Yazar "Dik, Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The contribution of vocabulary knowledge to reading skill(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Dik, Bahar; Sarıgül, EceBu çalışmanın amacı, ngilizce okuma dersinde, kelime bilgisinin ve kelime bilgisini doğru olarak kullanma stratejilerinin genç öğrencilerin okuma becerisindeki başarılarını geliştirmesindeki payını araştırmaktır. Çalışma, 60 kişiden meydana gelen deney ve kontrol olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda, okuma dersi ilave kelime alıştırmaları ve kelime bilgisinin okuma becerisine en iyi biçimde katkıda bulunmasını sağlayacak aktivitelerle beslenmiş, kontrol grubunda ise klasik yöntem dediğimiz geleneksel öğretim metotları kullanılmıştır. Kelime öğretimi aktiviteleri araştırmacı tarafından sunulmuştur. Her iki grup da çalışmanın başında ve sonunda olmak üzere teste tabi tutulmuşlardır. Birinci bölümde, çalışmanın genel geçmişi, amacı, problemin içeriği, çalışmada kullanılan metot ve sınırlılıklar belirtilmiştir. İkinci bölümde, okuma çeşitleri; tanıma ve tarama, okuma süreci, anlam için okuma gibi özellikler tanıtılmıştır. Diğer bölümde, dil öğretimi metotları ve bunların okuma becerisine verdikleri önem ile başlar ve çeşitli başlıklar altında okumanın önemi ve okuma becerilerini geliştirme aktiviteleriyle devam eder. Bu bölümde ayrıca okuyucuların problemlerin değinilmiş ve başarısız okuyuculara yardım önerileri verilmiştir. Dördüncü bölümde, çalışmada öğrenciler üzerinde yapılan ön ve son testlerin sonucunda elde edilen yorumlar ve analizler yer almaktadır. Son bölümde, çalışmanın kısa bir özeti ve diğer çalışmalar için bazı öneriler bulunmaktadır. Son olarak, en son okutulan okuma parçalarından alınan örnekler de çalışmanın ?ekler? bölümünde yer almaktadır.