Yazar "Kara, Memduh" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Doğalgaz Isıtma ve Sıhhi Tesi̇sat Teknoloji̇si̇ Programı Öğrenci̇leri̇ni̇n Endüstri̇ye Dayalı Öğreti̇m Hakkındaki̇ Görüşleri̇ ve Beklenti̇leri̇(Selçuk Üniversitesi, 2011 Mayıs) Kara, Memduh; Uyaner, MesutBu çalışmada Doğalgaz Isıtma ve Sıhhi Tesisat Teknolojisi Programı öğrencilerinin Endüstriye Dayalı Öğretimden neler bekledikleri, beklentilerinin karşılanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar ele alınmıştır. Araştırma kapsamına giren 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre; işletme yetkilileri öğrencilerin kişisel becerilerine katkı sağlamaktadır. Endüstriye Dayalı Öğretim öğrencilerin kişisel gelişimine büyük bir etkisi olmaktadır ancak süresinin arttırılması gerekmektedir. Öğrencilerin iş yerinde kazandığı beceri okuldakine oranla daha fazladır. Öğrenciler okulda göremediği makine ve aletleri işletmede görmekte ve kullanabilmektedir. İşletme öğrencinin gelecekle ilgili iş bulma kaygısına tam olarak cevap verememektedir.Öğe Düşük hızlı darbe sonrası yama ile tamir edilmiş filaman sarım CTP boruların iç basınç altındaki hasar davranışı(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-11-06) Kara, Memduh; Avcı, AhmetCam takviyeli plastik borular kimyasal madde içeren akışkanların iletilmesinde, endüstriyel atıkların uzaklaştırılmasında, petrol ve doğalgaz iletim hatlarında kullanılmaktadır. Kullanım sırasında CTP boruların uğrayacağı düşük hızlı darbeler, özellikle tabakalar arası ayrılma gibi gözle zor tespit edilebilecek hasarlara yol açarlar ve bu hasarlar borularda mukavemet kaybına neden olurlar. Oluşan hasarın onarılması borulardaki mukavemet kaybının önlenmesi açısından son derece önemlidir. ANSI/AWWA C950 standardı CTP boruları basınç sınıflarına ayırmış ve boruların işletme basınç değerlerini belirlemiştir. Bu çalışmada CTP olarak filaman sarım metoduyla imal edilen (±55°)3 sarım açısına sahip E-camı/epoksi kompozit borular kullanılmış ve ANSI/AWWA C950 standardına göre belirlenen işletme basınçlarından 32 bar basınç değeri işletme basıncı olarak alınmıştır. İç basınç uygulanan CTP boruya 5, 10 ve 15 Joule enerji seviyesinde düşük hızlı darbe testleri yapılmıştır. Düşük hızlı darbe deneyleri sonucunda temas kuvveti-zaman, kuvvet-yer değiştirme, enerji-zaman değişimleri elde edilmiş ve numunede oluşan hasar bölgeleri incelenmiştir. Darbe hasarlı CTP borular, ASTM D 1599-99 standardına göre statik iç basınç patlama testi ile patlatılmıştır. CTP borularda oluşan patlama hasarları incelenmiş ve boruların patlama mukavemetindeki değişimler tespit edilmiştir. Darbe hasarlı boruların hasar bölgesi 2, 4 ve 6 kat kompozit yama uygulamasıyla tamir işleminden geçirilmiştir. Onarılmış borular ASTM D 1599-99 standardına göre statik iç basınç patlama testi ile patlatılmıştır. Darbe hasarlı borulara uygulanan yama işleminin boruların patlama mukavemetine ve hasar gelişimine etkileri değerlendirilmiştir. Bu çalışmada, ön gerilmeli CTP borulara yapılan tüm enerji seviyelerindeki düşük hızlı darbede oluşan hasarlar incelendiğinde elyaf kopmaları gözlenmemiştir. Buna bağlı olarak darbe hasarlı ve darbe hasarsız boruların iç basınca karşılık çap değişimleri aynı olmuştur. Ayrıca bu boruların hasar bölgelerine 6 katlı yama uygulamasının uygun olduğu belirlenmiştir.Öğe Düşük hızlı darbeye maruz tabakalı kompozitlerin dinamik cevabı(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006-05-18) Kara, Memduh; Uyaner, MesutBu tezin amacı, düşük hızlı darbeye maruz Eâ camı/epoksi tabakalı kompozitlerin dinamik davranışını araştırmaktır. Kompozit malzemelerde bir darbe sonucunda oluşan hasar, çarpmanın türüne göre darbeye maruz kalmayan yüzeyde meydana gelebilir veya içyapıda tabakalar arası ayrılma şeklinde oluşabilir. Bu çalışmada düşük hızlı darbeye maruz Eâ camı/epoksi tabakalı kompozitlerde darbe hızının ve plaka boyutlarının malzemede oluşan hasara etkileri belirlenmiştir. Tek yönlü takviyelendirilmiş tabakacıklar [0°,â 45°,+45°,0°,90°,0°,+45°,â 45°,0°]s şeklinde düzenlenerek Eâ camı/epoksi tabakalı kompozit malzeme üretilmiştir. Darbe testleri özel olarak imal edilen düşey ağırlık düşürme test cihazı ile yapılmıştır. Darbe testlerinde kullanılan vurucu 24 mm çapında, yarı küresel uçlu bir geometriye sahiptir. Vurucu kütlesi 30 kg'dır. 2.0, 2.5 ve 3.0 m/s'lik çarpma hızlarında testler yapılmıştır. Çalışmalarda 180à 50 mm, 180à 100 mm, 180à 150 mm boyutlarında iki tarafı serbest iki tarafı ankastre kompozit levhalar kullanılmıştır ve darbe her bir levhanın merkezine yapılmıştır. Deneylerden elde edilen kuvvet zaman değişimleri ile bunlardan hesaplanan impuls kuvveti ve yutulan enerji değerleri grafikler halinde verilmiştir.