Yazar "Erbil, Cihat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÇALI?ANLARIN KARAR ALMA SÜREC?NE KATILIMININ YEN?L?KÇ?L?K KAPAS?TES? VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME ÜZER?NDEK? ETK?S?(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016) Aksay, Kadir; Erbil, CihatBu çalışma, seçenekler arasından tercih yapmak üzere işletilen karar alma sürecine çalışanların katılımının sağlanmasının, tercih sırasında gereksinen bilgilerin diğerleri ile paylaşılmasını, yorumlanmasını ve aktarılmasını kolaylaştıracağıvarsayımıyla, ilgili sürecin, –özündeöğrenme ve bilgi paylaşımını barındıran–örgütün yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenme üzerindeki etkisini değerlendirmek üzere tasarımlanmıştır. Bilgi yoğun bir örgütte, Selçuk Üniversitesi Selçuklu Tıp Fakültesi Hastanesi‘nde görev yapmakta olan akademisyenlerden, geliştirilmiş ölçeklerden yararlanılarak hazırlanan anketle toplanan veriler Pearsonkorelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışanların karar alma sürecine katılımı ile örgütün yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenme arasında orta kuvvetli, pozitif yönlü ve anlamlı ilişkinin olduğu, ilgili sürecin – konu ilgili daha önce gerçekleştirilen çalışmaların sonuçlarına paralel olarak– yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenmeyi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Öğe Çalışanların Karar Alma Sürecine Katılımının Yenilikçilik Kapasitesi ve Örgütsel Öğrenme Üzerindeki Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2016) Aksay, Kadir; Erbil, Cihat; Öğüt, AdemBu çalışma, seçenekler arasından tercih yapmak üzere işletilen karar alma sürecine çalışanların katılımının sağlanmasının, tercih sırasında gereksinen bilgilerin diğerleri ile paylaşılmasını, yorumlanmasını ve aktarılmasını kolaylaştıracağı varsayımıyla, ilgili sürecin, –özünde öğrenme ve bilgi paylaşımını barındıran–örgütün yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenme üzerindeki etkisini değerlendirmek üzere tasarımlanmıştır. Bilgi yoğun bir örgütte, Selçuk Üniversitesi Selçuklu Tıp Fakültesi Hastanesi‘nde görev yapmakta olan akademisyenlerden, geliştirilmiş ölçeklerden yararlanılarak hazırlanan anketle toplanan veriler Pearsonkorelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışanların karar alma sürecine katılımı ile örgütün yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenme arasında orta kuvvetli, pozitif yönlü ve anlamlı ilişkinin olduğu, ilgili sürecin – konu ilgili daha önce gerçekleştirilen çalışmaların sonuçlarına paralel olarak– yenilikçilik kapasitesi ve örgütsel öğrenmeyi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Öğe İşletmelerin inovasyon sürecinde sosyal fayda yaratma becerileri: Sosyal inovasyon çerçevesinde örnek bir uygulama(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-02-12) Erbil, Cihat; Öğüt, AdemBu çalışmada, sosyal inovasyon kapsamında, işletmelerin sosyal fayda yaratma becerilerini elde etme ve geliştirme süreci araştırılmıştır. Sosyal inovasyon süreci için gereksenen stratejik bütünlüğün nasıl sağlandığı, aktörlerin (kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları veya kar amacı gütmeyen diğer örgütler, üniversiteler veya diğer eğitim kurumları) sürece nasıl dahil edildiği değerlendirilmiştir. Araştırma ile, sürecin çıktılarının yaygınlaştırılmasında (scale out) ve ölçeğin büyütülmesinde (scale up) benimsenen yaklaşımların ve işletmecilik uygulamalarının yerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma için nitel yöntem tercih edilmiştir. Uzman görüşleri alınarak tespit edilen ve yapılan ön görüşme ile sosyal inovasyon yaptığına kanaat edilen Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş.de durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Sekiz yönetici ile 12 ayda, yaklaşık 20 saatte tamamlanan derinlemesine mülakatlar ile dokümanlar ve saha notları veri kaynaklarıdır. Betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuncunda sosyal inovasyon sürecinin finansal hassasiyetinin yüksek olduğu, bu nedenle işletmenin, amacı ile ilişkilendirilebilecek faaliyetlerde bulunan ticari nitelikli bir işletmenin iştiraki olmasının sürecin etkinliğini artırdığı tespit edilmiştir. Karşılıklı fayda yaratımı önem arz etmektedir. Becerilerin geliştirilmesi için sosyal inovasyon sürecinin bireyden sisteme yönelik şekilde tasarlanması ve işletilmesinin yerinde olacağı izlenmiştir. Sosyal değerin ortaya çıkması için sosyal gereksinimlere sahip bireylerin çözüm önerisini benimsemiş olması gerekir. Bu nedenle işletmenin kendisini paydaş olarak konunlandırmasının da becerilerin geliştirilmesinde işlevsel olduğu görülmüştür.Öğe Sosyal sermayeye örgütsel yaklaşım: Bir model önerisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Erbil, Cihat; Öğüt, AdemAnlamsal olarak oldukça eskilere dayansa da, kavramsal olarak ancak yirmici yüzyılın başlarında ortaya koyulabilen sosyal sermaye; bireylerin, bireylerin oluşturduğu örgütlerin ve/veya örgütlerin oluşturduğu yapıların -kısacası toplumsal aktörlerin- birbirleri ile olan güvene dayalı ilişkileri aracılığıyla kurdukları bağlarla yapılandırdıkları ağlar üzerinden sağladıkları etkileşimler sonucunda, amaca yönelik yürüttükleri faaliyetlerde meydana gelen değişim(ler) ve/veya bu faaliyetler sonucunda elde edilenler üzerinde ortaya çıkan fark(lar) olarak tanımlanabilir. Bu bağlamda; ağlar, güven, normlar ile ilgi ve katılım unsurlarını içerdiği ifade edilen sosyal sermayenin, birden fazla bireyin var olduğu ve etkileşim içerisinde bulunduğu -yani, sosyal yaşamdan söz edilebilen- her yerde oluşturulmasından, geliştirilmesinden ve tabii ki yönetilmesinden söz etmenin mümkün olduğu ifade edilir. İşte bu çalışmada da, bireylerin çeşitli düşüncelerle, ortak bir amaç etrafında bir araya gelerek oluşturdukları örgütler özelinde -hem içerisinde yer alan bireylerin kendi aralarındaki etkileşimleri; hem de toplumsal bir aktör olarak, çevresinde yer alan diğer aktörlerle olan ilişkileri dikkate alınarak- sosyal sermayenin yönetilmesi konusu incelenmiştir. Çalışma kapsamında, öncelikle, sosyal sermaye kavramı -kavramın tam olarak ne anlama geldiğinin anlaşılabilinmesi açısından- genel bir yaklaşımla, çok yönlü olarak ele alınmıştır. Ardından, örgütsel sosyal sermayenin ne anlama geldiği, toplum ve örgütler açısından öneminin ne olduğu, (örgütlere sağladığı) faydaları, unsurları ve türleri üzerinde durularak, sosyal sermayeye örgütler açısından açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Son bölümde ise, örgütsel sosyal sermayenin yönetilmesine ilişkin bir model önerisinde bulunulmuş; böylelikle, sağladıkları sosyal sermayelerini sürdürmek ve geliştirmek isteyen örgütlere ne yapabileceklerine ilişkin genel bir yaklaşım sunulmuştur.