Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karayel Bilbil, Emel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kadın Odaklı Sivil Toplum Kuruluşlarında Gerçekleştirilen İletişim Faaliyetleri
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2021) Karayel Bilbil, Emel; Polat, Ahmet Fuat
    Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarının gerçekleştirmiş oldukları iletişim faaliyetleri; kadınların toplumumuzdaki dezavantjlı konumları, maruz kaldıkları şiddet, temsiliyet düzeylerinin düşüklüğü göz önünde bulundurularak kadın odaklı STK’lar özelinde incelenmiştir. Çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren kadın odaklı STK’ların iletişim faaliyetleri, Türkiye'nin kadın istatistikleri ve sağlanan internet kullanım verileri dikkate alınarak incelenmiştir. Söz konusu kadın istatistikleri göz önünde bulundurularak belirlenen örneklem kümesinde yer alan üç STK’nın gerçekleştirdiği faaliyetler; yıllık raporlamaları, broşür, ilan, poster, etkinlik, konferans, basın bültenleri, web sayfası kullanımı, mobil uygulamalar ve sosyal medya kullanımı perspektifinde karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Söz konusu başlıklar altında gerçekleştirilen faaliyetler ve iletişim çalışmaları, çalışmanın konusunu ve amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu sivil toplum kuruluşlarının gerçekleştirdikleri iletişim faaliyetleri ve dijital ortamdaki 8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle yaptıkları paylaşımlar üzerinden irdelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile söz konusu STK’ların öncelikle gerçekleştirdikleri iletişim faaliyetleri sınıflandırılmış daha sonra ise sosyal medya hesapları incelenmiştir. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü paylaşımları da içerik türü ve beğeni/paylaşım oranları çerçevesinde incelenmiştir. STK’lar tarafından gerçekleştirilen iletişim çalışmaları; hem amaçların kamuoyuna aktarılması, farkındalık, yasa koyucuları ve güç sahiplerini yönlendirici gibi işlevler üstlenmesi hem de bağışçı ve gönüllü kazanım noktasında da önemli bir görev üstlenmektedir. Bu nedenle STK’lar iletişim faaliyetlerine gerekli önemi vermelidir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal İtibar, Marka Güveni ve Marka Sadakati Kavramlarına Yönelik Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2024 Nisan) Karayel Bilbil, Emel; Orha Hazar, Sevda
    Kurumsal itibar, kurumun hedef kitlesinin kurum hakkındaki değerlendirmeleri konusunda bilgi kaynağıdır. Diğer taraftan marka güveni ve sadakat, kurumun pazar payını arttırırken, pazarda güçlü konumda olmasını sağlamaktadır. Araştırmada; kurumsal itibar, marka güveni ve marka sadakati kavramları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bankacılık sektörü için kurumsal itibar, marka güveni ve sadakat kavramları, söz konusu sektörün sürdürülebilirliği için kritik bir öneme sahiptir. Bu noktadan hareket eden çalışmada, bankacılık sektörü üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini Capital dergisi tarafından 22 yıldır yapılan “En Beğenilen Şirketler” araştırmasında, 2022 yılının bankacılık sektörünün en beğenilen bankalarının müşterileri oluşturmuştur. Nicel araştırma yönteminin ilişkisel tarama modelini kullanan bu çalışmada, kolayda örneklem tekniği aracılığıyla çevrimiçi anket kullanılarak 577 katılımcıya ulaşılmıştır. Yapısal eşitlik modeli testiyle kurumsal itibar, marka güveni ve sadakati arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Kurumsal itibarın alt faktörlerinden; çalışma ortamı, duygusal çekicilik, finansal performans ve sosyal sorumluluğun, marka güveninde pozitif etkisi olduğu görülmüştür. Marka sadakatinde; duygusal çekicilik, finansal performans ve marka güveninin pozitif bir etkisi olduğu dikkat çekmektedir. Marka güveninin aracı rolüne ilişkin sonuçlara bakıldığında; çalışma ortamının, duygusal çekiciliğin ve sosyal sorumluluğun marka sadakati üzerindeki etkisinde marka güveninin aracı rolü olduğu tespit edilmiştir. Son olarak araştırmaya ilişkin bulgular tartışılarak, gelecek araştırmalara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim