Yazar "Köksal, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 7e modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına, tutumlarına ve kalıcı öğrenmelerine olan etkisinin incelenmesi(2014) Köksal, OnurBu çalışmanın amacı, İngilizce derslerinde 7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin başarılarına, tutumlarına ve kalıcılıklarına olan etkisini incelemektir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Konya ili İMKB (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası) ortaokulunda iki farklı şubede öğrenim gören 6.sınıf toplam 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada neden sonuç ilişkilerini ortaya koymayı amaçlayan yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu amaçla deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup seçilmiştir. Gruplar seçilirken söz konusu okuldaki 7 adet 6. Sınıf şubesine İngilizce Dersi Başarı Testi ve İngilizce Dersi Tutum Ölçeği öntest olarak uygulanmış ve gruplar arasında başarı ve tutum farkı olmayan iki altıncı sınıf deney ve kontrol grubu olarak seçilmiştir. Seçilen deney grubuna 12 hafta süreyle 7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinlikleri uygulanırken; kontrol grubuna da 12 hafta süreyle mevcut programdaki etkinlikler uygulanmıştır. Uygulama sonucunda her iki gruba sontest olarak İngilizce Dersi Başarı Testi ve İngilizce Dersi Tutum Ölçeği tekrar uygulanmıştır. Uygulamadan 4 hafta sonra da her iki gruba kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerle gruplar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını test etmek için t- testi uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonunda; 7E modeline göre düzenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve kalıcılıklarına anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür. Bu çalışma, 7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerini alanyazına kazandırması açısından önemlidirÖğe Çocuklarda görülen sosyal problemlerin akademik başarıya etkisi üzerine öğretmen görüşlerinin incelenmesi(2013) Köksal, Onur; Dilci, Tuncay; Koç, MerveNitel araştırma biçiminde desenlenen bu çalışma ile ilkokul öğretmenlerinin öğrencilerde görülen sosyal problemlerin akademik başarıya etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, Sivas ili Suşehri ilçe sınırları içerisinde yer alan farklı eğitim kurumlarında yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiş, elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz yöntemleriyle irdelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler sosyallik kavramını iletişim ve arkadaşlık ilişkileri ile ifade etmiştir. Sosyal problem yaşayan öğrencilerin akademik başarısının daha düşük olduğunu belirten öğretmenler, bu öğrencilerin derslere ilgilerinin düşük seviyede olduğunu ve motivasyon sorunu yaşadıklarını belirtmişleridir. Ailenin, sosyal beceri gelişiminin önemli bir parçası olduğunu vurgulamış ve bu konuda ailelerin bilinçlendirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca sosyal problemlerin kız öğrencilerde daha çok görüldüğünü belirtmişlerdir. Sosyal becerileri geliştirmek için öğrencilere sosyal paylaşımlarda bulunabilecekleri ortamlar yaratılması, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine olanak sağlanması gerektiğini vurgulamışlardır.Geleceğin sağlıklı toplumunu oluşturacak çocukların, sosyal beceriler ve olumlu gerekmektedir. İlkokul dönemi çocukların bu özellikleri kazanmaya en açık olduğu dönemdir. Bu dönemde öğretmenler çocukların model aldıkları en önemli figür haline gelirler. Bu nedenle öğrencilerde sosyal becerilerin geliştirilmesi, pekiştirilmesi ve bu becerilerin değişik ortamlarda uygulanmasının gerektiğinin vurgulandığı bu çalışmada öğrencilerde sosyal becerilerin geliştirilmesi konusunda öğretmenlere bazı tavsiyelerde de bulunulmuşturÖğe Examining the impact of english curriculum designed in line with 7E model on academic achievement and retention of 11th grade students?