Yazar "Karaca, Zehra Akbal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul Öncesi Dönemde Çocukların Davranış Problemleri ile Akran Kabul Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023) Karaca, Zehra Akbal; Temiz, GülayAraştırmanın amacı 2022-2023 eğitim-öğretim yılında okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş arasındaki çocuklarda görülen davranış problemleri ile akran kabul düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı‟na bağlı 6 anaokuluna devam eden 279 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri davranış problemlerinin ölçümünde kullanılan “Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği”, akran kabulünün ölçümünde kullanılan “Resimli Sosyometri Ölçeği” ve çalışma grubu hakkındaki demografik bilgilerin edinildiği “Kişisel Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında yer alan değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi, bağımsız örneklem t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda okul öncesi dönemde çocukların davranış problemleri ile akran kabul düzeyleri arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı oranda bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda okul öncesi dönemde çocuklarda davranış problemleri (yalan söyleme, karşı gelme, eşyalara zarar verme vb.) arttıkça bu çocukların akranları tarafından kabul edilme düzeyleri azalmakta yani akranları tarafından reddedilme oranları artmaktadır. Ayrıca okul öncesi dönemde çocuklardaki davranış problemlerinin çocukların cinsiyetine göre anlamlı bir farklılaşmanın olduğu fakat çocuğun yaşı, anne baba eğitim düzeyi, çocuğun gün içerisindeki ekrana maruz kalma süresi ve çocuğun gün içerisinde ebeveyni ile geçirdiği süreye göre anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak çocukların akranları tarafından kabul edilme düzeylerinin çocuğun yaşı, cinsiyeti, anne baba eğitim düzeyi, çocuğun gün içerisinde ekrana (tablet, telefon, televizyon) maruz kalma süresi ve çocuğun gün içerisinde ebeveyni ile geçirdiği süreye göre anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.