Yazar "Karaman, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alternatif Turizm Kapsamında Kahramanmaraş İli Yedikuyular Bölgesi Dağ ve Kış Sporları Turizmi İçin Öneriler(2016) Karaman, Abdullah; Gül, MehmetTurizm sektöründe dünyada son yıllarda ekonomik, sosyal, siyasi ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak, her geçen gün önemli değişiklikler gözlenmeye başlanmıştır. Turizm faaliyetlerigeçmiş yıllarda genellikle yaz aylarında belli bölgelerde gerçekleşen deniz-kum-güneş üçgeninde gelişmekteydi. Buna bağlı olarak; alışılmış turizm merkezlerinden uzakta, doğal ortamı yaşama, kırsal kültürleri tanıma, yerel halkla ilişkiler kurma, doğal çevre ile uyumlu tesislerde konaklama- yeme- içme hizmetlerini satın alma ve doğal güzellikleri bozulmamış temiz bir bölgede yapılan faaliyetler olarak alternatif turizm türleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Eko turizm, sürdürülebilir turizm, kırsal turizm, yayla turizmi, çiftlik turizmi gibi pek çok değişik isimlerle anılan bu faaliyetin alanlarından biri de dağ ve kış turizmidir.Bu çalışmada, Kahramanmaraş İli Yedikuyular bölgesinin kış turizm potansiyelinin olup olmadığı; varsa hangi kaynakların nerede, ne şekilde, nasıl değerlendirileceği ve bunun sonucu Kahramanmaraş ekonomisinde istihdam ve gelirin ne şekilde yön değiştirebileceği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda bölgenin kış turizm potansiyeli taşıdığı ve gerekli alt- üst yapı yatırımlarıyla önemli bir kış turizm destinasyonu olacağı öngörülmüştürÖğe Antalya Bölgesi?ndeki? Konaklama I?şletmeleri?ni?n I?nternetteki? Faali?yetleri? Üzeri?ne Bi?r Uygulama(Selçuk Üniversitesi, 2006) Karaman, Abdullah; Haşıoğlu, Selçuk BurakGünümüzde, ülkemizin dünya turizmi alanında artan talebi ve değişiklik ihtiyacını karşılayabilme açısından, birçok ülkeye göre önemli sayıda üstünlükleri bulunmaktadır. Gerek doğal ve tarihi, gerekse kültürel zenginlikleri ile Türkiye sadece Akdeniz Bölgesi'nde değil, dünyanın hemen tüm bölgelerindeki ülkelerle rekabet edebilecek bir turizm potansiyeline sahiptir. Ne var ki, Türkiye bu potansiyelinin henüz çok az bir kısmını değerlendirebilmektedir. Günümüz şartlarında bu fırsatları avantaja dönüştürebilmek için bilgi teknolojilerine önemli ölçüde ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda, Türkiye'nin turizm cenneti olarak ifade edilen Antalya Bölgesi'ndeki konaklama işletmelerinin İnternetteki faaliyetlerini değerlendirmek üzere bir araştırma yapılmıştır. Genel olarak uygulamaya dayalı olarak hazırlanan bu çalışma, Antalya ve çevresindeki beş yıldızlı konaklama işletmelerin ve birinci sınıf tatil köylerinin' Web sayfalarını değerlendirmeyi hedef almaktadır. Değerlendirmeler sırasında birçok işletmenin ilginç ve iyi uygulamaları olduğu gözlenirken, bazı büyük konaklama işletmelerinin de beklenmedik düzeyde yetersiz Web sayfaları olduğu tespit edilmiştir. Amatörce hazırlanmış olan bu sayfalar, her ne kadar işletmenin bugünkü durumunu etkilemiyor olsa da gelecekte bu durumdan etkilenmemeleri kaçınılmazdır.Öğe Bi?lgi? Kavramı ve Bi?lgi?ye Dayalı Organi?zasyonlarda Bi?lgi? Si?stemleri?