Yazar "Koç, Filiz Özşahin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe HASTANELERDE MUHASEBE BİLGİ SİSTEMİ ETKİNLİĞİ: İÇ ANADOLU BÖLGESİNDE FAALİYET GÖSTEREN HASTANELER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2013) Özkan, Azzem; Koç, Filiz Özşahin; Çidem, İbrahimeknolojide hızlı değişmelerin ve küreselleşmenin yaşandığı günümüzde işletmelerin gereksinimleri de etkilenmiştir. Klasik üretim faktörleri arasında yer alamayan bilgi, günümüzde işletmelere rekabette katkı sağlayan önemli bir unsur haline gelmiştir. İşletmeler ihtiyaç duydukları bilgiyi dış kaynaklardan sağlayabileceği gibi işletme içinden de elde edebilirler. İşletmelerin yapısında bilgi üreten birçok sistem bulunmaktadır. Ancak bunlar içerisinde en eskisinin ve en önemlisinin muhasebe bilgi sistemi olduğu söylenebilir. Haliyle bu sistemin etkin bir şekilde çalışması, işletmenin tümünün etkinliğini artıracaktır.Bu çalışmada muhasebe bilgi sisteminin etkinliği üzerinde durulmuş ve son yıllarda yaşanan olumlu gelişmelerle, hizmet veren işletme sayısında ve rekabette artış yaşanan sağlık sektöründe muhasebe bilgi sisteminin etkinliğini etkileyen unsurların ve muhasebe bilgi sisteminin entegrasyonun işletme performansına etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İç Anadolu Bölgesi’nde şehir merkezlerinde faaliyet gösteren hastaneler üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Sonuç olarak işletme fonksiyonları arası bilgi bağlılığının, muhasebe bilgi sisteminin etkinliği; muhasebe bilgi sistemi entegrasyonunun ise işletme performansı üzerinde etkisi bulunduğu belirlenmiştir.Öğe Türkiye’deki Devlet Üniversitelerinin Lisans Programlarında Yer Alan Denetim Dersi Müfredatının İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2022) Deran, Ali; Erdurdu, İncilay; Koç, Filiz ÖzşahinBu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin lisans programlarında yer alan denetim dersi müfredatı kapsamında bulunan temel bilgilerin, haftalık içeriklerin, dersi öğretme ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ve dersin öğrenme çıktılarının belirlenerek analiz edilmesidir. Çalışma kapsamında ihtiyaç duyulan veriler, 90 devlet üniversitesinin 132 programının Bologna ders bilgi paketinden elde edilerek, frekans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, denetim dersinin üniversite müfredatlarında genellikle 3 kredi/5 AKTS şeklinde ve seçmeli ders olarak yer aldığı belirlenmiştir. Dersin yürütülmesi sırasında en fazla öğretim üyesi anlatımı (takrir) yönteminin kullanıldığı; gözlem, beyin fırtınası ile bilgisayarla veri analizi yöntemlerinin dersin öğretilmesi sırasında en az kullanılan yöntemler olduğu tespit edilmiştir. Denetim dersinin içeriği konusunda yapılan müfredat incelemeleri sonucu, bu dersin haftalık konu içeriklerinde temel düzeyde denetim konularının yer aldığı ve denetim süreçlerinde bilgi teknolojilerinin kullanımına yeterince yer verilmediği ortaya konulmuştur. Ders içeriklerinde ve öğretme yöntemlerinde bilgi teknolojilerine yönelik öğretme yöntemlerinin yeterince kullanılmamasına rağmen, üniversiteler tarafından dersin öğrenme çıktıları genellikle uygulamaya dönük olarak belirlenmiştir. Bu durum, dersin öğretiminde daha çok anlatım(takrir) yönteminin kullanılması, uygulamalı veri analizi ile veri analitiği gibi uygulamalar ile bu dersin içeriğinin desteklenmediği programlarda gerçeği çok yansıtmamaktadır.