Yazar "Suher, H. Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe SMS reklamlarına yönelik tüketici tutumları(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) İspir, N. Bilge; Suher, H. KemalMobil telefonların kullanımındaki hızlı artış, hem pazarlamacılar hem de reklamcılar için yeni bir mesaj aktarım platformu yaratmıştır. Mobil telefonların popülerliğindeki artış ile beraber, Kısa Mesaj Hizmetleri (SMS) potansiyel tüketicilere ulaşmada daha da önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışma SMS reklamlarına yönelik tutumları etkileyen faktörler olarak eğlendiricilik, rahatsız edicilik, güvenilirlik ve bilgilendiricilik faktörlerini temel almıştır. Regresyon analizi sonuçları göstermektedir ki, tüm bu faktörler SMS reklamlarına yönelik tutumları etkilemede anlamlı faktörlerdir ve eğlendiricilik en önemli faktördür. Ayrıca SMS reklamı gönderimine yönelik alıcının ön izni, genel tutumu etkileyen önemli bir değişkendir.Öğe Televizyon ve gazetede reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010) Suher, H. Kemal; İspir, N. BilgeBu çalışmada televizyon ve gazete mecrasına yönelik reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler incelenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket kullanılmış ve 527 kişi ile anket yapılmıştır. Çalışmada kullanılan bağımsız değişkenler, demografik değişkenler, zaman odaklılık, medya ile ilişkili değişkenler, reklama yönelik tutumlar, iletişim problemleri, algılanan reklam kirliliği ve başkaların varlığıdır, çalışmada kullanılan bağımlı değişken ise reklamdan kaçınmadır. Araştırmada temel analiz olarak hiyerarşik regresyon kullanılmıştır. Genel olarak sonuçlara bakıldığında televizyonda reklamdan kaçınma gazeteye göre daha fazladır. Demografik değişkenlerde yaş, toplam aylık gelir ve eğitim; zaman odaklılıkta, şimdiki zaman; medya ile ilgili değişkenlerde, mecraya yönelik tutum; reklama yönelik tutumda, zaman kaybı, iletişim probleminde, ilginin dağılması ve hevesin kırılması; algılanan reklam kirliliği ve başkaların varlığı anlamlı değişkenler olarak bulunmuştur. Bu çalışmada zaman odaklılık, algılanan reklam kirliliği ve başkaların varlığı değişkenleri Speck ve Elliott’un (1997) çalışmasından farklı olarak bu çalışmaya eklenmiştir ve anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Son olarak bağımsız değişkenlere grup olarak bakıldığında reklama yönelik tutum ve iletişim problemi reklamdan kaçınmanın en güçlü değişkenleri olarak görülmektedir.Öğe Türk dergi reklamlarında cinsellik: önyargı ya da gerçeğin yansıması(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008) Suher, H. Kemal; İspir, N. BilgeBasın yayın organlarındaki reklamlarda cinsel içerik kullanımı reklam sektörünün en çok eleştirilen alanlarından birisidir. Bu çalışma 1995 ve 2005 yıllarında dergilerde yayımlanmış reklamlardaki cinsel içerik miktarını içerik analizi yöntemi ile belirlemeye çalışarak; bu eleştirilerin bir önyargıdan mı yoksa gerçeğin bir yansıması mı olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, genel olarak cinsel içerikli reklam yüzdelerinde küçük bir artış vardır, fakat 10 yıllık zaman aralığında, incelenen dergilerde yer alan reklam sayısında daha fazla bir artış olmuştur. Ayrıca, cinsel içerik, dergi türüne göre derinlemesine analiz edildiğinde, kadın dergilerinde bir artış görülmektedir. Tam tersi olarak da genel ilgi dergileri ve erkeklere özgü dergilerde, cinsel içerik kullanımı istatistiksel olarak önemli bir düşüş göstermektedir. Dergi reklamlarında cinsellik, fiziksel temasla değil de, daha çok giyim ve çıplaklık kullanılarak vurgulanmaktadır. Bu araştırmanın temel sonucu reklamlardaki cinsel öğelerin kullanımının arttığı iddiasının gerçek olmadığı, sadece reklam sektörüne karşı hissedilen popüler bir önyargı olduğudur.