Yazar "Kara, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Akıllı Teknolojilerin Yiyecek-İçecek Sektöründe Uygulanması: Konya Örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Kara, Gizem; Sezgin, MeteBu araştırmada Konya ilinde yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin akıllı turizm teknolojilerini oluşturan nesnelerin interneti, mobil iletişim, bulut bilişim ve yapay zekâ teknolojileri uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve bu teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. İşletmelerin akıllı teknoloji uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve akıllı teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri arasında işletmelerin sahipleri/yöneticilerinin demografik özellikleri, işletmedeki konumları, çalışma süreleri ve işletmelerin faaliyet türleri, faaliyet dönemleri, büyüklükleri ile sahiplik yapılarının fark yaratıp yaratmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, istatistiksel veri programı olan SPSS 23.0 (Statistical Packages for Social Science) ile analiz edilmiştir. İşletmelerde en çok kullanılan akıllı teknoloji uygulamalarının temassız ödeme sistemleri, kablosuz internet erişimi, yüksek hızlı internet erişimi, mobil ödeme sistemleri, mobil sipariş sistemleri ve santral sistemi olduğu sonucuna varılmıştır. En az kullanılan akıllı teknoloji uygulamalarının ise akıllı saat, karşılama robotu, uluslararası özellikli pil şarj aleti, içecek kontrol sistemi, akıllı kart ve emanet eşya takibi uygulamaları olduğu görülmüştür. İşletme sahipleri/yöneticilerinin akıllı teknolojilerin en çok iş süreçlerini hızlandırdığı, hizmetleri kişiselleştirdiği, zamandan tasarruf etmeyi sağladığı ve hizmet kalitesini arttırdığı yönünde algıya sahip oldukları görülmüştür. Yapılan farklılık analizleri sonuçlarına göre ise, akıllı teknoloji uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve akıllı teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri arasında işletme sahipleri/yöneticilerinin eğitim durumları, işletmedeki konumları, işletmelerin sahiplik yapıları ve büyüklüklerinin farklılık yarattığı saptanmıştır.