Öğe Dynamic response of laminated composites subjected to low-velocity impact(SAGE PUBLICATIONS LTD, 2007) Uyaner, Mesut; Kara, MemduhThe dynamic response of E-glass/epoxy composite laminates under low velocity impact was experimentally investigated. Uni-directionally reinforced E-glass/epoxy laminates with the stacking sequence of [0 degrees/-45 degrees/45 degrees/0 degrees/90 degrees/0 degrees/45 degrees/-45 degrees/0 degrees](s) were studied with the aim of an impact test. The impact tests performed at impactor mass (30 kg) for three different impact velocities (2.0, 2.5, and 3.0 m/s) were conducted with a specially developed vertical drop weight testing machine. The radius of the impactor with a semispherical nose was 12 mm. Sample plate specimens that had dimensions of 180 x 50, 180 x 100, and 180 x 150 mm were clamped from two opposite sides while the other two sides were free. The center of each plate was exposed to impact loading. The differences in the impact responses of specimens with varying width are characterized. Moreover, it was shown that the peak force increased with the increase of the width of the specimen.Öğe E-CAMI/EPOKSİ KOMPOZİT BORULARIN DARBE CEVABINA VURUCU GEOMETRİSİNİN ETKİSİ(2016) Uyaner, Mesut; Kara, MemduhBu çalışmada filaman sarım yöntemiyle üretilmiş 55 sarım açısına sahip 10 tabakalı E-camı/epoksi kompozit boruların düşük hızlı darbe cevabına vurucu geometrisinin etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. V yatağı üzerine yerleştirilen kompozit boru numunelerine düşük hızlı darbe cihazı kullanılarak, 24 mm ve 12 mm çaplı yarı-küresel ve 120 piramit uca sahip vurucularla düşük enerjili darbe yapılmıştır. Düşük enerjili darbe deneyleri 5 J, 10 J ve 15 J enerji seviyelerinde yapılmıştır. Vurucu geometrisine ve enerji seviyesine bağlı olarak elde edilen kuvvet-zaman ve kuvvet yer değiştirme değişimleri incelenmiştir. Ayrıca farklı geometrilere sahip vurucuların kompozit boru numunesinde meydana getirmiş olduğu hasarlar haritalanmış, vurucu geometrisine bağlı olarak değişen hasar alanları tetkik edilmiştirÖğe Effect of non-penetrating impact damages of pre-stressed GRP tubes at low velocities on the burst strength(ELSEVIER SCI LTD, 2014) Kara, Memduh; Uyaner, Mesut; Avci, Ahmet; Akdemir, AhmetIn this study, failure behavior of pre-stressed Glass Fiber Reinforced Plastic (GRP) tubes subjected to low velocity impact was investigated. Filament wound E-glass/epoxy composite tubes with a winding angle of +/- 55 degrees were used in the experiments. The tubes pre-stressed to 32 bars internal pressure, one of the specified operating pressures according to ANSI/AWWA C950 standards. Both prestressed and non-prestressed GRP tubes were subjected to low velocity impact tests at 5, 10 and 15 J low energy levels. Plots of contact force and internal pressure with respect to time and those of force-displacement were obtained and damages occurred on the specimens were examined by means of reflected and transmitted light photography and light microscope. No marked fiber breakages are observed; however, debonding and some sort of delamination on the layers were observed. The GRP tubes with impact damages were subjected to monotonic burst pressures up to failure based on the ASTM D 1599-99 standards. Burst damages on the tubes were studied and variations of their corresponding burst strengths were spotted. Besides that, diameter changes with internal pressures were determined during the tests. Diameter changes with internal pressures for the impacted and the non-impacted tubes were found to be the same. