Yazar "Demirer, Veysel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim materyali geliştirilmesinde karma öğrenme yaklaşımının akademik başarı, bilgi transferi, tutum ve öz-yeterlik algısına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009-08-03) Demirer, Veysel; Şahin, İsmailBu araştırmanın amacı Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi dersinde web tabanlı çoklu öğrenme ortamı ile yüz yüze öğrenme ortamı bir araya getirilerek oluşturulan karma öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarısına, bilgilerinin transferine, web tabanlı öğretime yönelik tutumlarına, eğitim yazılımı geliştirme öz-yeterlik algılarına etkisini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin karma öğrenme yöntemine yönelik görüşleri alınmıştır. Karma öğrenme yaklaşımına göre hem web tabanlı çoklu öğrenme ortamı tasarlanmış hem de yüz yüze öğrenme ortamı düzenlenmiştir. Bu araştırmada gerçek deneme modelleri kapsamına giren ?Ön Test- Son Test Kontrol Gruplu Model? kullanılmıştır. Araştırma, 2008-2009 akademik yılı bahar döneminde Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde üçüncü sınıfa devam eden 44 öğrenci ile ?Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi? dersi kapsamında yürütülmüştür. Araştırma sonunda, karma öğrenme yaklaşımlı deney grubu öğrencileri ile yüz yüze öğrenme yaklaşımlı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları, web tabanlı öğretime yönelik tutumları ve eğitim yazılımı geliştirme öz-yeterlik algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Karma öğrenme ortamında öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile yüz yüze öğrenme ortamında öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin deneysel uygulama sonrasında bilgilerinin transferine yönelik son-proje çoklu ortam ilkeleri toplam puanları ve görsel tasarım ilkeleri toplam puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Karma öğrenme ortamında öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin deneysel uygulama öncesi ve sonrasına göre web tabanlı öğretime yönelik ön-test, son-test tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken kontrol grubu öğrencileri arasında böyle bir faklılık bulunmamıştır. Ayrıca araştırmanın sonunda deneysel uygulama sürecinde karma öğrenme yöntemi uygulanan deney grubu öğrencilerinin karma öğrenme yöntemine ve yöntemin uygulanmasına yönelik görüşleri alınmış ve öğrencilerin bu görüşlerinin olumluluk düzeyinin yüksek olduğu bulunmuştur.Öğe Loneliness, self-esteem, and life satisfaction as predictors of Internet addiction: A cross-sectional study among Turkish university students(WILEY, 2013) Bozoglan, Bahadir; Demirer, Veysel; Sahin, IsmailThis study investigated the relationship among loneliness, self-esteem, life satisfaction, and Internet addiction. Participants were 384 university students (114 males, 270 females) from 18 to 24years old from the faculty of education in Turkey. The Internet Addiction, UCLA Loneliness, Self-esteem, and Life Satisfaction scales were distributed to about 1000 university students, and 38.4% completed the survey (see Appendix A and B). It was found that loneliness, self-esteem, and life satisfaction explained 38% of the total variance in Internet addiction. Loneliness was the most important variable associated with Internet addiction and its subscales. Loneliness and self-esteem together explained time-management problems and interpersonal and health problems while loneliness, self-esteem, and life satisfaction together explained only the interpersonal and health problems subscales.Öğe The relationship between primary school students' computer- internet usage and reading habits: sample of Konya(2011) Demirer, Veysel; Çintaş, Derya Yıldız; Sünbül, Ali MuratBu araştırma ile ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanma oranları ile kitap okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın verileri, internet üzerinden uygulanan anket ile toplanmıştır. Araştırmanın genel evrenini, Konya ilindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışıldığından örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirildiği için betimsel analizlerde frekans, yüzde ve oran teknikleri, ilişkisel analizde ise binomial regresyon tekniği kullanılmıştır. Elde edilen oran ve yüzdeler grafiklere dönüştürülmüş ve bulgular tartışılarak yorumlanmıştır.