Yazar "Ege, Emel." seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ebelik son sınıf öğrencilerinin aile planlaması eğitimi etkinliğinin değerlendirilmesi(2005) Ege, Emel.; Timur, Sermin.; Zincir, Handan.Araştırma, topluma aile planlaması konusunda danışmanlık yapacak olan ebelik öğrencilerinin, aile planlaması yöntemleri konusuna bakış açılarını değerlendirmek ve eğitimin etkinliğini saptamak amacıyla planlandı. İnönü Üniversitesi 2002-2003 öğretim yılında Malatya Sağlık Yüksekokulu ebelik bölümünde eğitim gören 30 öğrenci evreni oluşturmuş ve evrenin tamamı örnekleme alınmıştır. Eğitim öncesi yapılan uygulamada aile planlamasının tanımını tam olarak bilen öğrenci oranı %6.9 iken, bu oran eğitim sonrası %93.1'e çıkmıştır. Sağlık personelinin danışmanlık rolü ile ilgili yapılan değerlendirmede; eğitim öncesi öğrencilerin %58.6'sı, personelin rolünü yöntem seçimine yardım olarak tanımlarken, eğitim sonrası %89.7'si danışmanlık şeklinde tanımlamıştır. Sonuç olarak, aile planlaması kadının üreme sağlığını sürdürmede en önemli unsurlardan biridir. Bu bağlamda etkin danışmanlık öncelikle sağlık personelinin eğtiminden geçmektedir.Öğe Kadınlara verilen planlı eğitimin genital hijyen davranışlarına etkisi(2006) Ege, Emel.; Eryılmaz, Gülşen.Bu çalışma kadınlara verilen planlı genital hijyen davranışları eğitiminin etkinliğini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel olarak yapılmıştır. Malatya İli Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezinde (AÇSAP) yürütülmüştür. Veriler 1 Nisan-30 Haziran 2003 tarihleri arasında kişisel bilgi formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Genital Hijyen Davranışları Envanteri (GHDE) ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini AÇSAP Merkezine genital enfeksiyon şikayeti ile başvuran 15-49 yaş grubu evli ve okur-yazar olan kadınlar oluşturmuştur. Genital enfeksiyon tanısı alan ve olasıhksız örneklem yöntemi ile seçilen 50 kadın deney, 50 kadın ise kontrol grubuna alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplarda t testi, bağımlı gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırma için resmi kurumlardan yazılı izin alınmıştır. Kadınlara çalışma hakkında bilgi verilmiş ve gönüllü olanlar çalışmaya alınmıştır. Deney grubunun ön-test GHDE puan ortalaması 73.512.2, son-test puan ortalaması 91.28.0 bulunmuştur. Deney grubunun ön-test ve son-test puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (t -13.233 P0.001). Kontrol grubunun ön-test GHDE puan ortalaması 73.311.9, son-test puan ortalaması 73.711.0 olup aradaki fark anlamsız bulunmuştur (t- -1.924 P0.05). Çalışma sonucunda kadınlara verilen planlı genital hijyen davranışları eğitiminin genital hijyen davranışlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Bu sonuç hemşirelerin sağlık eğitimindeki rolünün önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle ebe ve hemşirelerin tüm kadınlara genital hijyen uygulamaları konusunda planlı eğitim vermeleri önerilebilir.