Yazar "Kurnaz, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konya İli’nin Kongre Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2016) Garda, Betül; Kurnaz, Ali; Avcı, HasanUluslararası ticaretin artması ve küreselleşmenin de etkisiyle, turizm faaliyetleri artmaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülke ekonomileri için turizmin önemi büyüktür. Ülkeler rekabet koşullarında avantaj sağlamak ve mevsimsellik gösteren turizm faaliyetlerini bütün bir yıla yaymak amacıyla alternatif turizm türlerine yönelmektedirler. Bu turizm türlerinden biri olan kongre turizmi hızla büyüme ve gelişme göstermektedir.Kongreler düzenlendikleri ülke ve şehirlere yaptıkları tanıtım katkısının yanı sıra ekonomik anlamda sağladıkları olumlu etkileri yadsınamaz.Yapılan bu araştırmanın amacı; hızla gelişme gösteren kongre turizminin ekonomik ve soya- kültürel faydaları vurgulanarak,2016 İslam Turizm Başkenti olan Konya’nın kongre varlıkları incelenerek, potansiyeline değinilmiştir.Sonuç olarak, Konya’nın kongre turizmi için gerekli alt yapısının ve potansiyelinin yüksek olduğu fakat gerekli tanıtım ve organizasyon hususunda eksiklerin olduğuna ulaşılmıştır. Gerekli tanıtımlar ve organizasyonlar yapılarak coğrafi olarak merkez konumunda olan Konya’da kongre turizmi hareketliliği oluşturulmalıdır.Öğe Ziyaretçilerin konaklama işletmelerinden memnuniyetlerinin geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi: Konya örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kurnaz, Ali; Temizel, GamzeBu araştırmanın amacı, ziyaretçilerin konaklama işletmelerinden memnuniyetlerinin geleceğe yönelik davranışları (Kalınan otele ve destinasyona tekrar gelme niyeti, Kalınan oteli ve destinasyonu tavsiye etme niyeti) üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerine dayanmaktadır. Araştırma kapsamında, dört model geliştirilmiş ve daha önceden kullanılan ölçekler kullanılarak anket yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Ayrıca amaca yönelik örnekleme metodu kullanılarak Kasım 2018-Ocak 2019 tarihleri arasında, Konya destinasyonunda yer alan 9 konaklama işletmesinde konaklayan 303 yerli ve yabancı ziyaretçi, alan araştırmasına dahil edilmiştir (n:303). Elde edilen veriler, temel belirleyici istatistikler, faktör, korelasyon ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, ziyaretçilerin konaklama işletmelerinden memnuniyetlerini belirten tüm boyutlar ile geleceğe yönelik tüm davranışları arasında olumlu ve istatistiki olarak anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ancak otel personelinden memnuniyet ile otelde tekrar konaklama niyeti; otelin fiziksel dış özelliklerinden memnuniyet ile oteli tavsiye etme niyeti; otelin yiyecek-içecek hizmetlerinden memnuniyet ile Konya'ya tekrar gelme niyeti ve otelin önbüro hizmetlerinden memnuniyet ile Konya'yı tavsiye etme niyeti arasında daha güçlü ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca ziyaretçilerin otelde tekrar konaklama, oteli tavsiye etme ve Konya'ya tekrar gelme niyetlerini etkileyen en önemli memnuniyet boyutunun otel personelinden memnuniyet ve Konya'yı tavsiye etme niyetini en önemli etkileyen boyutun ise otelin ön büro hizmetlerinden memnuniyet olduğu bulunmuştur.