Yazar "Kara, Bayram" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Affects of extensive reading on reading development(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Kara, Bayram; Çakır, HasanBu çalışmanın amacı yaygın okumanın okuma gelişimi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma özellikle derecelendirilmiş kitapları yaygın biçimde okumanın İngilizce öğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde etkileri olup olmadığını incelemeye çalışmaktadır. Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokuluna kayıtlı 30 başlangıç düzeyi İngilizce öğrencisi çalışmada yer almıştır. Çalışma öncesinde 15'er öğrenciden oluşan iki grup oluşturulmuştur. Gruplar kontrol deney grubu olarak adlandırılmıştır. Her iki grup Yabancı Diller Yüksek Okulundaki geleneksel dil derslerine devam etmiştir ve gruplardan biri ekstra müfredat aktivitesi olarak yaygın okuma programına dahil edilmiştir. Program akademik yılın ikinci döneminde uygulanmıştır. Grupların okuma gelişimleri Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından düzenlenen üçüncü ve dördüncü ara sınavların bir parçası olarak verilen okuduğunu anlama testleri yoluyla değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, deney grubunda yer alan öğrencilerin yaygın okuma programı sonunda kontrol grubundakilerden önemli oranlarda daha iyi skorlar elde ettiklerini göstermektedir. Sonuç olarak, çalışma sonunda elde edilen veriler yaygın okumanın İngilizce öğrencilerinin okuma gelişimi üzerinde olumlu bir etki bıraktığını ortaya çıkarmıştır.Öğe Lecturers' Perceptions of English Medium Instruction at Engineering Departments of Higher Education: A Study on Partial English Medium Instruction at Some State Universities in Turkey(ELSEVIER SCIENCE BV, 2014) Basibek, Nurcihan; Dolmaci, Mustafa; Cengiz, Behice Ceyda; Bur, Burcu; Dilek, Yesim; Kara, BayramEnglish-medium instruction (EMI) is expanding in Turkey and especially at higher education. Universities with EMI are more favored and popular for students and parents in comparison to universities without EMI. There are integrative and instrumental reasons to prefer universities with EMI. Therefore, English, in a way, competes with Turkish as the medium of instruction, especially at higher education. English is partially used as a medium of instruction at some universities which offer one third of the lectures in English and the others in Turkish. However, views of lecturers on whether EMI is a requisite and benignant in terms of instructional goals are generally ignored. This paper reports on the results of a survey of 63 lecturers that have different titles at university, such as professors, associate professors, assistant professors, and assistants from engineering faculties of two universities with partial EMI. This research aims to compare their attitudes towards EMI. A Lickert-type scale questionnaire was used in the study to collect data on attitudes of lecturers. The findings may provide some insights into lecturers' perceptions of their teaching in English: lecturers in partial EMI programs may consider that they are less capable of performing their teaching duties or may feel some aspects of teaching to be more difficult. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Öğe Öyküleme Dili Testinin 60- 72 Aylık Çocuklar İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Kara, Bayram; Arı, RamazanBu araştırmanın amacı, “5-12” yaşları arasındaki çocuklar için geliştirilen Öyküleme Dili Testinin (Test of Narrative Language – TNL) Türk kültürüne uyarlanarak 60-72 aylık çocuklar için geçerlik – güvenirlik çalışmalarının gerçekleştirilmesidir. Araştırma, genel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2019–2020 öğretim yılında Konya il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden normal gelişim gösteren, 5 yaşında 240 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, çocukların ifade edici ve alıcı dil becerileri kapsamında öyküleme becerilerini ölçmek amacıyla, Gillam ve Peterson tarafından 2004 yılında geliştirilen Öyküleme Dili Testi (Test of Narrative Language) kullanılmıştır. Test, üç farklı format (resimsiz, sıralı resimler ve tek resim) ve iki alt test (anlama ve sözlü anlatım) şeklinde düzenlenmiş altı görevden oluşmaktadır. Ölçeğin geçerliğinin hesaplanmasında kapsam geçerliği ve yapı geçerliği analizleri yapılmıştır. Güvenirliğini belirlemek için, iç tutarlılık, test-tekrar test, iki yarı test ve hakemler arası tutarlık katsayıları hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, Öyküleme Dili Testinin 5 yaş Türk çocuklarının öyküleme becerilerini ölçmek için kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucu elde edilmiştir.