(Selçuk Üniversitesi, 2006) Karaman, Abdullah; Haşıoğlu, Selçuk BurakBilgi toplumu, bilginin kavramsal ve organizasyon olarak yeniden yapılanmasında önemli rol oynamıştır. Günümüzde bilgi kavramı, daha geniş bir yapıya bürünerek örgütlerin etkili silahı konumuna gelmiştir. Bilgiye dayalı organizasyon ise yalın yönetim anlayışı içerisinde; alanında uzmanlaşmış bilgi işçilerinin çalışmasını ve bilginin en verimli şekilde kullanılmasını hedef alır. Küresel rekabette varolma amacı taşıyan organizasyonlar bilginin önemini kavramalıdırlar. Çünkü günlük yaşamın ötesinde işlevsel ve güçlü örgütler baş döndüren değişimin hızı karşısında ürettikleri sistemli ve orijinal bilgi ile ayakta kalabileceklerdir. Bu çalışmada gelecekte varolmak isteyen örgütler için temel olarak bilgi, bilgi sistemleri, bilgiye dayalı organizasyonların özellikleri ve yöneticilerin yaklaşımlarına ilişkin değerlendirmeler yer almaktadır.Öğe Çalışanlarda Kariyer Tatmini ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi(Selçuk Üniversitesi, 2009) İleri, Hüseyin; Karaman, Abdullah; Engiz, GülsümÖrgütlerde, verimliliği etkileyen en büyük faktörün insan olduğunun anlaşılması üzerine, insanın motivasyonuna yönelik yaklaşımlar her geçen gün artmakta ve yenilenmektedir. İşte bu yaklaşımlardan en güncel ve uygulamada en popüler olanlardan bir tanesi de kariyer planlaması ve yönetimidir. İnsanlar, günümüzde işletmeler tarafından ilk etapta ücret ve sosyal imkânlardan ziyade, kariyerlerinin gelişimlerini sağlayacak bir pozisyon ve buna uygun bir ortam talep etmektedir. Kariyerle ilgili kazançlar, bireylerin kariyer hedeflerine ulaşmasına ve farklı kariyer yolları izlemesine olanak sağlamanın yanı sıra ilginç ve harekete geçirici görevleri, daha iyi ücret, terfi veya benzeri ödülleri içermektedir. Kariyer planları ve hedefler, çalışanları gelişimleri için motive eder ve çalışanların gelecekteki pozisyonlara hazırlanmalarının yanı sıra bulundukları pozisyonlarda da maksimum performans ile çalışmalarını sağlar. Bireysel kariyer planları ve kurumun çalışanlarına gösterdiği ilgi kuruma bağlılığı artırır. Bu çalışma da çalışanlarda kariyer yönetimi, örgütsel bağlılık ve kariyer yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi konuları incelenmiştir. Çalışma kapsamında sağlık sektöründe örnek olay çalışması yapılmış ve kariyer yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi analiz edilmiştirÖğe Kırsal Turizmin Sosyokültürel - Ekonomik Etkileri Çerçevesinde Konya İli Hadim İlçesi için Öneriler(Selçuk Üniversitesi, 2015) Karaman, Abdullah; Gül, MehmetTurizm gün geçtikçe önemi artan ve dünyanın en büyük hizmet endüstrisi olan bir sektördür. Turizmin katkısı sadece elde edilen gelirlerle ekonomik boyutla sınırlı değildir. İnsanların fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlarını sağlayarak vazgeçilmez bir konuma yerleşmektedir. Turizm başlangıçta talep açısından toplumun sadece belirli bir kesimine hitap eden bir faaliyetken ilerleyen zamanlarda kişilerin gelir seviyesinin artması, çalışma koşullarının iyileşmesi, teknolojik ilerlemeler sonucunda hız ve kalite farklılıklarının ön plana çıkması ve yeniliklerden haberdar olması,kişilerin eğitim seviyelerinin yükselmesi sonucunda,farklı ihtiyaç ve isteklere sahip olan insanların da taleplerine cevap verebilmektedir. Kırsal turizm,kırsal girişimcilerin varlığıyla birlikte çalışan, kırsalalanlarda tarımla geçinen insanlara farklı bir gelir kaynağı sağlayan,turistlere bölgenin etnik ve coğrafi karakterinden, tarihinden, farklı kültüründen ve kırsal doğasından kaynaklanan gizemli bir çekicilik sunan turizm çeşididir.Özellikle sanayileşmiş ülkelerde ve büyük şehirlerde yaşayan insanlarınmodern hayatın ve çalışma hayatının yorgunluğunu doğayla iç içe, şehir gürültüsünden uzakta bir yerde atma ihtiyacı kırsal turizme olan talebin artmasına neden olmaktadır. Turizm talebinde meydana gelen bu değişim turizm sektörü içerisinde,termal turizm, dağ ve kış sporları turizmi, akarsu(kano-rafting) turizmi,yayla turizmi, kültür turizmi, av turizmi, su sporları,çiftlik turizmi gibi alternatif turizm çeşitlerinin ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Hadim ilçesinin kırsal turizm potansiyelinin olup olmadığı; varsa hangi kaynakların nerede, ne şekilde, nasıl değerlendirilebileceği ve bunun sonucu Konya ekonomisindeki istihdam ve gelirin ne şekilde yön değiştirebileceği belirlenmeli ve uygulamaya geçilmelidir.