Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirel, Melek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlk okuma yazma öğretimindeki değişiklikler üzerine bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Demirel, Melek; Pilten, Önder
    İlk okuma yazma becerisi, öğrenilerek kazanılan birçok öğrenme güçlüğünü içinde taşıyan ve hayat boyu devam eden, başka zihinlerde kişinin iletişim kurmasını sağlayan faydalı ve sürekli bir beceridir. Hayat boyu insan yaşamını etkileyen okuma yazma öğretiminin temelleri birinci sınıfta atılmaktadır. Bu nedenle öğrenciler için gerekli olan ilk okuma yazma becerilerinin kazandırılmasında, ilk okuma yazma öğretim yöntemleri farklı bir yere sahiptir. Eğitim alanında meydana gelen gelişmelere bağlı olarak pek çok ülke ilk okuma yazma da yöntem değişikliğine gitmiştir. Bu gelişmeler ışığında ülkemizde de; 2004 yılında yenilenen Türkçe Programıyla değişikliğe gidilmiş ve ilk okuma yazma öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemi'nin uygulanması istenmiştir. Bu araştırmada; ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin "Ses Temelli Cümle Yöntemi'ni uygulamaları, uygulamada karşılaştıkları problemleri ve problemlerin çözümüne yönelik önerileri nelerdir?" sorusuna cevap aranmaktadır. Bu amaçla Konya ili Seydişehir İlçesi resmi ilköğretim okullarında görevli, 50 birinci sınıf öğretmenine 20 sorudan oluşan bir anket uygulanmış ve 10 birinci sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarını şöyle özetlemek mümkündür: 1-Üniversitelerde verilen ilk okuma yazma öğretimi bilgisi yeterli değildir. 2-Hizmetiçi eğitimlerde verilen ilk okuma yazma öğretimi bilgisi yeterli değildir. 3-Öğretmenler Ses Temelli Cümle Yöntemi hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. 4-Veliler, Türkçe Müfredatı'nda yapılan yenilikler hakkında yeterli bilgiye sahip değildirler.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim