Yazar "Erol, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Klasik İslam döneminde ulaşım(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Erol, Ahmet; Kayaoğlu, İsmetİslâmiyet'in yayılışına yakın yıllarda Araplar, kurak bölgeler ve çöllerde yaşıyorlardı. Bu bölgede ticarû hayat canlı idi. Ticarû faaliyetlerini gerçekleştirebilmek için seyahatlere çıkıyorlardı. Bu seyahatleri esnasında yolları ve yollarda durup dinlendikleri menzilleri iyi biliyorlardı. slâmiyet'ten sonra yapılan fetihlerle sınırlar genişledi. Müslümanlar hac ibadetini yerine getirmek ve farklı bölgelere dağılmış olan sahabe ve onların talebelerinden ders alabilmek için seyahatlere başladılar. Hilafet merkezinden çıkan emir ve fermanların hızlı bir şekilde yerlerine ulaştırılması, ticarû faaliyetlerin gerçekleştirilebilmesi, yolcuların hızlı ve güvenli bir şekilde seyahat edebilmeleri için ulaşıma çok önem verildi. Emevû halifeleri ulaşıma çok önem verdiler. Devletin başkenti olan Şam yolların kesiştiği durak noktasıydı. Kuzey Afrika'dan Orta Asya'ya kadar kervan yolları mevcuttu. Bu dönemde Belh, Buhara ve Semerkant gibi şehirler yeniden canlandı. Emevûler döneminde ulaşımın rahat yapılabilmesi için yollar üzerinde hanlar, ribatlar inşa edildi. Abbasûlerde Emevûler gibi ulaşıma çok önem verdiler. Bu dönemde Bağdat anayolların merkeziydi. Anadolu içlerine, Azerbaycan'a, Orta Asya'ya ve Kuzey Afrika'ya uzanan yollar mevcuttu. Hac yollarına ve posta yollarına da çok önem veriliyordu. Orta Asya'ya ve Kuzey Afrika'ya uzanan yollar mevcuttu. Yolcuların yolda dinlenebilmeleri için hanlar, ribatlar, posta menzilleri inşa edilmişti.Öğe Teaching to mixed ability classes and various applications used in 6th grade elementary school efl students(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Erol, Ahmet; Çakır, HasanBu çalışmanın amacı içerisinde bir çok öğrenme seviyesi, öğrenme çeşidi ve farklı altyapılı öğrencileri içeren sınıflarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan ve bir çok İngilizce öğretmeninin öğretim süreçlerinde yaşadıkları problemlere pratik çözümler önermektir. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren ilköğretim okulları incelendiğinde yukarıda bahsedilen durumların, öğrenci farklılıklarının bütün okullarda var olduğu görülmektedir. Öğrencilerin bir kısmı derse oldukça ilgiliyken diğer bir kısmı yeterli ilgiyi gösterememekte veya bir kısmı dil edinimlerini çok kısa bir sürede yaparken diğerleri ise daha yavaş ilerlemektedirler. Yurtdışında çalıştığım on iki yıl süresince , özellikle 1998 ile 2004 yılları arasında Zümre Başkanı ve Teacher Trainer görev yaptım, çok değişik farklılıklara sahip öğrenci ve öğretmenlerle çalışma imkanım oldu. Bu süre zarfında öğretmenlerden gelen, onların öğretim süreçlerinde karşılaştıkları, problemlere onlarla birlikte çözümler bulmaya çalıştım. Bu problemler genel itibariyle ?Mixed Ability?'den kaynaklanan problemlerdi. Bu süreçte edindiğim çözümler ve teknikleri bu çalışmamda bir araya getirmeye çalıştım. Sonuç olarak öğretim yaptığı sınıfı tanıyan ve farklılıkları göz önünde bulundurarak değişik uygulamaları sınıfa taşıyabilen öğretmenlerin dil öğretiminde başarıya daha yakın oldukları görülecektir.