Yazar "Khalfan, Omari Mashi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dış yüklerin erosif aşınma üzerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-01-28) Khalfan, Omari Mashi; İmrek, HüseyinBu deneysel çalışmada çekme dış yüküne maruz kalan AISI 1010 çelik numunelerin erozyon aşınma dirençleri tespit edilmiştir. Numune üzerine AISI 1010 çeliğinin akma gerilme değerlerinin %0, %20, %40, %60 ve %80'ine karşılık gelen dış çekme yükleri uygulanmıştır. Ayrıca erozyon aşınmasının zaman ile değişimi yanında 15o, 30o, 45o, 60o, 75o ve 90o püskürtme açılarındaki aşınma davranışları incelenmiştir. Aşındırıcı olarak G40 grit partiküller kullanılmıştır. Partikül hızı gaz basıncı kullanılarak ayarlanmış ve dönen çift disk metodu ile de hız değerleri kontrol edilmiştir. Deneylerde kullanılan hız değeri ise 30 m/s' dir. Elde edilen sonuçlarda aşınma miktarları; gerilmenin, püskürtme açısının ve uygulanan test süresinin bir fonksiyonu olarak gösterilmiştir. Bu değişimler incelendiğinde erozyon aşınmasının zaman ile lineer olarak arttığı, en yüksek erozyon aşınmasının 30o' lik püskürtme açısında elde edildiği görülmüştür. Gerilme açısından bakıldığında malzemenin akma gerilmesinin %40'lık değerinde en yüksek aşınmanın gerçekleştiği gözlenmiştir.Öğe Energy generation from weights of moving vehicles: A case study at Alaeddin Keykubad Campus-Konya/Turkey(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2015) Khalfan, Omari Mashi; Imrek, HuseyinIn this study, an experimental analysis has been conducted to investigate whether the weights of vehicles moving along the roads could be utilised to generate energy or perform any useful mechanical work. The target is to harness the normally wasted energy from the vehicle weights through a hydraulic system placed underneath road bumps over which vehicles pass. To achieve the intended goal, an experimental set up composed of mainly mechanical and fluid power components was designed, manufactured and operated to simulate movements of the vehicles along the road. Parameters such as vehicle weights and speeds were used to find out how the loading and speed conditions of a vehicle can affect the energy generated by the system. (C) 2015 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Hareket halindeki taşıtların tekerlek baskı kuvvetlerinden alternatif enerji elde edilmesi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-07-21) Khalfan, Omari Mashi; İmrek, HüseyinEnerji, insanoğlunun hayatında vazgeçilmez ihtiyaçlarından biridir. İnsanoğlu, enerjinin ham ve basit hallerini (odun yakmak gibi) yüzyıllar önce kullanmaya başlamış olup günümüzde de daha modern ve kullanımı daha kolay olan şekillerini kullanmaya devam ediyor ve edecektir. Nüfus artışı, Şehirleşmenin gelişmesi ve teknolojinin ilerlemesiyle birlikte enerji ihtiyacı daha fazla artmakta ve enerji maliyeti giderek yükselmektedir. Enerji maliyetlerinin artmasından ziyade, birçok araştırmacının da belirtikleri gibi şu anda dünyada var olan enerji kaynaklarının yakın bir gelecekte tükeneceği göz önüne alınarak yeni ve alternatif enerji kaynaklarını araştırmak ve ortaya çıkarmak gerekmektedir. Bu tez çalışması da alternatif enerji kaynakları üzerinde yapılan bir çalışmadır. Bilindiği üzere otoyollar üzerinde hareket etmekte olan araçlar keskin viraj gibi tehlike arz eden bölgelerde hızlarını azaltarak yavaş seyretmeleri gerekmektedir. Araç hızlarının düşürülmesini sağlamak için bu bölgelere değişik tarzda setler yerleştirilmektedir. Bu çalışmada bu setler altına yerleştirilecek hidrolik bir düzenekle, araçların tekerleklerinden bu setler üzerine uygulanan teker baskı kuvvetlerinin mekanik enerjiye dönüştürülebilmesi araştırılmıştır. Bu amaçla ileride yapılacak araştırmalara ışık tutacak bir deney seti hazırlanarak bu set üzerinde enerji eldesinin verimliliği araştırılmıştır. Araştırma sonucunda oluşturulan sistemle araç ağırlıklarından enerji elde edilebileceği görülmüştür.Öğe Optimization of Test Parameters That Influence Erosive Wear Behaviors of Glass Fiber-Reinforced Epoxy Composites by Using the Taguchi Method(ASME, 2015) Bagci, Mehmet; Imrek, Huseyin; Khalfan, Omari MashiThis study describes the development of a multicomponent composite system consisting of thermoplastic epoxy resin reinforced with E-glass fiber and silicon dioxide (SiO2) particles and investigates its erosion behavior under different operating conditions. Due to the increasing importance of composites in engineering applications and the need to tackle solid particle erosion in various industrial sectors, the study aims at finding how these composites behave in such type of wear. The composite specimens used for the tests were classified into three types; pure glass fiber (GF)-epoxy, those with addition of SiO2 particles at an amount of 15% and the last group had SiO2 particles added at 30% of the resin used for the materials. The experiments were carried out by selecting three different impact velocities, three different impingement angles, and angular alumina abrasive particles having approximate sizes of 200 mu m. The fiber directions used were 0/90/0 and 45/-45/45. SEM views belonging to the specimens were taken before and after the tests in order to investigate the differences and the causes of the surface damages. Moreover, it is found that the Taguchi's robust orthogonal array method provides a simple, systematic, and efficient methodology for the optimization of the erosion wear parameters. At the end of the tests, the most significant factor in affecting the erosion rate is found to be the impingement angle, followed by the impact velocity, fiber direction, and filler material.Öğe Solid Particle Erosion as Influenced by Tensile Axial Loads(TAYLOR & FRANCIS INC, 2011) Imrek, Huseyin; Bagci, Mehmet; Khalfan, Omari MashiIn this study, the effects of external loads and impingement angle on erosive wear of AISI 1010 steels were investigated. Tensile axial loads corresponding to 0, 20, 40, and 60% of the specimen material's yield strength were applied on specimens attached to a specially designed specimen holder. The erosion tests were conducted at impact angles of 15, 30, 45, 60, 75, and 90. for each loading. Particles with angular geometry were used as abrasive steel grits and their impact velocities were adjusted by changing air pressure. The impact velocity of the particles was set at 30 m/s. Graphs of erosion rates as a function of stress and impact angles were constructed based on specimens' weight loss obtained at the end of the tests. It was found that there was a slightly increase in erosion rate as a result of increased tensile stress. It was also found that the erosion rate increased between 0 and 30 degrees, whereas between 30 and 90 degrees impingement angles, the erosion rate was seen to fall.