Yazar "Erdoğan, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mimarlık eğitiminin görsel imajların yorumu üzerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-11-24) Erdoğan, Ebru; Akalın, AysuBu çalışma; mimarlık öğrencilerinin, görsel imajları algılayıp yorumlamada, gerek kendi içinde, gerekse de eğitim kurumları arasında farklılıklar gösterebileceği genel hipotezine dayanmaktadır. Araştırmada iki farklı deneysel çalışma kurgulanmıştır. Birinci çalışmada, mimarlığa yeni girmiş öğrencilerle son sınıf öğrencilerinin mimari cephe algılarındaki farklılıkları ve benzerlikleri görebilmek adına, toplam 83 tane mimarlık öğrencisine 21 yapı imajı gösterilmiştir. INDSCAL yöntemiyle yapılan analiz sonuçlarına göre, imaj değerlendirmelerinde son sınıfların daha öznel, birinci sınıfların ise daha nesnel değerlendirmelerde bulundukları görülmüştür. Ayrıca bazı birinci sınıf öğrencileri, görsel imaj yorumlarını dördüncü sınıflara oldukça yakın değerlendirmişlerdir. Çalışma, bu öğrencilerin mimariye olan ilgilerinin varlığını göstererek, deneysel çalışmalarda birinci sınıf öğrencilerini `halk' statüsünde değerlendirmenin tehlikesine işaret etmektedir. İkinci çalışmanın amacı ise, son sınıf öğrencileri ve mimarlar arasındaki algı farklılıkları ve benzerliklerinin derecesini ve bazı bilimsel çalışmalarda son sınıf öğrencilerini `mimar' statüsünde değerlendirmenin gerçeklik boyutunu görmek içindir. Lens Model yöntemiyle gerçekleştirilen deneyde, iki farklı üniversiteden, 142 bitirme projesi öğrencisi ve 20 eğitimci mimara, 45 yapının imajları gösterilmiş ve `genel estetik', `karmaşıklık', `uyarım' ve `aşinalık' bilişsel kavramlarını derecelendirmeleri istenmiştir. Bu bilişsel kavramlara hangi fiziksel bileşenlerin neden olduğunu belirlemek için ise, aynı imajlar `uzman grubu' adı altındaki öğretim elemanlarına (10 kişi) sunulmuş, her bir imaj için 34 mimari fiziksel bileşeni değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre tartışma ortamı oluşturulmuştur.Öğe Students' Evaluations of Different Architectural Styles(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Erdoğan, Ebru; Akalın, Aysu; Yıldırım, Kemal; Erdoğan, H. AbdullahThis paper indicates how the quantitative analysis of architectural representations can be used to identify both dissimilarities and commonalities in individuals' construes of architecture. Particularly, this paper has focused on the image of different architectural styles and their interpretation by architecture students at different stages of architectural education. As shown in the paper, first year architecture students as new learners perceived examples differently than senior last year architecture students as pre-architects. These interpretations were investigated using multiple sorting techniques, with respondents asked to sort 21 examples of different architecture styles according to their own criteria.Öğe Türk evinin "öteki" ekseninde geleneksel Çin evi ile karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007-01-09) Erdoğan, Ebru; İncesakal, MustafaEv kavrami, kuskusuz toplum psikolojisi ve insan ruhu ile derinden iliskilidir. Paylasilan hayat biçimi, dünya görüsü ve ortak olarak kabul edilen bina modeli, yerlesim dokusu vernaküler ev tiplerini bünyesinde olusturan kültürlerin ortak paydalaridir. Gelenekler ne kadar sürdürülebilirse, paylasilan ve kabul edilen bu imgeler düzgün isleyerek çalisabilirler. Gelenek olmadan kabul edilen normlara güven ve baglilik kalmaz. Geleneksel ev kavrami tarihsel süreç içerisinde birçok asamalar geçirmis ve kültürel etkilesimlerin de neticesinde degiserek farklilasmistir. Bu baglamda tarihten izler tasiyan, köklü bir geçmisi ve gelenekleri olan Türk Evini ve geleneksel Çin Evini ele almak, ikisinin de dogu kültürü ve Orta Asya kökenli olmasindan dolayi oldukça çarpici olmustur. Her iki geleneksel ev tipi de dogal- fiziksel ve sosyo- kültürel faktörler açisindan ele alinmis ve plan tipolojileri, mekan kurgulari olarak karakteristik özellikleri ayri ayri ele alinarak incelenmistir. Türk Evinin ?öteki? ekseninde geleneksel Çin Eviyle karsilastirilmasi yapilarak, elde edilen bulgular isiginda sonuçlari ortaya koyarak yorumlamalara gidilmistir. Yapilan bu çalisma ile elde edilmek istenen ne farkli kültürleri yaristirmak ne de birini digerinin üzerine çikarmaktir. Esas amaçlanan Türk Evini farkli bir perspektiften gözlemlemek, daha disaridan bir bakis açisi ile almak, farkli kültürlere sahip olan iki toplumun kültürel özelliklerini geleneksel evlere nasil yansittiklarini irdelemek ve böylelikle yeni bir tartisma ortami olusturmaya çalismaktir. Orta Asya merkezli bir kültüre sahip olmamiz, yüzyillar boyunca Çin ile yogun bir iliski ve etkilesim içinde bulunmamiz ise tezin ana semasinin kurgulanmasinda ve ?öteki?nin belirlenmesinde etkili olmustur.