Öğe Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması(Selçuk Üniversitesi, 2008) Sezgin, Mete; Karaman, AbdullahBu çalışmada turistik destinasyonlarda sürdürülebilir turizm yönetimi ve pazarlamasıperspektiflerinden genel olarak bahsedilmiştir. Sürdürebilirliğin temelinde, turizm kaynaklarının bugün ve gelecekte kullanımı ile ilgili bilincin önemi yatmaktadır. Turizm yönetimi anlayışınıkullanarak turizm kaynaklarını değerlendirmek, eko turizm kıstasları ile sürdürebilir bir büyüme sağlamak önem taşımaktadır. Bu çalışmada sürdürülebilir turizm yönetim ve pazarlama anlayışına dikkat çekilmiştir. Çalışma derleme niteliğinde olup; sürdürülebilirlik açısından yönetsel süreçte çevre-insan iletişiminde turizm kaynaklarının tanıtımının yapılması, kaynakların kullanımı, potansiyel müşteriler ve yerel halkla ilişkileri, turistik destinasyonların pazarlaması ve sürdürülebilir turizm yönetimi içerisinde değerlendirilmektedir.Öğe Vizyoner Liderlik ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2022) Aydın, Melih; Karaman, AbdullahGünümüz örgütlerinde, çalışanların kabiliyetleri liderler ekseninde şekillenmektedir. Çalışanları işleyişsel sürece dahil ederek, onlarla ortak bir vizyon gelişimini teşvik eden vizyoner liderler, bugünün örgütlerinin ihtiyaç duyduğu kolektif eylem anlayışını örgütte hâkim kılarlar. Bu sayede, kendisini örgütün bir parçası gibi hisseden çalışanlarda, örgüte yönelik bağlılık daha da pekişmiş olacaktır. Dinamik ve karmaşık bir örgüt yapısına sahip otel işletmelerinde ise vizyoner liderlere özellikle ihtiyaç duyulmaktadır. Otel çalışanlarına uygulanmış olan bu araştırmanın temel amacı, otel işletmelerinde vizyoner liderliğin, çalışanların örgütsel bağlılığı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu amaçla, Elazığ ilinde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan 123 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, vizyoner liderlik ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki bulunduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca araştırmada vizyoner liderliğin, otel çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeylerini pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Vizyoner liderliğin alt boyutlarının ise, örgütsel bağlılığın yalnızca duygusal bağlılık alt boyutu üzerinde anlamlı ve pozitif etkiye sahip olduğu bulgulanmıştır.Öğe Yönetsel ve finansal açıdan marka değeri Denizli tekstil sektöründe bir uygulama(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Bursalı, Osman Barlas; Karaman, Abdullah; TR52038Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Marka değeri pazarlama ve finans literatüründe farklı şekillerde hesaplanabilmektedir. Bu çalışma marka değerinin tespitinde kullanılan finansal yöntemleri tanıtmak amacıyla hazırlanmış ve uygulama sahası olarak Denizli Tekstil Sektörü örnek olarak alınmıştır. Çalışmanın uygulama kısmı; Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem temel alınarak yapılmıştır. Uygulama sonucunda Denizli Tekstil Sektöründe faaliyet gösteren bazı firmaların markalaşma konusunda ciddi adımlar attığını, ancak üretimlerinin tamamını markalı ürünlere yönelik olarak yapamadıkları ortaya çıkmıştır.