Yazar "Kurnaz, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin duyuşsal ve bilişsel giriş davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Kurnaz, Ahmet; Güven, Kemal"İlköğretim dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin bilişsel giriş davranışlarının ve duyuşsal giriş özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi" konulu bu araştırma ile, Sosyal Bilgiler dersine başlamadan önce öğrencilerin sahip olduğu bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş özellikleri ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarılan arsındaki ilişkiler incelenmiştir. 2000 - 2001 öğretim yılında Konya şehir merkezi, Çumra ilçesi ve buraya bağlı kasaba ve köylerde bulunan toplam onbeş okulda öğrenim gören 607 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Örneklem grubuna Hayat Bilgisi başarı testi ön test-son test uygulaması, Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği ve Sosyal Bilgiler basan testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon tekniği, okul türü ve düzeyine göre başarı ve tutum puanlarının karşılaştırılmasında F testi ve buna bağlı olarak Tukey testi kullanılmıştır. Cinsiyete göre basan ve tutum puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız t testi yöntemi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde 0,05'lik manidarlık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş özelliklerinin öğrenci başarısında önemli bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler dersinde başarının artırılmasında, bu dersin ön öğrenmelerini içeren Hayat Bilgisi programının tam olarak öğrenilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.Öğe İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde beceri ve içerik temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğrencilerin eleştirel düşünme becereliri, erişi ve tutumlarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Kurnaz, Ahmet; Sünbül, Ali MuratBu araştırmada ?İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde beceri temelli, içerik temelli ve öğretmen kılavuz kitaplarına dayalı eleştirel düşünme becerisi öğretim etkinliklerinin uygulandığı gruplardaki öğrencilerin; eleştirel düşünme becerileri, erişi ve tutumları arasında anlamlı bir fark var mıdır?? sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin ön test ? son test modeli kullanılmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel bir yaklaşım izlenmiştir. Araştırma Konya'nın Çumra İlçesine Alibeyhüyüğü ve İçeriçumra kasabalarında bulunan ilköğretim beşinci sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki deney grubu, bir kontrol grubu yer almıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. İçerik ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi yaklaşımları öğrenilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektedir. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirilmesinde en etkili yöntem beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi yaklaşımıdır. 2. Öğrencilerin Sosyal Bilgiler erişilerinin artırılmasında deney ve kontrol gruplarında uygulanan üç yaklaşım da etkili olmuştur. En etkili yaklaşımın içerik temelli eleştirel düşünme öğretimi olduğu tespit edilmiştir. 3. Öğrencilerin eleştirel düşünme öz-değerlendirmelerinin geliştirilmesinde içerik ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri eşit düzeyde etkilidir. 4. Deney ve kontrol grubunda uygulanan tüm etkinlikler tüm gruplarda, öğrencilerin tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. 5. İçerik ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi etkinliklerinin her ikisi de öğrencilerin eleştirel düşünmeye ilişkin tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. 6. Öğrencilerin eleştirel düşünme stratejilerini sınıf içinde kullanmalarında içerik ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretimi etkilidir.