Yazar "Sezgin, Muhammed Göktuğ" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sanat Si?neması Bağlamında Sarmaşık Fi?lmi?ni?n Anali?zi?(Selçuk Üniversitesi, 2022) Sezgin, Muhammed GöktuğSanat sineması ana damar sinemadan farklı olan, ticari kaygı gütmeyen, izleyicisini düşünmeye sevk eden tematik bir yapıdır. Kendisine özgü yöntemleriyle izleyicisini düşünmeye sevk eden sanat sineması izleyicinin beklentisi odaklı ilerlemez. Durağan olan sanat filmleri edebi bir zevk uyandırır. Sanat filmlerinde ele alınan olaylarda verilmek istenilen mesajlar nesneler başta olmak üzere çağrışım yapılarak aktarılır. Sanat filmleri mesajlarını soyutsal yöntemle izleyicisine aktarır. Tolga Karaçelik’in yönettiği Sarmaşık filmi ele aldığı konuyu işleyiş biçimi ve tekniğiyle sanat sinemasına örnek teşkil eder. Sarmaşık’ın sanat sinemasına nasıl bir örnek oluşturduğunun incelendiği çalışmada film de verilmek istenen alt metinler de analiz edilmiştir. Karaçelik, filminde toplumdaki yöneten ve yönetilen ilişkisini ele almış, bu ilişkiyi altı erkek karakter üzerinden irdelemiştir. Filmde kadın karakter yoktur ama ‘kadınlaştırılan’ karakterler mevcuttur. Yönetici sınıf ve işçi sınıfının karakterlere indirgenerek anlatıldığı film de otoritesini kaybeden bir iktidar ve bunalımdaki halk gitmeyen bir gemide mahsur kalanlar olarak anlatılmıştır. Çalışma sanat sineması doğrultusunda “Sarmaşık” filminin incelenmesi açısından önemlidir. Film betimsel yöntemle analiz edilmiştir. Çalışmada Sarmaşık’ın ele aldığı konuyu işleme tarzıyla bir sanat filmi örneği oluşturduğu sonucuna varılır.Öğe YouTube'da belgesel sinema: Coşkun Aral örneği(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Sezgin, Muhammed Göktuğ; Can, Aytekinİnternet teknolojisi başta olmak üzere gelişen teknolojinin etkisi medya araçları üzerinde de gözlenmektedir. Yaygın olarak kullanılmasına rağmen sinema, televizyon, gazete, dergi ve radyo gelişen teknolojinin getirdiği yeni özellikleri barındıramamaları sebebiyle "geleneksel" olarak sınıflandırılmaktadır. Yeni olan medya araçlarının en başında ise sosyal medya gelmektedir. Sosyal medya kitleleri üretici konumuna getiren ve geri dönüşe olanak sağlayarak etkileşimli iletişimi kullanıcılarına sunan yapıdadır. Sosyal medyanın hızlı tüketim algısını da beraberinde getirmektedir. Her gün milyonlarca içerik paylaşılan sosyal medyadaki en büyük video paylaşım ağı ise YouTube'dur. Çalışmada, YouTube üzerinden yayınlanan belgesel yapımlara karşı olan tutumun araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma da incelenen "Coşkun Aral Anlatıyor" kanalı çalışmanın sınırlılığını oluşturur. Çalışma, nitel araştırma yöntemi ve olgubilim desenine göre planlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile çalışmanın verileri toplanmıştır. Sosyal medyayı genç kesimin daha çok kullanması çalışmanın varsayımını oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda Coşkun Aral ve ekibinin kendi çizgileri dahilinde kemik kitlesi için yayınlar yaptığı görülmektedir. Coşkun Aral, daha fazla izlenme ve daha fazla para kazanma sonucuna karşın "ahlaki" değerlerini çiğnemeden ilerlemekte, kendi doğrularını bilinçli kitlesine aktarmaktadır. Çalışmada ulaşılan bir diğer sonuç ise YouTube üzerinden yayınlanan belgesel içerikli yapımların daha çok izleyiciye ulaşması için popüler kültürü ve gündemi takip etmeleri ve oluşturdukları içeriklerin konularını bu yönde seçmeleri gerektiğidir.