Yazar "Karasoy, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağdaş Türk resminde doğa teması üzerine lirik soyutlamalar(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Karasoy, Derya; Çoban, İbrahimLirik soyutlama, doğayı sadece görsel bir nesne olarak ele almak yerine, onunla kurulan içsel bağları, hatıraları, hayalleri ve duyguları ifade etmenin güçlü yollarından biri olmuştur. Çağdaş Türk resminde doğanın lirik bir anlayış içinde işlenişi, sanatçının kendi içsel yolculuğuna da ışık tutmaktadır. Lirik soyutlamalar sayesinde, doğa sadece bir manzara olmaktan çıkarak, bireyin doğayla kurduğu öznel bir ilişkinin simgesi haline gelmiştir. Araştırmanın çerçevesinde 1960 sonrası Türk resim sanatında seçilmiş örnekler üzerinden doğa soyutlamaları yapan sanatçılar Gencay Kasapçı, Muzaffer Akyol, Zafer Gençaydın, Devrim Erbil, İsmet Değirmenci, Hamza İnanç, Zeki Faik İzer ve Kemal Önsoy' un doğa teması üzerine lirik soyutlama çalışmaları plastik ögeler dahilinde incelenmiş, eser incelemeleri 3 adet örnekle sınırlandırılmıştır. 10 adet uygulama çalışmasıyla desteklenmiştir. Veriler genel tarama yöntemi kullanılarak toplanmış ve literatür taraması sonucu elde edilen bulgular nitel değerlendirme yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan araştırmada ortaya konan bulgular, çağdaş Türk ressamlarının doğa temasına lirik yaklaşımlarının çok yönlü olduğunu gösterirken, her sanatçının doğayı kendi perspektifinden bakarak özgün yorumlarla eserlerine aktardığı görülür. Sanatçılar, doğanın büyüleyici gücünü lirik soyutlama ile ifade ederken aynı zamanda onun içinde gizlenen anlamları keşfetmeye çalışmaktadırlar. Tezin bu alanda araştırma ve uygulama yapacak olanlara derinlemesine yeni yollar açacağı ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe İlköğretim 4. ve 5. sınıfta sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004-05-27) Karasoy, Derya; Büyükkarcı, SüleymanBu araştırma, İlköğretim Okullarında okutulmakta olan Sosyal Bilgiler dersi nin öğretiminde yaşanan güçlükleri belirlemek amacıyla, 2003-2004 Öğretim yılı Konya ili Meram, Selçuklu, Karatay ve Kadınhanı ilçeleri İlköğretim okullarında gö rev yapan toplam 75 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Öğretmenlere uygulanan anket formu, kişisel bilgiler, ha zırlık, planlama, uygulama ve değerlendirme bölümlerinden oluşmaktadır. Veriler yüzde, frekans ve aritmetik ortalama kullanarak analiz edilmiştir. Bu araştırmanın: Birinci bölümünde; Türk Eğitiminin Tarihi gelişimi içerisin de, ilköğretim okullarının kuruluş ve gelişmeleri, Türk Eğitim Sisteminde Eğitim tür leri ve Konya'da Eğitim konulan ele alınıp incelenmiştir. Araştırmamızın ikinci bölümünde ise; Sosyal bilimler kavramına, Sosyal Bilgi ler kavramına, sosyal bilimler ile sosyal bilgiler arasındaki farka, sosyal bilgilerin ta rihi gelişimine, neden sosyal bilgilere, sosyal bilgilerin yapısına, önemine, programı nın uygulanmasıyla ilgili açıklamalara, Türkiye'de sosyal bilgiler öğretiminin bu gün kü durumuna, bilgi çağında sosyal bilgiler öğretimine, sosyal bilgiler öğretimi açısın dan öğretmene, sosyal bilgiler öğretiminin hedef ve ilkelerine, sosyal bilgiler öğreti mine, sosyal bilgiler dersinin öğretiminde yaşanan güçlüklere, öğretim programının amaçlarına, sosyal bilgiler dersinin işlenişi ile ilgili genel açıklamalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, materyal ve yöntem başlığı adı altında, ölçme aracı hazırla ma, veri çözümleme teknikleri, evren ve örneklem vardır. Dördüncü bölümde; Bulgu ve yorumlar yer almaktadır. Beşinci bölüm; sonuç ve önerilerdir. IV Araştırmamızın son kısmına ise; yararlanılan ve konu ile ilgili olan bazı belge lerin orijinallerinin fotokopilerinin konması yoluna gidildi. Röportajlar, şekil ve tablo listesi, istatistik ekleri ve yazışmalar eklendi. Araştırma sonucunda öğretmenlerin derse hazırlık ve planlama çalışmalarını yürütürken "çok az" güçlük çektikleri uygulama ve değerlendirme çalışmalarında çe kilen güçlüğün "bazen" düzeyi ile daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu du rumda öğretmenlere uygulama ve değerlendirme çalışmaları konusunda hizmet içi eğitim verilmelidir.