Yazar "Fidan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Demokrat Parti Dönemi Yönetiminde Halkla İlişkiler Anlayışı ve Uygulaması(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1999) Fidan, MehmetHalkla ilişkiler, pek çok alanda da olduğu gibi "yöneticilik sanatı"nın ülkemizde yerleşip gelişmesinde kamu kuruluşlarına öncülük yapmış ve hatta özel kuruluşlarda da önemli ağırlıklı bir yer edinmiştir. Türkiye'de kamu kuruluşlarında Halkla ilişkiler çalışmaları "basın büroları" kurulması ile başlamıştır. Bu bürolar basına yaptıkları açıklamalarla kuruluş yöneticilerine kamu oyunun gazetelerce yansıtılan düşüncelerini ileten örgütler olarak çalışmışlardır. Yönetimin verimli çalışması olmadıkça planladığı hedeflere ulaşması şansları yok denecek kadar azdır. Ülkelerin sorunlarının yönetim sorunlarını halletmekle mümkündür. Kamu bürokrasisi ekonomik uygulamalar ile birlikte kalkınmanın bütün boyutlarını elinde bulundurmaktadır. Bürokrasi, devlet dairelerinde işlerin yavaş yürümesi, kırtasiyecilik olarak konuşma dilinde tarif edilir. Toplumumuz eskiden beri bunu böyle görmekte ve kabul etmektedir. Demokrat Parti döneminde de değişen bir şey olmamıştır. Bu çalışmada, öncelikle Demokrat Parti dönemi yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi ve Türk kamu yönetiminde halkla ilişkiler anlayışı ve uygulanış biçimi üzerinde durularak bir geçiş sağlanmıştır. Demokrat parti döneminde yönetimde halkla ilişkiler anlayışı ve bunun uygulanması ne derece olmuştur üzerinde durulmuştur.Öğe Halkla ilişkiler aracı olarak internet ve markaya katkısı(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008) Fidan, MehmetHalkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitle ile iletişim son derece önemlidir. Hedef kitle ile halkla ilişkiler aracılığıyla kurulacak iletişim markaya çok kalıcı etkiler yapmaktadır. Marka değerini sürdürecek şekilde yapıldığında halkla ilişkiler faaliyetleri hedef kitle için önem taşımaktadır. Son yıllarda internet hem halkla ilişkiler faaliyetlerine hem de marka iletişimine farklı açılımlar getirmiştir. Hedef kitle ile iletişim kurma yöntemleri internetle birlikte farklılaşmıştır. İnternet, halkla ilişkiler sürecini ve yöneticilerini etkilemiş ve hedef kitleye yaklaştırmıştır. İnternet iletişim sürecinde hedef kitlenin sürece katılımını sağlamasıyla interaktif tepkileri alabilme gücünü markalara vermiştir. Marka yönetimi internetin katkısıyla daha fazla fırsat ve potansiyele sahip olmuştur. Hedef birey firmaya beğenisini anında bildirebilmektedir. Bu hız firmaların halkla ilişkiler ve marka yönetiminin daha proaktif olmasını da zorunlu kılmaktadır. Bu çalışma değişen medya ve internet iletişiminin markalara ve halkla ilişkilere katkısını mercek altına almıştır.Öğe Halkla ili̇şki̇lerde kurumsal fonksi̇yonlar(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2000) Fidan, Mehmet; Summak, M. ErhanKurum içi halkla ilişkiler faaliyetlerini bir terminoloji altında tutmak gerekir. Bu bağlamda kurum içi iletişim ve kurum içi halkla ilişkiler kavramı iki önemli unsur olarak dikkat çekmektedir. Kurum içi halkla ilişkiler daha çok kurum içi iletişimden ayırt edilebilir bir tiptir. Organizasyon süreçlerinin çerçevesi içinde önemli verim sağlar ve böylelikle kaynak masraflarını haklı çıkaran verim katma değerine sahip olmakladır. Bu da kurum içi halkla ilişkiler fonksiyonunu kısaca göstermektedir. Kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarının etkisi doğrudan nedensel, ispatı parasal ve böylelikle alışılagelmiş kurum ekonomileriyle hesaplanabilir şekli zor uygulanabildiği için, pratikte de uygunlaştırma potansiyelleri zor tanımlanmaktadır. Bu teorik çerçevede kurum içi halkla ilişkiler fonksiyonları aydınlatılmaya çalışılmıştır.