Yazar "Kahriman, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. sınıf sosyal bilgiler programının coğrafya içerikli ünitelerine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Konya ili örneği)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Kahriman, Mehmet; Pınar, AdnanBu araştırmanın amacı İlköğretimin II. Kademesinde 2005'te uygulanmaya başlanan Sosyal Bilgiler Programının 6. sınıf Coğrafya içerikli ünitelerine ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi ve analiz edilmesidir. Sosyal Bilgiler Programı ve programın 6. sınıf Coğrafya içerikli ünitelerini değerlendirmeye yönelik olarak öncelikle yeni program incelenmiştir. Bu incelemede programın genel durumu, Coğrafya içerikli beceri, kazanım, konu, etkinlik, ölçme-değerlendirme ögeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Coğrafi içeriğine göre geçmişteki Sosyal Bilgiler programları ve ilköğretimde Sosyal Bilgiler derslerindeki Coğrafya öğretimine yönelik yaklaşımlar incelenmiştir. Araştırmada kullanılan anket, yenilenen Sosyal Bilgiler Programının Coğrafya içeriğine yönelik olarak, eğitim-öğretim, eğitim ile program ilişkisi, bölümlerinin anlaşılırlığı, ölçme-değerlendirme, Coğrafya içerikli konulardaki değişim, öğretim süreci ve yöntemleri, kullanılan araç-gereçler ve yeni programın öğrenciler üzerindeki etkilerine yönelik sorulardan oluşmaktadır. Bu araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Konya İli, Karatay, Selçuklu, Meram İlçesine bağlı ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmuştur. Elde edilen veriler, SPSS (Statistical Program for Social Sciences) istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, One Way Anova analizi ve Scheffe Testi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçlarının analizine göre, özellikle konulardaki değişimler ve öğrencilerin gelişimlerine etkisi başta olmak üzere genel itibariyle başarılı bulunan yeni programın Coğrafya içerikli ünitelerine yönelik eleştiriler daha çok ölçme-değerlendirme yöntemleri, araç-gereç sıkıntısı nedeniyle uygulanamayan etkinlikler ve zamanın kısıtlı olmasında yoğunlaşmıştır.