Yazar "Kazan, Halim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aile üyelerinin aile satın alma kararlarına etkileri: İstanbul uygulaması(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008) Aygün, İnci; Kazan, HalimAile çok geniş bir ürün/hizmet yelpazesi için önemli bir karar verme, satın alma ve tüketim birimidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı bu önemli birimin satın alma davranışını anlama temel amacı doğrultusunda; aile üyelerinin satın alma karar ve faaliyetlere olan etkilerinin araştırılmasıdır. Aile üyelerinin etkileri, satın alma karar sürecinin aşamaları ve ürün türleri ile ilişkili olarak incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak gerekli veri anket yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan 1350 aileden toplanmıştır. Hipotezlerin testi için ki-kare analizi ve ilişki katsayı hesaplamalarından faydalanılmıştır. Sonuçlar, aile üyelerinin satın alma karar ve faaliyetlerindeki etkilerinin satın alma süreci aşamalarına ve ürürünün türüne göre anlamlı farklılıklar gösterdiğine işaret etmiştir. Aile üyelerinin etkilerinin ürün türüne ve süreç aşamalarına göre nasıl farklılaştığı bulgular içinde detaylı olarak tartışılmıştır. Bu bulguların özellikle Türk aile satın alma davranışını anlama ihtiyacı duyan pazarlama yöneticileri için yararlı bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe I?şletmelerde Dağıtım Si?stemi? Mali?yetleri? Mi?ni?mi?zasyonu I?çi?n Çözüm Modeli?: Bi?r Fi?rma Uygulaması(Selçuk Üniversitesi, 2005) Ergülen, Ahmet; Kazan, Halim; Kaplan, MuhittinArtan rekabet şartları içerisinde karlılıklarını korumak ve devamlılıklarını sağlamak isteyen firmalar için maliyetlerin en aza indirilmesi kaçınılmaz bir zorunluluktur. Firmaların toplam maliyetleri içerisinde yer alan önemli kalemlerden olan dağıtım maliyetlerinin minimizasyonu bu açıdan özel önem arz etmektedir. Bununla birlikte, dağıtım maliyetlerinin minimizasyonu, çok farklı boyutlar içermesi ve haliyle bir çok belirsizliği içerisinde taşıyor olması sebebiyle çözümü oldukça karmaşık bir konudur. Ülkemizdeki firmaların büyük bir çoğunluğu bu problemi, belirsizliğinin ortadan kaldırılması işlemini, önceki tecrübelerinden yararlanarak çözmeye çalışmaktadırlar. Fakat, bu yaklaşımda, dağıtımın bütün boyutlarının aynı anda ele alınması mümkün olamamakta ve haliyle tecrübe konunun çözümünde yetersiz kalmaktadır. Literatürde, Tamsayılı Doğrusal Programlama (TDP) yönteminin bu belirsizliği aşmanın en etkin yollarından birisi olduğu sıkça vurgulanmaktadır. Bu makalede, teorik altyapısı oldukça karmaşık olan TDP modelinin formülasyonu, farklı sektörlerde faaliyet gösteren firma yöneticilerinin kendi işlerine kolayca uyarlayabileceği şekilde basamaklar halinde açıklanmıştır. Ve geliştirilen genel kapsamlı TDP modeli gıda sektöründe faaliyet gösteren, 24 distribütörü olan bir firmaya uygulanmış, tecrübeye dayalı dağıtıma oranla TDP modeli ile yapılan dağıtımın firmanın dağıtım maliyetlerini yaklaşık olarak %6 oranında azaltacağı görülmüştür.Öğe Mathematical models in finance(Selcuk University Research Center of Applied Mathematics, 2005) Kazan, Halim; Ergülen, AhmetFinance is the corner stone of the free enterprise system. Good financial management is therefore vitally important to the economic health of business firms, and thus the nation and the world. The field is relatively complex, and it is undergoing constant change in response to shifts in economic conditions say Brigham and Gapenski in the introduction of their Financial Management book (Brigham, Eugene F., Gapenski, Louis C 1994). As they said the field is relatively complex since most of the financial decisions are involved with uncertainty and risk. This is where quantitative methods and finance meets. In financial decision making process, like most of the decision making process, final decision made by managers, not by some mathematical tools. However, those mathematical tools, used in financial decision making process, contribute to managers' decision a lot. Finance is consist of three interrelated areas which are Money and Capital Markets, dealing with securities markets and financial institutions, Investments, focusing on the decisions of individuals, financial and other institutions while they choose securities for their investment portfolios; and Financial Management, involving the actual management of non financial firms (Brigham, E. F., Gapenski, L. C;1994) In this study I tried to summarize mathematical methods that have been used in finance historically.