Yazar "Doğan, Oğuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fabrication and Surface Morphology of YBCO Superconducting Thin Films on STO Buffered Si Substrates(2012) Mutlu, Zafer; Mutlu, Yaşar G.; Yılmaz, Mücahit; Doğan, Oğuz; Özkan, Mihrimah; Özkan, Cengiz S.Pulsed Electron Deposition (PED) is an attractive alternative to Pulsed Laser Deposition (PLD) for growing high temperature superconductor thin films because of its relatively low cost. In this study, YBa2Cu3O7-? (YBCO) thin film has been fabricated on silicon substrates by Pulsed Electron Deposition technique. SrTiO3 (STO) as a buffer layer has been grown between Si substrate and YBCO superconducting layer. The crystalline structures of STO/Si and YBCO/STO/Si films have been investigated by x-ray diffraction (XRD). The surface morphology and microstructure of YBCO/STO/Si thin film have been characterized with atomic force microscope (AFM) and scanning electron microscope (SEM). From the ?-2? XRD analysis of YBCO thin films, (00l) diffraction peaks are obtained indicating they have a poor c-axis oriented structure. SEM analysis shows that the surfaces of films are crack-free, but they have some particulates. On AFM images, the droplets are clearly observed leading to a roughly surface.Öğe Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Elektrik Konularını Öğrenme Sürecine Etkisinin Araştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2010) Doğan, Oğuz; Oral, İmranBu çalışmada Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramı’nın elektrik konularını öğrenme sürecine etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Konya ili merkezindeki Selçuklu Atatürk Lisesi, Karatay Lisesi ve Meram Anadolu Liselerinin 1.sınıflarından 84’ü kız, 80’i erkek olmak üzere toplam 164 öğrenciden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrencilere “Öğrenciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” ve fizik başarı testi uygulandı. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 11.00 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin test edilmesinde bağımsız t-testi, tukey HSD testi ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, fizik dersinde elektrik konularının öğretiminde çoklu zekâ tabanlı ders planları ve öğretim etkinlikleri ile ders işlenen deney grupları, geleneksel öğretim etkinlikleri ile ders işlenen kontrol gruplarından daha başarılı olmuşlardır. Dolayısıyla çoklu zekâ tabanlı öğretimin, fizik dersinde elektrik konularının öğretiminde pozitif yönde bir etkisi olduğu görülmüştür. Bu etkinin en fazla M-R, S-D, S-K ve doğacı zekâ gruplarındaki öğrencilerin öğrenme süreci üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçları her sınıfta tüm zekâ alanlarına sahip öğrencilerin bulunduklarını göstermektedir. Geleneksel öğretim yöntemlerine göre öğretim yapılan okullarda genellikle İçsel-Bireysel, Sosyal-Kişilerarası ve Mantıksal-Matematiksel zekâ alanları hem en gelişmiş hem de en fazla sahip olunan zekâ alanlarıdır. Dolayısıyla, geleneksel sınıflarda sadece Sözel-Dilsel ve MantıksalMatematiksel zekâ alanlarına yönelik öğretim yapılması, öğrencilerin sahip olduğu diğer zekâ alanlarını köreltmekle birlikte öğrencilerin başarılarını da olumsuz yönde etkilemektedir. Öğrencilerin daha çok Sözel-Dilsel ve Mantıksal-Matematiksel zekâsını dikkate alan günümüz eğitim sisteminde, diğer zekâ alanları aktif olan öğrenciler göz ardı edilmektedir. Oysa fiziğin bir doğa bilimi oluşu, her zekâ alanını kapsayan aktivitelerin hazırlanmasına imkân sağlamaktadır. Tüm zekâ alanları dikkate alınarak hazırlanan ortamlarda yetişen öğrenciler sadece fiziği sevmekle kalmayacak okul sonrasında bile sürekli çevresindeki fiziksel olayları sorgulayan ve bilgiyi arayan, kullanan ve üreten bireyler haline geleceklerdir.