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Effects of the number of fatigue cycles on the impact behavior of glass fiber/epoxy composite tubes(ELSEVIER SCI LTD, 2017) Kara, Memduh; Kirici, MuhammedThis paper investigates the impact damage behaviors of filament wound glass reinforced plastic (GFRP) tubes that were fatigued under internal pressure. Damage to the GFRP tubes was investigated, and the tubes' bursting pressures were determined. (+/- 55 degrees)(3) E-glassfepoxy composite specimens were manufactured using the filament winding method. Fatigue tests were applied to the specimens at a stress rate of 0.05 and frequency of 0.42 Hz in accordance with the ASTM-D 2992 standard. The specimens were subjected to fatigue tests at a stress level of 35% static burst pressure. Fatigued and non-fatigued composite tube specimens were pre-stressed by applying 32 bar internal pressure. After applying internal pressure, low velocity impact tests at various energy levels (5 J, 10 J and 15 J) were performed on the GFRP tubes. Plots of contact force-time history were obtained. For impact characteristics, such as deflection, absorbed energies were calculated based on the force time histories. The damaged areas that developed on the specimens were also evaluated. The specimens that fatigued and impacted at the 10 J energy level burst in accordance with the ASTM D 1599 standard. It was concluded that for all of the energy levels employed in this work, as the number of fatigue cycle increases, the rigidity of the tubes decreases. (C) 2017 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Experimental study of the impact behavior of laminated composites stricken by sharp impactors(WALTER DE GRUYTER & CO, 2012) Uyaner, Mesut; Kara, MemduhIn this study, the influence of the impactor shape on the dynamic response of E-glass/epoxy laminates was investigated. Composite samples were impacted using steel 90 degrees and 120 degrees conical, 24 mm and 12 mm in diameter hemispherical, pyramidal impactors via a specially developed drop weight test machine. The impact tests were performed at impactor mass (20 kg) for impact velocity (2.5 m/s). Plate specimens consisting of 18 plies for tests (180x50 mm) with a nominal thickness (7 mm) were used. Contact force-time and contact force-deflection data obtained from the experiments were interpreted. It was found that the contact force was smaller in the 90 degrees conical impactor while it was bigger in the 24 mm hemispherical one. Absorbed energies were also investigated. The absorbed energy obtained for pyramidal impactor was greater than that of the others. Furthermore, overall damage areas caused by the impactor were evaluated.Öğe Fatigue behavior of filament wound E-glass/epoxy composite tubes damaged by low velocity impact(ELSEVIER SCI LTD, 2014) Uyaner, Mesut; Kara, Memduh; Sahin, AykutIn this paper, filament wound glass fiber reinforced plastic (GRP) tubes were studied. Impact tests were realized at 5 J and 10 J energy levels. Force-time and force-displacement curves were obtained and damage zones were also examined. The burst strengths of tubes were found in accordance with ASTM-D 1599 before and after impact. For fatigue tests, PLC controlled hydraulic inner-pressure fatigue test rig was set up. Damaged and non-damaged tubes were subjected to the fatigue test in accordance with ASTM-D 2992. The samples were exposed to five different stress levels; 30%, 35%, 40%, 50%, 60% of the burst strength. Number of cycles occurred up to the final failure was recorded and S-N diagrams were plotted. The burst strength and the fatigue life of the damaged GRP pipes were decreased as the impact energy increased. Also the decrease in the fatigue life was greater than that of the burst strength. (C) 2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Filaman sarım ile üretilen CTP kompozit borularda tabaka sayısının teğetsel gerilme dayanımına etkisi(2017) Kara, Memduh; Uyaner, MesutCam takviyeli plastik (CTP) kompozit boruların diğer boru çeşitlerine göre birçok üstün özelliği vardır. Bunlar, kimyasal maddelerin oluşturacağı korozyona karşı dayanım, olumsuz hava koşullarına ve UV ışınlara karşı dayanım, istenilen boyutlarda seri üretim imkânı ve uzun ömürlü olması gibi özelliklerdir. Bütün bu özellikleri nedeniyle petrol ve doğalgaz iletim hatlarında ve kimyasal akışkanların iletim hatlarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Kullanım alanı hızla artmakta olan CTP kompozit boruların mekanik özelliklerinin belirlenmesi için birçok test yöntemi geliştirilmiştir. Cam takviyeli plastik boruların teğetsel gerilme dayanımı; ASTM D 1599 standardına göre hidrolik basınç testi ve ASTM D 2290 standardına göre halka çekme testi ile tespit edilmektedir. Bu çalışmada 6, 8 ve 10 tabakalı olacak şekilde filaman sarım yöntemiyle 55 sarım açısında üretilen Ecamı/epoksi kompozit boruların teğetsel gerilme dayanımı her iki yöntem kullanılarak belirlenmiştir. Her iki yöntemden elde edilen sonuçlar birbirleriyle karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca CTP kompozit borularda statik iç basınç patlatma testi esnasında ve halka çekme testi esnasında oluşan hasar gelişimi değerlendirilmiştir.