Yazar "Karaduman, Adnan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çok katlı binaların deprem analizi(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2007) Döndüren, M. Sami; Karaduman, AdnanBu çalışmada elips, daire, L, T, üçgen, dikdörtgen ve kare şeklinde geometriye sahip bina modellerinin deprem davranışlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Her model perde sistemli olarak çözülmüştür. Bu analizlerde çözülen modeller, 15 katlı olarak seçilmiştir. Modellerin yerdeğiştirme, periyot, taban kesme ve devrilme momenti, katlardaki burulma düzensizliği sonuçları araştırılmıştır. Sonuç olarak en büyük yerdeğiştirme, taban kesme kuvveti ve periyot elips şeklindeki modelde, en düşük yerdeğiştirme, taban kesme kuvveti ve periyot daire şeklindeki modelde ortaya çıkmıştır. Dinamik analizlerin yapılmasında SAP2000 Nonlineer programından faydalanılmıştır.Öğe Değişken kesitli düzlem taşıyıcı sistemlerin matris deplasman yöntemi ile statik(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1993-02-16) Karaduman, Adnan; Kaltakçı, M. YaşarBu çalışmada değişken kesitli (guseli) mütemadi kirişler ve düzlem taşıyıa çerçeve sistemlerinin değişik dış yükler, uniform ve farklı ısı değişimi ve bilinen deformasyonlar olması halinde matris deplasman yöntemiyle statik çözümü incelenmiş ve konuyla ilgili olarak BASIC dilinde genel bir bilgisayar programı geliştirilmiştir. İlk olarak matris deplasman (Rijitlik Matrisi) yöntemi gözden geçirilmiş, kesiti bölge - bölge sabit, lineer veya parabolik değişken olan düzlem çerçeve elemanlarının rijitlik matrisi ve ankastrelik uç kuvvetlerinin hesabında gerekli olan temel rijitlik katsayıları, analitik yolla ve sayısal Romberg integrasyon yöntemi ile 1 Elemanlarda düzgün, üçgen, trapez yayılı ve tekil statik yükler veya bunların kombinasyonları dikkate alınabilmektedir. Geliştirilen programda, yapı sisteminde uniform ve farklı ısı değişiminden dolayı meydana gelen tesirler ile düğüm noktalarındaki ötelenme ve dönmelerden oluşan tesirler de dikkate alınabilmektedir. Çalışmanın sonunda örnek problem çözümleri yapılmış ve literatürdeki bazı çözüm sonuçlarıyla karşılaştırlmıştır.Öğe Deprem bölgelerindeki yüksek katlı betonarme yapılarda taşıyıcı sistem seçiminin kesit tesirlerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2010) Döndüren, M. Sami; Karaduman, AdnanBu çalışmada, farklı taşıyıcı sistemlerle oluşturulan yüksek katlı bina modelinin deprem davranışlarının karşılaştırılması yapılmıştır. İlk model perde sistemli, ikinci model ise çerçeve sistemli olacak şekilde çözülmüştür. Bu analizlerde çözülen modeller 15 katlı olarak seçilmiştir. Modellerin kat deplasmanları ve periyot-mod sayısı değerleri araştırılmıştır. Statik analizlerin yapılmasında SAP 2000 Nonlineer 6.11 programından faydalanılmıştır.Öğe Dolgu duvarlarının çerçevelerinin yatay yükler altındaki davranışlarına etkileri(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1998-05-22) Karaduman, Adnan; Polat, ZekeriyaDolgu duvarlarının, çerçevelerin yatay yükler altındaki davranışını önemli ölçülerde değiştirdiği bilinir. Bu çalışma, bu konudaki nispeten kısıtlı sayılabilecek deneyim ve bilgi birikimine katkıda bulunmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Deneysel incelemeler, çalışmanın esasını teşkil etmektedir. Çalışma; giriş, kaynak araştırması, materyal ve metod, deney tekniği ve programı, deney sonuçlan, dolgulu çerçeve