Yazar "Kurtaslan, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elamanı görüşleri(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Kurtaslan, Zafer; Kutluk, Özer; Aşkın, CihatTürkiye'de keman eğitiminin tarihsel gelişim süreci içerisinde oluşum dönemi incelendiğinde, eğitimciler de dahil olmak üzere tüm materyallerin yurt dışından sağlandığı görülmektedir. Atatürk'ün ?Çağdaş Türkiye Cumhuriyeti Projesinde? özel önem verdiği müzik eğitimi ve seslendirme kurumlarının Batılı anlamda yapılandırılması için yetenekli müzik öğrencileri devlet bursuyla Avrupa'ya yollanmıştır. ?Ulusal Çağdaş Çoksesli Türk Müziği? yaratmak için öncelikle bestecilerin yetişmesine önem verilmiş olup, Avrupa'ya müzik eğitimi için gönderilen I. kuşak arasında, bestecilik eğitimi için gönderilenlerin çoğunlukta olduğu görülmektedir. İlk yıllarda keman eğitimindeki dışa bağımlılık, Türk kemancıların yetişmesi ve Cumhuriyet döneminde açılan müzik eğitimi kurumlarında eğitimci olarak görev almaları ile her ne kadar azalsa da, materyal ve metot konusunda uzunca bir süre devam etmiştir. Keman eğitimine yönelik ilk metodik çalışmalar, Avrupa'ya müzik eğitimi ve keman pedagojisi alanında eğitim görmek için gönderilen keman eğitimcileri ve müzik eğitimcileri tarafından yazılan, Türk Müziği'ne dayalı, evrensel müziğe ve ulusal gerçeklere uygun, Türkiye'nin somut ve çağdaş koşullarıyla tutarlı çalışmalardır. Bu araştırmada, çağdaş Türk keman eserlerinin ve ulusal müzik materyallerini içeren metot, albüm vb. çalışmaların keman eğitimine ne şekilde yansıdığı, söz konusu çalışmaların keman eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ?nitel araştırma? yöntemine göre derinlemesine analiz edilmiştir. Öğretim elemanlarının keman eğitiminde ?Çağdaş Türk Keman Eserleri?ne yer verilmesinin keman eğitimini birçok açıdan güçlü kıldığını ifade etmelerine rağmen, araştırmada ayrıntılı bir biçimde tartışılan nedenlerden dolayı yeterince yer vermedikleri tespit edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri'ne bağlı Müzik Eğitimi Anabilim Dalları'nda keman eğitimi derslerinde ?Çağdaş Türk Keman Eserleri?ne, evrensel keman literatürüne ait malzemeler ile eşit düzeyde yer verilen çok seçenekli ortak bir programa gidilmesi gerektiği vurgulanmıştırÖğe Türk keman okulunun oluşum süreci ve temsilcileri(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2009) Kurtaslan, ZaferBu çalışmada Türk keman okulunun oluşum ve gelişim sürecine ve bu süreçte önemli rol oynadığı düşünülen Türk ve yabancı keman sanatçı-eğitimcilerine yer verilmiştir. Osmanlı’da Batı Müziğine olan ilgi III. Selim (1761-1808) dönemine rastlamaktadır. Tanzimat’la (1839- 1876) başlayan batılılaşma sürecinde Klasik Batı Müziğinin profesyonel anlamda eğitimi, 1826 yılında II. Mahmut’un (1785-1839) isteğiyle kurulan askeri bando ve 1831’de kurulan Muzika-i Humayun Mektebi (Padişahın Müzik Topluluğu Okulu) ile başlamıştır. 1846 yılında Muzıka-i Humayun Yaylı Çalgılar Orkestrasını kurmak ve öğrencilere keman dersi vermek üzere Avrupa’dan davet edilen yabancı sanatçı-eğitimciler, keman eğitiminin okullaşma süreci içerisinde ilk sayılabilecek çalışmaları başlatmışlardır. Daha sonra Cumhuriyet’in ilanı ile birlikte açılan müzik eğitimi kurumlarıyla birlikte Türkiye’de yaklaşık yüz altmış yıldır keman icracısı ve eğitimcisi yetişmektedir.Öğe Türk keman okulunun oluşum süreci ve temsilcileri(2009) Kurtaslan, ZaferBu çalışmada Türk keman okulunun oluşum ve gelişim sürecine ve bu süreçte önemli rol oynadığı düşünülen Türk ve yabancı keman sanatçı-eğitimcilerine yer verilmiştir. Osmanlı’da Batı Müziğine olan ilgi III. Selim (1761-1808) dönemine rastlamaktadır. Tanzimat’la (1839- 1876) başlayan batılılaşma sürecinde Klasik Batı Müziğinin profesyonel anlamda eğitimi, 1826 yılında II. Mahmut’un (1785-1839) isteğiyle kurulan askeri bando ve 1831’de kurulan Muzika-i Humayun Mektebi (Padişahın Müzik Topluluğu Okulu) ile başlamıştır. 1846 yılında Muzıka-i Humayun Yaylı Çalgılar Orkestrasını kurmak ve öğrencilere keman dersi vermek üzere Avrupa’dan davet edilen yabancı sanatçı-eğitimciler, keman eğitiminin okullaşma süreci içerisinde ilk sayılabilecek çalışmaları başlatmışlardır. Daha sonra Cumhuriyet’in ilanı ile birlikte açılan müzik eğitimi kurumlarıyla birlikte Türkiye’de yaklaşık yüz altmış yıldır keman icracısı ve eğitimcisi yetişmektedir.