Öğe Impact behavior of carbon fiber/epoxy composite tubes reinforced with multi-walled carbon nanotubes at cryogenic environment(ELSEVIER SCI LTD, 2018) Kara, Memduh; Kirici, Muhammed; Tatar, Ahmet Caner; Avci, AhmetThis paper investigates the impact behaviors of filament wound carbon fiber/epoxy (CFRP) nanocomposite tubes at cryogenic temperatures. As nanofiller, multi-walled carbon nanotubes (MWCNT) were introduced to epoxy resin. (+/- 55 degrees)(4) carbon fiber/epoxy nanocomposite specimens were manufactured using the filament winding method. Low velocity impact tests at 15 J energy level were performed on the neat and MWCNT added CFRP tubes at different temperatures (23 degrees C, 0 degrees C, - 50 degrees C, -100 degrees C, -196 degrees C). The contact force-time, contact force displacement histories and absorbed energy values by the specimens were obtained from the low velocity impact tests for each test samples. The effects of temperature change to impact response of neat and MWCNT added CFRP tubes were evaluated. Damage zones on the specimens were also examined in detail. It was observed that damages on the specimens increased when the temperature decreased for all test samples. Furthermore, the addition of nanoparticles to the specimens resulted in higher contact force values for the same temperature and less damage in the sample sections.Öğe IMPACT RESISTANCE OF GYPSUM BOARD SUBJECTED TO LOW VELOCITY IMPACT(UNIV OSIJEK, TECH FAC, 2017) Kara, Memduh; Metinoz, Mufit; Uyaner, MesutThe aim of this study was to investigate the impact resistance and damage behaviour of gypsum and composite gypsum boards subjected to low velocity impact. Low velocity impact tests were performed on four different board materials which can be listed as gypsum boards, gypsum+75 gr/m(2) mesh boards, gypsum+wallpaper boards and gypsum+75 gr/m(2) mesh+wallpaper boards. Indenter used in the impact tests was 24 mm in diameter and has semi spherical tip geometry. Gypsum and composite gypsum boards were bonded in 500x400 mm sizes and simply supported at four sides. Various energy levels, i.e. 2, 4, 6, 8, 10 and 12 J were applied to the centre of each board. As a result of low speed impact tests, impact force-time and force-displacement variations were obtained and the damaged regions of the samples were examined. Penetration thresholds and perforation thresholds of gypsum and composite gypsum board samples were determined by using Energy Profile Method (EPM). The effect of adding mesh and wallpaper into the gypsum board on stab and puncture limits was evaluated. Around 62.40 % increase occurred on gypsum+mesh+wallpaper board comparing to gypsum board in perforation thresholds.Öğe Küresel grafitli dökme demirlerde aşılayıcıların mikroyapı ve mekanik özelliklere etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2019) Aydoğuş, Abdullah; Acarer, Mustafa; Kara, MemduhKüresel grafitli dökme demirlerin alaşımlarından biri olan EN-GJS 400-15, yüksek darbe direnci, yüksek uzama kabiliyeti olan bir demir karbon alaşımıdır. Diğer küresel grafitli dökme demir çeşitlerine göre üretilebilirliği, maliyet ve üretim yöntemi açısından bakıldığında endüstride kullanımı oldukça yaygındır. Endüstride kullanımda olan farklı kimyasal bileşimlerde aşılayıcı malzemeler bulunmaktadır. Aşılayıcı malzemelerin endüstride, miktar ve kullanım yöntemleri farklılık göstermektedir. Bu sebeple bu çalışmada Baryum (Ba), Bizmut (Bi) ve Seryum (Ce) içerikli aşıların mikro yapısal ve mekanik özelliklere olan etkileri incelenmiştir. Kullanılan aşılayıcılar arasında Baryum (Ba) esaslı aşılayıcı malzemenin Kükürt (S) elementi kimyasal analizine ve mikro yapıya olan etkisi incelenmiştir. Mikroyapı karakterizasyonu optik mikroskop, mekanik özellikler ise sertlik değerleri sonuçları olarak incelenmiştir.