Yazar "Gökbaş, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Genelleştirilmiş kompleks k-Horadam dizisi ile genelleştirilmiş gaussıan k-Horadam dizisi ve r-Hankel matrisler(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Gökbaş, Hasan; Köse, HasanBu çalışmada başlangıç şartları verilen genelleştirilmiş kompleks k-Horadam dizisi ve genelleştirilmiş Gaussian k-Horadam dizisi rekürans bağıntılarıyla tanımlanmış ve bu dizilerin temel özellikleri incelenmiştir. Bu dizilerin kısmı toplam formülleri elde edilmiştir. Daha sonra bu sayı dizileri için önemli bazı eşitlikler verilmiştir. Hankel matris yardımıyla r-Hankel matris tanımlanmış, elemanları genelleştirilmiş kompleks k-Horadam ve genelleştirilmiş Gaussian k-Horadam sayılarından oluşan bu matrislerin normları hesaplanmıştır. Ayrıca elemanları bazı sayı dizileri olan bu matrislerin norm değerleri için hesaplamalar yapılmıştır.Öğe Tamsayılar konusunun öğretimindeki hata ve yanılgıların teşhisi ve alınması gereken tedbirler(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005-10-04) Gökbaş, Hasan; Sulak, HacıBu çalışmada, öğrencilerin tamsayılar öğretimi ile ilgili yaptıkları hatalar ve yanılgılar tespit edilerek, bu hata ve yanılgılara karşı hangi tedbirlerin alınabileceği araştırılmıştır. Araştırmada Konya ili evren olarak alınmıştır. Meranı ve Selçuklu ilçelerinden seçilen genel ilköğretim okullarının 7. sınıf öğrencilerinden 396"sma. çoktan seçmeli olarak hazırlanan "Teşhis Testi" uygulanmış, elde edilen veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin, tamsayılar kümesini oluşturmada, tamsayılar ile doğal sayılar arasında ilişki kurmada, sayı doğrusu üzerindeki çalışmalarda, tamsayılarla toplama ve çıkarma işlemlerinde, negatif tamsayıları sıralamada, herhangi bir tamsayının kuvvetinin bulunuşunda, mutlak değerle ilgili ifadelerde, işlemler arasında ilişki kurmada, günlük hayatta karşılaştıkları problemleri anlamada, matematiksel olarak ifade etmede, probleme uygun model oluşturmada ciddi güçlüklerinin olduğu, kuralları ve kavramları tam olarak bilmedikleri ve birbirine karıştırdıkları tespit edilmiştir.