Yazar "Konuk, Rukiye Er" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 0-6 yaş grubunda çocuğu olan annelerin ev kazalarına yönelik güvenlik önlemlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(2012) Yıldız, Canan Çiçekler; Konuk, Rukiye Er; Pirpir, Devlet Alakoç; Büyükbayraktar, ÇağlaBu araştırmanın amacı, 0-24, 25-48 ve 49-72 aylar arasında çocuğu olan annelerin ev kazalarına yönelik güvenlik önlemlerinin annelerin çocuk sayısı, meslek, yaş, eğitim düzeyleri ile çocuklarının cinsiyet, ilk çocuk olup-olmama değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Tarama modelinde olan çalışmanın örneklemini, 0-24 aylar arasında çocuğu bulunan 50, 25-48 aylar arasında çocuğu bulunan 50 ve 49-72 aylar arasında çocuğu bulunan 50 olmak üzere toplam 150 anne oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 0-6 Yaş Çocuklarda Annenin Ev Kazalarına Yönelik Güvenlik Önlemlerini Tanılama Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler Tek Yönlü Varyans Analizi,Bağımsız Gruplar t-Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, 0-24, 25-48 ve 49-72 aylar arasında çocuğu bulunan annelerin ev kazalarına yönelik güvenlik önlemleri arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Annelerin ev kazalarına yönelik güvenlik önlemleri ile çocuklarının cinsiyet ve ilk çocuk olup-olmama ve annenin yaşı değişkenleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. Araştırma sonucunda, 0-6 yaş grubunda çocuğu olan annelerin ev kazalarına yönelik güvenlik önlemlerini almaları ile annelerin eğitim düzeyleri, çocuk sayıları ve meslekleri arasında anlamlı farklılaşmanın olduğu saptanmıştır.Öğe The Effect of Parent and Sibling Education Program on Attitudes and Behaviours towards Children with Disabilities(2013) Konuk, Rukiye Er; Yıldırım, Sunay Doğru; Temel, FulyaBu araştırma Aile Eğitim Programı (AEP) ve Kardeş Eğitim Programı nın (KEP) 10-14 yaş aralığındaki normal kardeşlerin engelli kardeşine yönelik tutum ve davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma çok denekli-çok faktörlü deneysel desen kullanılarak öntest-sontest kontrol gruplu desen üzerinde yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Konya merkez ilçelerinde zihin engelli kardeşi bulunan 10-14 yaş aralığındaki 30 ilköğretim okulu öğrencisi ile 10 ebeveyn oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak normal çocuklar için; Özürlü Kardeşe Yönelik Tutum Ölçeği ve Schaff er Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Kardeş Formu kullanılırken anneler için Schaff er Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Anne Formu kullanılmıştır. Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis Testi (H testi) ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testinden yararlanılmıştır. Sonuçlara göre deney gruplarındaki kardeşlerin tutum ve davranışlarında artış olmuştur. Çocuklar ve ebeveynler, AEPte yer alan normal çocukların engelli kardeşlerine yönelik genel davranış düzeylerini benzer şekilde değerlendirmektedirler.Öğe Okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin algıları(2014) Alakoç, Devlet Pirpir; Girgin, Çağla Büyükbayraktar; Yıldız, Canan Çiçekler; Konuk, Rukiye ErÇalışmada, okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin Topluma Hizmet Uygulamaları dersine yönelik görüşleri incelenmiştir. Çalışma evrenini, Konya ilinde Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde 2010-2011 öğretim yılında Topluma Hizmet Uygulamaları dersine devam eden 122 üçüncü sınıf üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Çalışma hem nitel hem nicel boyutta incelenmiştir. Çalışmada öğrencilerin Topluma Hizmet Uygulamaları dersine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan üçüncü sınıf öğrencilerin büyük bir kısmı dersin gerekli olduğunu düşünürken, azınlık bir grubun gerekli olmadığını düşündükleri görülmüştür.