Öğe Low velocity impact response of prestressed functionally graded hybrid pipes(ELSEVIER SCI LTD, 2016) Gemi, Lokman; Kara, Memduh; Avci, AhmetFilament wound hybrid composite pipes are frequently used for the transmission of high pressured chemical fluids, disposal of industrial wastes, oil and natural gas transmission lines. In this study, low velocity impact behavior of the glass/carbon functionally graded filament wound composite pipes with 55 winding angle was experimentally investigated. The hybrid composite pipes were graded with a fixed layer configuration from inside to outside as glass-glass/glass-carbon/carbon-glass/carbon-carbon. The functionally graded hybrid pipes were subjected to different internal pressure values (4, 16 and 32 bar), and impact response and energy absorption capacity of the hybrid composite pipes were investigated by using weight drop test method with impact energies of 5, 10, 15 and 20 J. The impact force and displacement versus interaction time were measured. The impulsive force, energy absorption capability, and damage formation were also investigated. Delamination, radial and surface Matrix crack formations were observed as the main failure mechanisms at the outer surface of the hybrid pipes. Moreover, the effect of impact damage decreased with the increasing internal pressure of the prestressed hybrid composite pipes. The impact damaged composite pipes were subsequently subjected to burst tests according to ASTM D1599-99 standards to calculate burst strengths of the damaged composite pipes. The hybrid composite pipes subjected to 32 bar internal pressure before impact loading were exhibited highest burst strengths for the same impact energy levels. (C) 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Metal tabakalı kompozitlerin düşük hızlı enine darbeye karşı davranışlarının incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2016) Kara, Memduh; Uyaner, MesutBu çalışmada metal kompozit levhaların düşük hızlı enine darbe davranışları incelenmiştir. 1 mm kalınlığında St37 DKP çelik ve 1050-H14 alaşımlı alüminyum plakalar kullanılarak dört farklı yerleşim düzeninde oluşturulan üç katmanlı kompozit levhalar farklı enerji seviyelerinde düşük hızlı darbe testlerine maruz bırakılmışlardır. 150x150 mm ebatlarında kesilen metal levhalar üç alüminyum, üç çelik, aliminyum+çelik+alüminyum ve çelik+alüminyum+çelik olacak şekilde dizilerek dört tarafı ankastre olacak şekilde bağlanmıştır. Deneylerde kullanılan vurucu kütlesi 6,35 kg olup 24 mm yarı küresel geometriye sahiptir. Hazırlanan her bir deney numunesinin ortasına 10J, 20J, 30J, 40J ve 50J enerji seviyelerinde darbe testleri yapılmıştır. Darbe testleri sonucu elde edilen kuvvet-zaman, hız-zaman ve kuvvet-yer değiştirme değişimleri grafikler halinde incelenmiştir. Her bir deney numunesinde meydana gelen hasarların boyutları ve hasar şekilleri değerlendirilmiştirÖğe Repairing impact damaged fiber reinforced composite pipes by external wrapping with composite patches(ELSEVIER SCI LTD, 2015) Kara, Memduh; Uyaner, Mesut; Avci, AhmetRepairs made with composite patches on impact damaged fiber reinforced composite pipes offer distinct advantages over traditional repairs in addition to reduced cost. In this study, effects of number of patch layers on the burst pressure of low velocity impact damaged tubes that have been repaired with composite patches were investigated. The tubes were pressurized up to 32 bar prior to impact. The pre-stressed glass fiber reinforced plastic tubes were damaged by applying low velocity impacts at different energy levels (5, 10 and 15 J). The damaged areas of the affected tubes were repaired with 2, 4 and 6 layers of glass/epoxy fabrics. The repaired tubes were then failed catastrophically by being subjected to monotonic internal burst tests based on ASTM D 1599-99 standards. Changes in the tubes' burst pressures were recorded and the resulting damages on the tubes were studied. It was found that, for all the energy levels employed in this study, a six-layered patch repairing is suitable for the retrofitting of impact damaged tubes. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.