Öğe İletişim fakülteleri öğrenci harçları, kontenjanları ve giriş puanları üzerine genel bir değerlendirme(2009) Fidan, Mehmetİletişim Fakültelerinin sorunlarının ortak platformlarda tartışılabilmesi, etkileşimli ilişkiler kurma yönündeki çalışmalar son dönemlerde önemini iyice ortaya çıkarmıştır. Bu tür bir platformda öncelikli hale gelen fakültelerin eğitim kalitesinin artırılması ve istihdam sorunlarıdır. Bu sorunun içinde öğrenci harç miktarları kontenjanlar ve giriş puan türleri öne çıkanlardır. İletişim alanında karşımıza çıkan yeni teknolojiler ve gelişimler fakülte mezunlarının sadece kurumsal bilgilerle donatılmasının yeterli olmayacağı gerçeğini ortaya koymuştur. Uygulama içinde çok büyük maddi imkanlar gerekmektedir. Ayrıca bir de sözel puan türünden eşit puan türüne geçilmesi ile iletişim fakültelerine olan öğrenci talebi artacaktır. Bu çalışmayla iletişim fakültelerine yeni bir açılıma destek sağlanması hedeflenmiştir.Öğe İşletme yönetim felsefesi gelişimini etkileyen iki kavram: marka ve imaj yönetimi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2001) Fidan, Mehmet; Summak, M. Erhanİşletme iletişimi açısından, imaj ve marka yönetimi bir rekabet faktörü olmuşlardır. İşletme yapılarını rasyonelleştirme veya yöntemleri uygun hale getirmek için bu rekabet şarttır. İşletmelerin ekonomik ve piyasa açısından gücü ortadadır. İşletmelerde işlem hacmi ve piyasa durumları imaj ve marka yönetimini etkilemektedir. İşletmelerde geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemlerde ve günümüzde bu devam ettiğinden dolayı bu gelişim arka planda kalmıştır. Aslında önemli ve dikkat edilmesi gereken bir olgudur. İşletmelerin piyasa otoritesi, piyasa etkisi ve piyasa parlaklığı eksik bir yapıdadır. Teknik ve gelişim açısından da imaj ve marka yönetimi ön plana alınıp işletme ekonomisinin gelişimine sunulmalıdır.Öğe Kamu ve Özel Televi?zyonlarda Haberci?li?k Anlayışı "Trt ve I?nter-Star Üzeri?ne Bi?r Çalışma"(Selçuk Üniversitesi, 2000) Kazaz, Mete; Can, Aytekin; Fidan, Mehmetİletişim araçlarından basın, radyo ve televizyon dışında kullanımımız içinde olan afiş, pul, broşür, müzik kaseti gibi yaygın olarak yaşamımızda yer alan iletişim araçlarının da bir boyutuyla "haber" kavramını içermektedir. İlk çağdan itibaren duvarlarına çizilen resimlerden başlayarak insanın bilgilenme gereksinimi hep var olmuştur. Olaya bilgilenme, dolayısıyla haber olgusu açısından baktığımızda, çağımızda iletişim araçlarının gelişimiyle haber kaynaklarının salt radyo, televizyon ve basınla sınırlanamayacağı; sokaktaki bir afişten, ilgilisi için bir pulla, yeni bir müzik kasetinden, broşsuz kadar "haber" öğesi içerdiğini görmekteyiz. Bu anlamla haber, salt bilgilenme yada enformasyon değil, aynı zamanda öğrenme süreci olarak da karşımıza çıkmaktadır.Öğe Kurum Kimliğinde Kriz Yönetiminin Yeri ve Önemi(Selçuk Üniversitesi, 2003) Fidan, Mehmet; Gülsünler, Makbule EvrimBir kurumun karakteristik özellikleri o kurumun kimliğini oluşturmaktadır. Bir kurum çalışma alanını etkileyen bütün unsurları dikkate almak zorundadır. Kurum açısından sadece kârı ön planda tutmamak gerekmektedir, çünkü kurumlar çalışanlarına hedef kitlesine ve halka karşı sorumluluk taşımaktadırlar. Kurumlar kendilerini içeridekiler ve dışarıdakileri tanıtmak zorunda oldukları için kurum kimliklerini iyi planlamak zorundadırlar. Güçlü bir kurum kimliğine sahip olan işletmeler gelişen krizlerle mücadele etmekte daha başarılı bir yol izleyecektir. Planlı bir kurum kimliği ile krizle başa çıkmak daha kolay ve sağlıklıdır. Kurum kimliği gerekli bilgiye sahip bir kriz yönetim ekibi ve kriz planı içermelidir. Bu makale bize kurum kimliğinde kriz yönetiminin önemini ifade etmeye çalışmaktadır.Öğe Türk belgesel filmciliği örnek belgesel film: Türkiye'nin ilk Türk stüdyo fotoğrafçısı "Foto Hasan Behçet"(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2003) Can, Aytekin; Fidan, Mehmet; Karaçor, Süleyman; Aslan, İmranOsmanlı toplumunda fotoğrafçılık ve fotoğraf çekmek ayıp ve günahtı. Bu yüzden fotoğrafçılık işiyle gayri müslimler ilgileniyordu Haşan Behçet Ermeni fotoğraf ustası Solakyan Efendi'nin yanında fotoğrafçılığa başladı ve daha sonra fotoğrafhanesini devraldı. Foto Haşan Behçet, bu işle uğraşan ilk Türk olmuş ve adını Türk fotoğrafçılık tarihine yazdırmıştır. Bu çalışma öncelikle Türkiye'de belgesel filmciliğin tarihini incelemektedir. Araştırmanın uygulamalı bölümünü Foto Haşan Behçet stüdyosunun tarihçesi ve "Foto Haşan Behçet" belgeseli senaryo metni oluşturmaktadır.