Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Qasim, Ibrahim Najmadeen Qasim" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireylerin Eğitim Sürecinde Yüz Tanıma Yazılımı İle Duygularının İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023) Qasim, Ibrahim Najmadeen Qasim; Alan, Selahattin
    Yüz ifadeleri insandan insana etkileşimde önemli bir rol oynamaktadır. İnsanların söylemek istediklerini göstermelerinin en önemli yolu yüz ifadelerini de iletişim sürecine katmaktır. Yüz ifadelerinin bilgisayar tarafından otomatik olarak tanınması kötü niyetli kişilere karşı tedbir alma, yeni doğan bebeklerde ağrı teşhisi, güvenli sürüş için yorgunluk tespiti, ruh haline göre müzik çalma listesi oluşturma, canlı emoji yaratma gibi birçok alanda bu teknolojiden faydalanılmaktadır. Bu nedenle yüz ifadelerini anlamak, anlamlarını açıklamak ve sınıflandırmak için birçok çalışma yapılmıştır. Teknoloji, insanların yaşamlarının her alanına hizmet etmektedir. Bu alanlardan biri de eğitim alanıdır. Teknolojinin eğitimde uygulanması ile eğitim daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmektedir. Aynı zamanda ölçme ve değerlendirme alanında teknolojinin de yardımıyla eğitim alanında ölçme ve değerlendirme daha doğru ve hızlı bir şekilde yapılabilmektedir. Araştırmalar duygusal veya davranışsal bozuklukları olan kişilerin eğitim katılımına karşı önemli engellerle karşı karşıya kaldıklarını ve eğitim sürecine tamamen katılmaları için özel desteğe ihtiyaç duyabileceklerini göstermektedir. Bu duygusal ve davranışsal ihtiyaçları karşılayan özel eğitim programları bu öğrencileri desteklemekte ve eğitim katılımlarını arttırmakta etkilidir. Öğretmenler ve yöneticilerin duygusal sağlık ile eğitim katılımı arasındaki bağlantıyı tanıması ve uygun destek ve kaynakları sağlaması önemlidir. Çalışma kapsamında Python dili kullanılarak insan yüzünü algılayan ve yüz ifadesinden duygu durumunu tespit edebilen bir tanıma yazılımı geliştirilmiştir. Bu yazılım ile özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin duygu durumlarının tespit edilebilmesi amacıyla, özel öğrenime gereksinim duyan 10 öğrenci üzerinde 8 hafta boyunca inceleme yapılmıştır. Yapılan eğitimler sırasında öğrencilerin duygu durumları yazılım ile kaydedilmiş ve ayrıca bir alan uzmanı tarafından da gözlem yapılmıştır. Bu çalışmada özel öğrenime gereksinim duyan öğrencilerin eğitim öğretim sürecinde yaşadığı problemlerin sebepleri irdelenmiş ve olumsuz durumların giderilmesi için alınabilecek tedbirler ortaya koyulmaya çalışılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim