Yazar "Kaya Divit, Havva" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Etkin Bir Halkla İlişkiler Konseptinde İnternetin Yeri ve Önemi: İSO'nun Yayınladığı 500 Şirket Örneğinde Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çalışma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Kaya Divit, Havva; Gökçe, OrhanHalkla ilişkiler faaliyetleri, tarihsel süreç içerisinde farklı kullanım pratikleriyle icra edilmiştir. Bir diğer ifadeyle halkla ilişkiler faaliyetleri tarihsel süreç içerisinde kurum ve kuruluşlar tarafından farklı teknik ve stratejiler çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Günümüzde de farklı strateji ve tekniklerle icra edilmesine rağmen ortak bir araç olarak internet halkla ilişkiler sürecinde etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Gündelik hayat içerisinde yeni iletişim teknolojilerinin yaygın kullanımı ve yeni iletişim teknolojilerine çoğunlukla internet ile erişilmesi; internetin halkla ilişkiler faaliyetlerinde de merkezi kavramlardan biri olmasını sağlamıştır. İnternet, halkla ilişkiler faaliyetlerinde sadece bir araç değil aynı zamanda bir mekân veya alan olarak da karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde gerçekleştirilen halkla ilişkiler faaliyetlerinin çoğunda internet sayfaları kullanılmaktadır. Bu noktada, kurum ve kuruluşlar geleneksel halkla ilişkiler faaliyetlerine ek olarak internet sayfaları üzerinden tüketicilerine ulaşmaktadır. İnternet sayfalarında, kurum ve kuruluşun kimliğinden iletişim bilgilerine, ürün içeriklerinden geri iade/değişim koşullarına kadar tüketim sürecinde gerekli olan birçok bilgiye yer verilmektedir. Etkin halkla ilişkiler konseptinde internet teknolojisine odaklanan bu çalışma kapsamında Türkiye’nin gelir miktarı en yüksek olan şirketlerin internet sayfaları içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, internet sayfaları analize tabi tutulan şirketlerin benzer bir halkla ilişkiler konsepti kullanmaktadır. Bu genel bulgu, kurumların/kuruluşların günümüz teknolojilerini tamamen etkin kullandıkları anlamına gelmemektedir. Kurumlar/kuruluşlar, bazı noktalarda internet teknolojisiyle etkin bir şekilde kullanılan bazı uygulamaları ve güncellemeleri henüz halkla ilişkiler faaliyetlerine dâhil etmemiştir. İşletmelerin çoğu “Hakkımızda” kısmına yer vermektedir. İşletmelerin neredeyse tamamı yatırım alanlarını web sitelerinde belirtmiştir. İşletmelerin tümü web sitelerinde iletişim bilgilerine vermiştir. İşletmelerin çoğu internet sitelerinden kendilerine ulaşılabilecek sabit telefon bilgilerini ve fiziksel iş yeri konumlarını paylaşmıştır. Basın bültenlerini etkin halkla ilişkiler konseptinde ön plana alan işletmeler, çoklu medyayı bir diğer ifadeyle farklı türdeki içeriklerin birlikte kullanımı da önemsemiştir. Belirtilenlere ek olarak işletmelerin cep telefonu ile iletişim kurmadıkları, faaliyet alanı içerisinde bulunan ürün ya da hizmetin tüketici tarafından değerlendirilmesine izin vermedikleri ve tüketicilerine site kullanım haritası sunmadıkları da elde edilen diğer dikkat çekici bulgular olmuştur. Ayrıca, çalışma kapsamında dâhil olan şirketlerin dijital asistan uygulamasını neredeyse hiç kullanmadığı fakat siteleri ziyarette bulunan kullanıcıların kişisel veri takibini içeren çerez teknolojisini yüksek düzeyde kullandığı da bu çalışma kapsamında elde edilen diğer dikkat çekici bulgular olmuştur.