(2017) Köksal, Onur; Demirel, Eda ErcanThe present study aims to investigate the impact of teaching activities designed in line with 7E model on 11th graders' academic success and retention in English courses. The study was conducted on a total number of 63 11th grade students studying in two different classes of a state school in Konya in 2016-2017 academic year. Quasi-experimental model was used within the study. While teaching activities designed according to 7E model were implemented on the experimental group for 7 weeks, the activities of the regular curriculum were implemented on the control group. At the end of 7 weeks of study, English course achievement test was conducted on both groups again as post-test. 3 weeks after the implementation, retention test was conducted on both groups. At the end of the study, it was found out that activities designed according to 7E model significantly contribute to the academic achievement and retention of the studentsÖğe An investigation of pre-service teachers’ learning styles in terms of different variables(2018) Özdemir, Osman; Köksal, OnurThe main purpose of this study is to determine the learning styles of pre-serviceteachers taking pedagogic formation education at Selcuk University Education SciencesInstitute during 2015-2016 academic years. Survey method was used for the study sinceit is aimed to determine the learning styles of pre-service teachers taking pedagogicformation education. It is determined whether the learning styles of education facultystudents differentiate according to gender and department factors. The study group of thisstudy consisted of 600 students taking pedagogical formation education at SelcukUniversity Education Sciences Institute. A “Learning Style Questionnaire” developed byDavid. A. Kolb (1985) and adapted to Turkish by making reliability and validity analysesby Aşkar and Akkoyunlu (1993) was used to determine the learning styles of theprospective teachers. %49,5 of the prospective teachers have accomodator learning style(49,5% n297). Moreover, 24,3 % (n146) of the students have divergent, 22,2 % of thestudents have (n133) converger and 4% of the students (n24) have assimilator learningstyles. The most important finding for the gender differences shows that the rate of thefemale prospective teachers with divergent learning style was 30,4 % (n88) while it was18 % (n58) for male prospective teachers.Öğe Okul öncesi ve sınıf öğretmenliği anabilim dallarında okuyan öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerinin karşılaştırılması(2017) Köksal, Onur; Dağal, Asude BalabanBu araştırmanın amacı; "okul öncesi" ve "sınıf öğretmenliği" ana bilim dallarında okuyan öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerini belirlemek, bulundukları programa, cinsiyetlerine, ekonomik düzey değişkenlerine göre öğrenme biçemlerinin farklılıklarını tespit etmektir. Araştırmada betimsel tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği'nde okumakta olan 399 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler "Big 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri" kullanılarak toplanmıştır. "Big 16 Öğrenme Biçemleri" envanterinin (Şimşek, 2002) toplam puan düzeyindeki iç tutarlılık güvenilirliği 0,84'tür. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerinden aldıkları puanlar istatistiksel yöntemler kullanılarak değerlendirildiğinde öğretmen adaylarının öğrenme biçemlerinin cinsiyetlerine göre bedensel ve işitsel biçemde farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bulundukları programa, anne-baba eğitim düzeylerine ve ekonomik düzey algılarına göre de farklılık olduğu görülmüştür.Öğe Teaching tenses in English to the students of the second stage at primary education through using 5e model in constructivist approach ( 7 th grade)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Köksal, Onur; Çakır, HasanBu çalışmanın amacı yapılandırmacı yaklaşım teorisine dayalı 5E öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce ders müfredatı içerisindeki simple past tense konusunu anlamalarına yönelik etkisini araştırmaktır. Aynı zamanda öğretim yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi de araştırılmıştır. Bu çalışma Konya Abidin Saniye Erçal İlköğretim okulunda 2008?2009 bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmaya aynı İngilizce öğretmeninin iki ayrı 7. sınıfındaki 50 öğrenci katılmıştır. Sınıflar kontrol grubu ve deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılmış, deney grubunda ise yapılandırmacı yaklaşım teorisine dayalı 5E öğrenme modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin simple past tense konusunu anlama düzeylerini ölçmek için simple past tense ile ilgili alıştırmalar ve testler her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulanan testlerin sonuçları Microsoft SSPS 10.00 programında istatiksel olarak değerlendirilmiştir. İstatistik tekniği olarak Independence Sample Test kullanılmıştır. Sonuç olarak, yapısalcı yaklaşım ve 5E öğrenme modelinin, geleneksel yönteme göre öğrencilerin başarısı ve İngilizceye karşı tutum ve algılamaları daha olumlu yönde etkilediği görülmüştür.