İngilizce öğretim programlarının özellikleri, İngilizce öğretimine verdikleri öneme dair bizlere ipuçları vermesi açısından önemlidir ve bu çalışma için bir çıkış noktası olmuştur. Dolayısıyla da İngilizce öğretim programlarına küresel bir bakış açısı kazandırmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) tarafından son olarak 2012de yapılan PISAnın (Uluslarası Öğrenci Değerlendirme Programı) okuma testi sonuçları temel alınmış, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten, PISAdaki okuma testinde en yüksek puanı alan ilk dört ülke olan Çin (Şangay), Kore, Finlandiya ve Japonya ile ortalamanın altında kalan Türkiyenin İngilizce öğretim programları karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Doküman incelemesi yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, ülkelerin İngilizce öğretim programlarındaki hedeflerin genellikle benzerlikler gösterdiği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra içerik, eğitim durumları ve sınama durumları bakımından da programlar arasında benzerliklerin ve birtakım farklı uygulamaların söz konusu olduğu görülmüştür.Öğe G7 Ülkelerinde Ticari Dışa Açıklık, Finansal Açıklık ve Ekonomik Büyüme İlişkisi(Selçuk Üniversitesi, 2021) Demir, YusufDışa açıklık, ticari ve finansal açıklık olarak incelenmektedir. Bir ülkenin ticari ve finansal olarak dışa açık olup olmaması, ülke içerisinde uyguladığı ekonomi politikalarının diğer ülkelerle ne derecede uyumlu olduğunu ölçmeye yarayan bir araçtır. Ülkelerin neden ticari ve finansal liberalizasyona ihtiyaç duydukları, ticari ve finansal açıklığın büyüme üzerine etkileri ile açıklanabilir. Bu çalışmanın amacı da, G7 ülkeleri olarak bilinen, Kanada, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’ne ait, son 50 yılda, 1970-2020, ticari ve finansal açıklık göstergelerinin ekonomik büyüme üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Panel veri analizi ile yapılan incelemeler sonucunda, ticari ve finansal dışa açıklığın ekonomik büyümede meydana gelen değişimleri açıkladıkları, ticari ve finansal dışa açıklıktaki bir artışın büyümede de bir artışa yol açtığı görülmüştür.Öğe The role of in-class Vocabulary strategies in Vocabulary retention of Turkish EFL learners(2013) Demir, YusufYabancı dilde kelime öğretimi, öğretmenler tarafından çoğu zaman zor olarak kabul edilen, dilin alt becerilerinden biridir. Buna bağlı olarak sınıf içi uygulamalara yönelik birçok teknik benimsenmiştir. Maksatlı kelime öğrenimi üzerine kurulan bu çalışma, kelime öğrenimi ve öğretimine ışık tutmayı ve geliştirilen çeşitli sınıf içi kelime öğretme tekniklerinin, geleneksel kelime öğretimine kıyasla İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin hedef kelimeleri hatırda tutmalarına ne ölçüde katkıda bulunduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Son-test ve kalıcılık testi ile elde edilen veriler, SPSS 16.0 programıyla işlenmiştir. Sonuç olarak hem kısa hem de orta vadede, hedef kelimeleri hatırda tutma açısından sınıf içi kelime öğretme teknikleri uygulanan deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır.