Yazar "Durukan, Erdil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Serbest Zaman Faaliyetlerine Katılım Biçimlerinin Belirlenmesi(2012) Can, Süleyman; Durukan, Erdil; Ökmen, Ahmet Şadan; Dalaman, Osman; Yorulmaz, AlperTarama modelinde yapılan bu betimsel çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nün son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının serbest zamanlarını değerlendirme biçimleri nasıldır, sorusuna cevap bulmaktır. Toplumsal ve kişisel refah bakımından, serbest zamanın kişisel gelişimi ve toplumsal düzeni geliştirme olarak kullanılması, boş zaman eğitimidir. Serbest zamanın, özel bir eylemle değerlendirilmesi bireyin; ilgi, yaş, cinsiyet eğitimi, öğrenim, kültürel ve toplumsal durumuna bağlıdır. Serbest zaman eğitimi, kişisel yaşamların zenginleştirilmesi, ilgilerin yaratılması, becerilerin geliştirilmesi ve yaşam felsefesini de içine alır. Birey, doyum sağlamalı ve kişisel gelişmelerine katkıda bulunur. Serbest zaman eğitimi, bireyin boş zamanını akıllı bir şekilde değerlendirme eğitimidir. Bireyin boş zamanını akıllı bir biçimde değerlendirmesi, estetik ve ahlaksal değerlerin kendisine mal edilmesinde, kendini yaratıcı olarak ifade edebileceği etken, fikir edinmesine yardımcı olan bir eğitimdir. Kültürün aktarılması ve geliştirilmesi yönünden Serbest zamanları değerlendirmenin de büyükrolü vardır. Bu bağlamda bu araştırmanın Muğla üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin serbest zaman faaliyetlerini nasıl belirlediklerini ortaya koyması açısından yararı olacaktır. Kişisel bilgilere göre; öğrencilerin yaşlarının, cinsiyetlerinin, kardeş sayılarının değişken olduğu, aile gelirlerinin babaları tarafından sağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Serbest zaman değerlendirme biçimlerine göre; öğretmen adaylarının yeterince uygun ve isabetli bir şekilde serbest zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin bilinçli olmayıp pasif olduğu, serbest zamanlarını evlerinde veya yurtlarında dinlenerek, TV seyrederek geçirdikleri, gelirlerinin çoğunlukla babaları tarafından sağlanması ve gelir düzeylerinin orta seviyede olması sonucu, diğer faaliyetlere yeterince katılamadıkları görülmüştür. Ayrıca bu çalışma, bu yönde araştırma yapan diğer araştırmacılara, serbest zamanı nasıl, ne şekilde, nerede en etkili ve verimli biçimde değerlendirmeleri gerektiği konusunda farklı yaklaşım getirme olanağı da sunmaktadırÖğe Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu I. ve IV. sınıf öğrencilerinin liderlik davranışlarının karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2003) Durukan, Erdil; Akkuş, HasanBu çalışmanın amacı, eğitim-öğretim sistemimiz içerisinde yer alan beden eğitimi öğretmenlerinin yeri, konumu ve önemi nedeniyle, liderlik boyutlarından "Yapıyı Kurma ve Anlayış Gösterme" boyutlarının, beden eğitimi öğretmenlerinin yetiştirildiği yer olan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu' ndaki I. ve IV. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre, gösterilme sıklığını tespit ederek karşılaştırmaktır. Çalışma, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'ndaki 92 I. sınıf ve 143 IV. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 235 öğrenciden elde edilen verilerden oluşmuştur. Veriler, Liderlik Davranışlarını Betimleme Anketi (LBDQ)'nin "Yapıyı Yurma ve Anlayış Gösterme" boyutlarında yer alan 30 soruluk liderlik davranışlarından oluşan anket sorularının uyarlanmasıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler; frekans, yüzde ve ortalamalar alınarak çözümlenmiş ve ankette beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. I. ve IV.sımf öğrencilerinin görüşleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığı "t" testiyle 0,05 önem düzeyinde yorumlanmıştır. Çalışma sunucunda: "yapıyı kurma" boyutunda sınıflara göre; 2. ve 15. sorularda I. sınıfların, 6. Soruda IV. sınıfların, cinsiyete göre ise; 1. soruda bayanların, 6. soruda erkeklerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. "Anlayış gösterme" boyutunda sınıflara göre; 17., 19., 26., 27., 30. sorularda I. sınıfların, cinsiyete göre ise; 19., 20., 21. sorularda bayanların, 29. soruda erkeklerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Her iki boyuttaki diğer sorularda hem sınıflar arası hem cinsiyete göre anlamlı fark bulunmamıştır. Bununla birlikte "anlayış gösterme" boyutunun toplam değerlerinde I. sınıfların lehine anlamlı fark bulunmasını; I. sınıfların IV. sınıflara göre daha ilgili, özverili, saygılı ve yardım sever davranış göstermelerine bağlayabiliriz. Bunun da, IV. sınıfların Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'ndan mezun olduktan sonra, iş bulamama ya da mesleğe atanamama korkusunu, kaygısını taşıdıklarından kaynaklandığını, I. sınıfların ise okulda yeni olmaları ve ilk olarak mezun olmayı hedefliyor olmaları nedeniyle böyle bir farklılaşmanın olduğu söylenebilir. Ayrıca anketteki sorulara verilen cevaplara göre; öğrencilerin görüşleri arasında, I. sınıflarda en fazla "her zaman", IV. sınıflarda ise "çoğu zaman" görüşleri belirtilmiş olup, gösterilme sıklıkları çeşitlilik göstermektedir.