Yazar "Dursun, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Avrupa Birliği eğitim programları kapsamında Erasmus programına tahsis edilen hibenin Türkiye yükseköğretim kurumları tarafından kullanımı ve muhasebeleştirilmesi (Selçuk Üniversitesi örneği)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Dursun, Ali; Ceran, YunusAvrupa Birliği (AB) hibelerinden Türkiye'de başta kamu kurumları olmak üzere çok sayıda özel kuruluşta faydalanmaktadır. AB tarafından tahsis edilen hibelerden yararlanan kurumlar arasında en yüksek payı yükseköğretim kurumları almaktadır. Bu çalışma, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'nın amiral gemisi olan Erasmus Programı altında yükseköğretimde öğrenci öğrenme ve personel hareketliliğine tahsis edilen hibenin kullanılması ve muhasebeleştirilmesinin incelenmesini amaçlamaktadır. Birinci bölüm, ülkemizin AB ile olan üyelik ilişkisini ve bunun yükseköğretime yansıması olan Bologna Sürecinin Türk yükseköğretim kurumlarına olan etkisini ele almıştır. İkinci bölüm ise, AB Eğitim Programları içinde önemli bir yer tutan Erasmus Programının ayrıntılı incelenmesine yoğunlaşmıştır. Bunu yaparken, Erasmus Programının yükseköğretim uygulaması, Erasmus Programı kapsamında yürütülen faaliyetler ve hibe desteği konusu detaylandırılmış ve örneklerle güçlendirilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölüm, konunun muhasebeleştirilmesine ayrılmıştır. Bu bağlamda, program kapsamında yükseköğretim kurumlarına tahsis edilen hibenin temelleri ve kaynakları anlatılmaya çalışılmıştır. Hibenin, kullanılması ve yararlanıcılara aktarılması örneklerle desteklenmiştir. Yükseköğretim kurumlarında Erasmus Programı kapsamında tahsis edilen hibelerin verimli kullanımı, hem AB Komisyonu hem de diğer program paydaşları için büyük önem taşımaktadır. İlgili dönemlerde kullanılmayan hibeler, kaynağa iade edilmekte, bu da programın işleyişini ve gelecek planlamasını olumsuz etkilemektedir. Bu konu AB Komisyonu ve ülke Ulusal Ajansları tarafından hassasiyetle takip edilmektedir. Verimli kullanılmayan kaynaklar, paydaşların fon kullanım performansını doğrudan etkilemektedir. Tahsis edilen hibenin hedeflenen şekliyle öğrencilerin ve personellerin kullanımına sunulması ve bunu etkileyebilecek olumsuz faktörlerin asgari düzeyde tutulması programın seyri için önem arz etmektedir. Tahsis edilen hibelerin etkin, verimli bir şekilde harcanması ve hibe iadesine yol açan etkenleri ortadan kaldırmak amacıyla çalışmanın güncel bir kaynak olabileceği öngörülmüştür.