Yazar "Güler, Elif Dilara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Orta öğretim kurumlarında beden eğitimi dersinin çocugun ahlaki gelişimine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006) Güler, Elif Dilara; Akandere, MehibeOrtaöğretim okullarında Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin ahlaki gelişime etkisinin araştırılması yapılan çalışmanın evrenini, Çanakkale ilindeki ilköğretim okulları II kademe sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin oluşturulmasında tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. l merkezindeki ilköğretim okullarından 11 tanesi tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Bu şekilde 2005-2006 öğretim yılında ilköğretim II kademede öğrenim gören 200 öğrenci örnekleme alınmıştır. Örneklem grubu olarak; spor yapan 65 kız ve spor yapan 65 erkek öğrenci spor yapmayan 70 öğrenci olmak üzere toplam 200 öğrenci ele alınmıştır. Deneklere, James R. Rest (1979)'in, Ahlaki Yargılar Envanteri (Defining Issues Test-DIT), çalışmanın başında uygulanarak Ahlaki Yargı düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi, varyans analizi (F testi) teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda istatiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlılık sınanmıştır. Buna göre; spor yapan ve yapmayan öğrencilerin ahlaki yargı düzeylerinin karşılaştırılması sonucunda; spor yapan öğrencilerin yapmayanlara kıyasla daha yüksek ahlaki yargı düzeyine sahip olduğu görülmüştür. Spor yapan öğrencilerin branşlarına göre ahlaki yargı düzeylerinin karşılaştırılması sonucunda; öğrencilerin yaptıkları spor branşları onların ahlaki yargılarında farklılığa yol açmadığı belirlenmiştir. Spor yapan öğrencilerin cinsiyetlerine göre ahlaki yargı düzeylerinin karşılaştırılması sonucunda; spor yapan kız öğrencilerin spor yapan erkek öğrencilere kıyasla ahlaki yargılarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Spor yapmayan öğrencilerin cinsiyetlerine göre ahlaki yargı düzeylerinin karşılaştırılması sonucunda; spor yapmayan kız öğrenciler ile spor yapmayan erkek öğrencilerin ahlaki yargı düzeyleri arasında bir faklılık bulunamamıştır. Sonuç olarak; ortaöğretim okullarında Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin ahlaki gelişime etkisinin araştırılması amacıyla yapılan bu çalışmada; sportif branşların ahlaki yargı düzeyini etkilemediği, spor yapan kız öğrencilerin ahlaki yargı düzeyinin, spor yapan erkeklerden daha yüksek olduğu, spor yapmayan öğrencilerin cinsiyetlerine göre ahlaki yargı düzeylerinde farklılık olmadığı, spor yapan öğrencilerin ahlaki yargı düzeyinin spor yapmayanlardan daha yüksek bulunması, sporun ahlaki yargı düzeyini olumlu olarak etkilediğini göstermiştir.Öğe Orta öğretim kurumlarında spora katılımın çocuğun ahlaki gelişimine etkisi(2009) Akandere, Mehibe; Baştuğ, Gülsüm; Güler, Elif DilaraOrtaöğretim okullarında Beden Eğitimi ve Spor derslerinin ahlaki gelişime etkisinin araştırıldığı çalışmanın evrenini, Çanakkale ilindeki ilköğretim okulları ikinci kademe sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin oluşturulmasında tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. İl merkezindeki ilköğretim okullarından 11 tanesi tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Bu şekilde 2005-2006 öğretim yılında ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 200 öğrenci örnekleme alınmıştır. Örneklem grubu olarak; spor yapan 65 kız ve spor yapan 65 erkek öğrenci spor yapmayan 70 öğrenci olmak üzere toplam 200 öğrenci ele alınmıştır. Deneklere, Rest(1979)’in, Ahlaki Yargılar Envanteri (Defining Issues Test-DIT), çalışmanın başında uygulanarak Ahlaki Yargı düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, varyans analizi (f testi) teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular istatistiksel olarak 0.05 düzeyinde anlamlılık sınanmıştır. Araştırmanın sonucunda; spor yapan öğrencilerin yapmayanlara kıyasla daha yüksek ahlaki yargı düzeyine sahip olduğu bulunmuştur. Sportif branşların ahlaki yargı düzeyini etkilemediği, spor yapan kız öğrencilerin ahlaki yargı düzeyinin, spor yapan erkeklerden daha yüksek olduğu, spor yapmayan öğrencilerin cinsiyetlerine göre ahlaki yargı düzeylerinde farklılık olmadığı, spor yapan öğrencilerin ahlaki yargı düzeyinin spor yapmayanlardan daha yüksek bulunması, sporun ahlaki yargı düzeyini olumlu olarak etkilediğini göstermiştir.