çözümlemeleri, tesbit ve değerlendirmeler, sonuç ve öneriler ve ekler olmak üzere, başlıca dokuz bölümde sunulmuştur. Giriş bölümünde; dolgu duvarlarının taşıyıcı çerçevelerin davranışına etkisi genel olarak verilmiş ve çalışmanın amacı açıklanmıştır. İkinci bölümde; bu konuda günümüze kadar gerçekleştirilmiş başlıca bilimsel çalışmalar, kaynak taraması ile, özetlenmiştir. Üçüncü ve dördüncü bölümlerde; inceleme yöntemi; kullanılan malzeme, deney araç ve gereçlerinin belirtilmesi gerekli özellikleri verilmiş; deney programı, deney numunelerinin öngörülen boyutları ve benzeri özellikleri açıklanmıştır. Beşinci bölümde; elde edilen deney sonuçlan, deney verilerine göre, olabildiğince sistematik bir tarzda verilmeye çalışılmıştır. Altıncı bölümde; dolgulu çerçevelerin sonlu elemanlar yöntemi çözümü ile deney sonuçlanndan yararlanarak eşdeğer basınç çubuğu yaklaşımındaki fiktif basınç çubuğunun özellikleri hesapla tahkik edilmiştir. Yedinci bölümde; elde edilen deney sonuçlan, deney inceleme yöntemlerinin usûlleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Bunun için, önceki çalışmalarda, dolgulu çerçevelerin davranışım ortaya koyan büyüklükler deneysel bulgulardan hareketle hesaplanıp tablo ve grafikler düzenlenmiş, sonuçlar değerlendirilmiştir. Sekizinci bölümde; önceki bölümlerde yapılan değerlendirmelerden ve daha önce gerçekleştirilmiş çalışmalann yorumlanndan hareketle elde edilen sonuçlar verilmiş ve bu çerçevede önerilerde bulunulmuştur. Eklerde; deneylerde elde edilen grafikler, resimler, tablolar ve bazı gerekli bilgiler verilmiştir.Öğe Planda değişik geometriye sahip çok katlı betonarme yapıların zaman-tanım aralığında dinamik analizi(2004) Karaduman, Adnan; Arslan, H. Murat; Döndüren, M. SamiBu çalışmada elips, daire ve kare şeklinde geometriye sahip bina modellerinin deprem davranışlarının karşılaştırılması yapılmıştır. Her bir model perde sistemli olarak çözülmüştür. Bütün modellerde, zemin kat yüksekliği 3 m. alınarak çözümler yapılmıştır. Bu analizlerde çözülen modeller, 15 katlı olarak seçilmiştir. Modellerin yerdeğiştirme sonuçları, taban kesme kuvveti, taban normal kuvveti, taban devrilme momenti ve taban burulma momenti sonuçları araştırılmıştır. Dinamik analizlerin yapılmasında -SAP2000 Nonlineer v-6.ll programından faydalanılmıştır. Dinamik analizde "Zaman-Tanım Alanında Hesap Metodu" tercih edilmiştir. Bu hesaplarda 17 Ağustos 1999 Kocaeli depremi yer ivme kayıtları kullanılmıştır.Öğe Yapılarda burulma düzensizliği(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2007) Döndüren, M. Sami; Karaduman, Adnan; Çöğürcü, M. Tolga; Altın, MustafaÇok katlı yapılarda genel olarak burulma düzensizliği, plan geometrisinin veya taşıyıcı eleman rijitlik dağılımının simetrik olmamasından kaynaklanmaktadır. Ancak, gerek plan geometrisi gerekse rijitlik dağılımı bakımından simetrik olan bazı yapılarda da burulma düzensizliği olabilmektedir. Bu çalışmada plan geometrisi ve rijitlik dağılımı bakımlarından simetrik olan ve olmayan yapılarda burulma düzensizliği durumları araştırılmıştır. Bunun için, burulma düzensizliği olan ve olmayan 15 katlı üçgen, elips, kare, dikdörtgen, daire, L ve T şeklinde geometriye sahip yedi farklı türde çok katlı yapılar ele alınarak deprem etkileri altındaki davranışları incelenmiş ve uygulamada yararlı olabilecek bazı sonuçlar çıkarılmıştır. Çalışmalarda SAP 2000 paket programı versiyon 7 kullanılmıştır.